Charlotte - mig og mine

Hård mave ved grødopstart

9 indlæg i dette emne

Sofia har fået lidt hirsegrød hver formiddag de sidste 10 dage, og hun har de sidste 5-6 dage fået langsomt mere og mere hård mave, og svært ved at komme af med det.

Hun kommer af med lidt af gangen, fordelt over 6-10 bleer om dagen. Hun plejer at komme med 2-3 godt fyldte bleer om dagen, uden problemer.

Hun er også ved at få tænder, så jeg ved egentlig ikke om det også kan have noget af skylden, men jeg tror at det er grøden.

Er der nogen der har prøvet det samme? og evt. har nogen råd.?

Overvejer at holde en pause fra grøden, men frygter om hun så bare får hård mave igen når vi prøver. Hun er kun knap 5 måneder, så hun kan jo sagtens få en god uges pause.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med at lave noget sveskemos og putte i grøden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville også prøve med lidt svenskers.. en enkelt eller 2 skefulde kan ofte gøre det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja jeg siger det samme som minhemmeligeprofil.. sveskemos holder maven igang herhjemme... jeg laver det så selv, da jeg synes det andet er for dyrt i længden.. men nu er lucas os total vild med det... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia har fået lidt hirsegrød hver formiddag de sidste 10 dage, og hun har de sidste 5-6 dage fået langsomt mere og mere hård mave, og svært ved at komme af med det.

Hun kommer af med lidt af gangen, fordelt over 6-10 bleer om dagen. Hun plejer at komme med 2-3 godt fyldte bleer om dagen, uden problemer.

Hun er også ved at få tænder, så jeg ved egentlig ikke om det også kan have noget af skylden, men jeg tror at det er grøden.

Er der nogen der har prøvet det samme? og evt. har nogen råd.?

Overvejer at holde en pause fra grøden, men frygter om hun så bare får hård mave igen når vi prøver. Hun er kun knap 5 måneder, så hun kan jo sagtens få en god uges pause.

vi har også haft lidt problemer med hård mave ved hirse grød så vi skifter lidt mellem forskellige slags grød. Så har der ikke været noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Proev evt at starte med groentsagsmos istedet - det er meget nemmere for smaa nye maver at fordoeje.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja kom faktisk også selv til at tænke på svesker, da jeg havde skrevet det. Vil få fat i nogen i morgen. Og så vil jeg da også prøve med lidt grøntsagsmos, snarest :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får hun vand til måltiderne? Vand hjælper også med at holde det hele flydende - vi har kun problemer med Simons mave, hvis han ikke har fået vand til - så det kunne måske også hjælpe.

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at de skal have masser af vand til grøden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER