rusternille

Tis-lækage i mine stoffer!

6 indlæg i dette emne

Hej økopiger ;)

Jeg har bleer fra papoose og bumdeal, -som jeg generelt er glad for! Men måske mangler jeg lidt nogle tip til hvordan de skal pakkes!? I starten havde vi konstant tis-lækager, nok mest fordi min lillefis reelt havde for tynde ben til bleen endnu, men jeg fandt ud af at pakke et halvt indlæg (JA jeg har syet og klippet i dem :whistling ) på tværs i dem der hvor bleen blev bredere end indlægget! - Og det hjalp!

Men men nu er problemet vendt tilbage, på trods af min fiks faks! Er der nogen af jer der har været ude for at et (og et halvt) indlæg simpelthen ikke er nok om dagen? Jeg bruger bambus indlæg, (har nogle mikrofiber, men de er kastet lang væk fordi det tager en halv krig at tørre dem og jeg synes at de krøller)..

SUK, -min samvittighed kan ikke overskue at skulle droppe dem (selvom manden og svigerfamilien presser på) Så jeg har virkelig brug for lidt gode indlægs fif!!

Tak på forhånd :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg bruger konsekvent to frotte-indlæg i alle bleer, og så et staydry-indlæg om natten, eller hvis hun er begyndt at få lidt små-rød numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer lige med en laengere udredning senere, darling - har jo de samme bleer ;)

Og har en buke at pakke, saa kan lige tage nogle billeder af foer-komme-i-ble osv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa - foerst troubleshootforslag:

- har du vasket bleer og indlaeg rigtig godt igennem flere gange? Ellers suger de ikke godt...

- du bruger bambusINDLAEG og ikke bambusBOOSTERE som indlaeg, ikke?

- du bruger kun bambus og der kommer en STOR tissetaar ad gangen, saa bambus kan ikke foelge med(suger langsomt).

Loesning: kombiner med mikrofiber

- pasform er ikke god

Loesning: Bum bum -lukker du foerst den knappe, der sidder yderst og saa den, der sidder laengst ind mod midten, saa sidder den maaske bedre.

Loesning: Vent til de passer bedre... Vi startede jo foerst op mkring 2 mdr's-alderen, fordi Noah var en lille Bettenok. Bumdeal passede slet ikke i starten(alt for store), men er begyndt at passe rigtig fint for en maaneds tid siden. Papoose derimod sad saa fint , men lige nu er han midt imellem indstillingerne, saa de strammer maaske en anelse her og der til han naar naeste indstilling.

(EDIT: hvor stor er hun nu?)

- Er det hver ble eller mest f.eks. nat eller morgenbleerne, der laekker?

Loesning: Mere sug paa spidsbelastningstidspunkterne

Mikrofiber suger hurtigt, bambus langsommere og hamp mest langsomt. Hamp er derfor aldrig alene i vores bleer, men altid i kombi med mikrofiber. Mikrofiber suger hurtigt, men kan ikke suge meget, saa har brug for noget til at holde paa tissetaarene.

Hos os blev det lige pludselig noedvendigt med mere sug. Saa fandt jeg ud af at han tisser (vildt meget!) mere om morgenen og mindre i loebet af dagen.

Saa jeg pakker bleer paa to forskellige maader, udover nat, som er en sag for sig:

1) Flest almindelig dagslommebleer faar et af de medfoelgende mikrofiberindlaeg i, og saa boostes de med en bambusbooster fra Little Lamb eller en af de her bambusboostere, klippet midt over paa tvaers. Foerstnaevnte folde i tissezonen, det andet laegges bare i tissezonen(altsaa for drenges vedkommende foran og pigers midt i)

post-2587-076279300 1352833580_thumb.jpg

2) Faerre morgenbleer/bleer til laengere straek. De har enten

et Blueberry Combo(mikrofiber/hamp) indlaeg eller

et mikrofiber boostet med to bambusboostere fra LL eller

et mikrofiber, boostet med et laaangt foldet hampeindlaeg

post-2587-053766300 1352833588_thumb.jpg

Vores medfoelgende mikrofiberindlaeg(halvdelen af dem kun) har jeg klippet kortere, dvs. klippet ca. 4-5 cm af i den ene ende. Synes de er lynhurtige til at toerre og bloede bagefter... unsure.gif

Bambusboosterne, som jeg koebte hos Bumdeal, har jeg klippet midt over, saa jeg fik to lige store stykker.

Little Lamb boostere har jeg koebt i str. 1

Blueberry Combo med hamp foldes og kan indstilles paa S M eller L, alt efter ble.

Det samme kan de lange hampeindlaeg, som jeg har koebt brugt paa slyngebarn - de er helt forvaskede, men suger bare vildt godt. Stive, men bloedere, naar de er nusset lidt igennem.

Til natbrug kan jeg godt pakke en lommeble, men den kan godt gabe i laarene, hvis jeg booster for meget... Noah er en stortisser om natten, saa jeg er igang med at forsoege os med deciderede natbleer med uld over. Det skal lige klappe, for jeg kommer med anbefalinger hertil ;)

Billeder laegger jeg lige ind senere, naar jeg har pakket bleer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ååååårh Camillat, jeg har sagt det før og siger det nu igen, -du er SÅ forbandet elsket! :loveshower

Jeg så dit indlæg den dag du skrev det, jeg hev derfor mine mikrofiber indlæg frem og puttede i nat og morgenbleerne, -og ikke et eneste leak er forekommet!!! Så hun tisser bare nogle ordentlige tåre på de tidspunkter, som din Noah, synes dog at bleerne bliver godt tykke, så så længe det går i dagtimerne uden, så vil jeg fortsætte med det, hun vejer nu 4900 gram så jeg synes næsten det er en ble med hende i, fremfor hende med ble på :lol

Er så glad og taknemmelig, for jeg var noget modløs over mine ellers dejlige bleer :D

Tænker at tørretiden kan jeg afhjælpe ved at sørge for at have dobbelt så mange mikrofiber indlæg som bleer, for når der ikke er gang i brændeovnen så synes jeg nu stadig at det tager lang tid! :P

Tusind tak for hjælpen :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

<p>Jeg har da slet ikke set, at du har skrevet her inde - det var saa lidt! <im

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER