Natascha Arnvig Nielsen

Tøssen på 6 måneder græder når hun skal sove.

6 indlæg i dette emne

Voes pige på nu 6 måneder græder når hun skal sove for natten, dette har hun nu gjort i 3 dage. hun græder når hun skal i seng og sove for natten, er oppe at få en flaske 3 - 5 timer efter, starter med at ligge og små snakke i sengen efter hun er blevet lagt, som bliver til grød 5 - 15 min efter, græder 10 - 45 min. er oppe igen 3 - 5 timer efter får en flaske små snakker græder i 10 - 20 min. vågner 3 - 4 timer efter er ikke sulten men er stor smilende som om natten har været perfekt.

Når hun bliver lagt er jeg 100 % sikker på hun IKKE er sulten, hun har bøvset, og bleen er skiftet. og hun er ere end træt.

Hun plejer at være super nem at få til at sove, men de sidste 3 aftner har hun grædt i over 3 kvater for der er kommet ro.

Hun er ikke sulten, og tror heller ikke hun har ondt, for hvis hun ligger i armene på mig og falder til ro, begynder hun at græde når jeg vil ligge hende i sengen.

Ved godt at det nok er noget trygheds noget, men hvordan kommmer vi over den?????

Da jeg går meget op i at barnet ska kunne sove selv, og ikke give hende dårlige vaner (har set ved andre hvordan det kan gå)

Søger virkelig råd så vi alle kan få en god nattesøvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved 26 uger, som må være omkring 6 mdr, er der et tigerspring :) gætter på det er det - det handler fx om at babyen opdager at mor kan gå sin vej, og altså tryghed :) så umiddelbart tror jeg det er din årsag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde havde en datter der gjorde det samme, hun sad sammen med hende med hovedet nærmest helt nede ved datteren og holdte i hånd. Hun sagde det var en streng periode, men der er KUN en periode, så hvis hun plejer kunne ligges tror jeg ikke du skal være urolig for dårlig vane. Min venindes datter er nu halvanden og hun er et selvstændigt barn med fart på, utrolig trygt (mor og far har jo vist at verden er tryg), så hun kan passes ude, hun er tryg ved fremmede og græder aldrig når hun skal sove.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt og aldeles enig med både Myliona og Majs :super Herhjemme gør jeg også det med at stikke hovedet helt ind i fjæset af min søn, enten pande mod pande eller næse mod næse, og det har næsten altid en god effekt (hvor hurtigt det så virker er forskelligt, og det virker altid langsommere når han tager et tigerspring - men det VIRKER!) :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gør også det at jeg går med Camille, og synger.. Så ligger jeg hende i sengen, og holder begge hænder på hendes krop, og fortsætter med at synge.. Jeg synger så sangen langsommere og langsommere - Og jeg har lukket øjne, både for ikke at få øjnkontakt men også fordi hun nogen gange forsøger at efterlinge og derfor lukker øjnene :P

Så fjerner jeg efter en fuld sang, den ene hånd.. Fortsætter med at synge sangen en gang mere - også fjerner jeg anden hånd.. Også en sang mere, også er hun enten rolig nok til at falde i søvn selv, ellers sover hun allerede..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet at putte hende med dit halstørklæde eller t-shirt mv? Vi har lige været gennem nogenlunde samme tur med Simon - og da virkede det at nusse ham i søvn, og så lå han og puttede med noget der enten duftede af mig eller min mand.

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER