Myliona

Magiske 4. måneder!

17 indlæg i dette emne

Uha :D

Camille er jo lige netop i dag fyldt 4. måneder :loveshower

Men hvordan er det nu med alting..

Er det nu hun begynder at kunne tåle "vandhane vand"?

Er det nu vi ikke behøver koge flasker? Hvad med sutterne?

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså alt med måde :-) for hun skal lige så stille vendes til bakterierne :-) vi koger ikke sutter mere, men sterilisere flaskerne.

Hun får drikkevand fra hanen og grød og mos bliver lavet på vand fra hanen.

Koger dig stadigvæk vandet til flaskerne :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså alt med måde :-) for hun skal lige så stille vendes til bakterierne :-) vi koger ikke sutter mere, men sterilisere flaskerne.

Hun får drikkevand fra hanen og grød og mos bliver lavet på vand fra hanen.

Koger dig stadigvæk vandet til flaskerne :-)

Ja, jeg tænker også at det på ingen måde kunne være sundt at bombadere hende med bakterier fra den ene dag til den anden.. men må indrømme, at det er dejligt at man ikke behøver have andet end en ekstra flaske med, fordi man bare kan vaske den ;) Fx havde vi 4 flasker med i går..

Jeg tror også vi bliver ved med at koge vandet, da jeg egentlig synes det er nemt med det vand vi har i termokanden :) Måske det kolde vand kommer til at blive fra vandhanen :) Men, som du siger - der skal nok gå lidt tid med tilvænning :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun må gerne få mad og flaske lavet på vand fra den kolde hane, men du skal stadig sterilisere flaskerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun må gerne få mad og flaske lavet på vand fra den kolde hane, men du skal stadig sterilisere flaskerne :)

Hvor længe skal man det? <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe skal man det? <_<

Helt indtil hun ikke skal have flaske mere ;) Flaskerne skal være mere end rene, når man skal bruge det til MME, for de mindste bakterier kan ødelægge mælken... Vi kogte faktisk Elias' vand frem til han var 6 måneder gammel men det var mest fordi han var for tidligt født og havde maveproblemer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flaskerne skal vel altid steriliseres? :unsure

Det har jo noget at gøre med at man skal fjerne bakterier og rester fra MME, der jo ikke må genopvarmes.

Har du ikke en microovnssterilisator? Det gør det da lidt nemmere. Men forstår godt at du synes det er besværligt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det har jeg.. Men.. Altså.. Jeg synes bare min kusine sagde at det behøvede man ikke mere.. <_<

At hun må få vandhane vand er jo bare en lillebitte ting.. Det er jo flaskerne der er det store arbejde <_< Øv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bum.... Det vidste jeg så ikke.... Marlons flasker blev ikke steriliseret efter 4 måneder :unsure

Edit: Jeg kan så se at der også er forskel på anbefalingerne, alt efter hvor man søger..... Nogen siger det ikke er nødvendigt at sterilisere flaskerne efter 4 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det har jeg.. Men.. Altså.. Jeg synes bare min kusine sagde at det behøvede man ikke mere.. <_<

At hun må få vandhane vand er jo bare en lillebitte ting.. Det er jo flaskerne der er det store arbejde <_< Øv.

Jeg synes det var en stor lettelse, at vi bare måtte tage vand fra hanen og lune det lidt i microen fremfor at skulle koge det.

Jeg synes nu ikke det er et problem af sterilisere flasker og jeg har immervæk gjort det i 7 mdr ;) Har du opvaskemaskine?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg koger vand om morgen, og kommer det i termoflaske, også har jeg en flaske med koldt kogt vand.. Så jeg varmer jo kun vand en gang om dagen, så det er jo nemt.....

Vi har opvaskemaskine, men langt fra flasker nok til at vi kan vaske dem op deri.. Vi har kun 10 flasker eller sådan noget, og vores opvasker kører kun hver 3 dag.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg koger vand om morgen, og kommer det i termoflaske, også har jeg en flaske med koldt kogt vand.. Så jeg varmer jo kun vand en gang om dagen, så det er jo nemt.....

Vi har opvaskemaskine, men langt fra flasker nok til at vi kan vaske dem op deri.. Vi har kun 10 flasker eller sådan noget, og vores opvasker kører kun hver 3 dag.. <_<

Tja, vi har kun 6 flasker og har også tit måttet vaske flasker op i hånden om aftenen da hun var mindre. Det er ikke verdens fedeste job <_<

Men der er nok ikke så meget at rafle om - de skal steriliseres og kan godt forstå du blev skuffet, hvis du troede du kunne slippe! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja, vi har kun 6 flasker og har også tit måttet vaske flasker op i hånden om aftenen da hun var mindre. Det er ikke verdens fedeste job <_<

Men der er nok ikke så meget at rafle om - de skal steriliseres og kan godt forstå du blev skuffet, hvis du troede du kunne slippe! :(

Til nu har vi altid bare gjort dem rent i hånden.. Jeg synes faktisk det er det med at sterilisere dem der er trælst - måske fordi jeg føler man skal vente på det (Vores tager 6 min!!)

Tror min beslutning er at vi sterilisere flaskerne herhjemme, også når vi skal ud, så tager vi en flaske med, også vasker vi den op - så slipper vi for at have en million flasker med ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt at jeres opvasker kun kører hver 3. dag :o

Vores kører mindst 1-2 gange om dagen :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vildt at jeres opvasker kun kører hver 3. dag :o

Vores kører mindst 1-2 gange om dagen :whistling

Seriøst??

Vi fylder endda gryder i på 3. dagen, for ellers bliver den bare aldrig fyldt <_< Men der er også plads til 12 kuverter i vores - og Christian spiser kun hjemme en gang om dagen, og jeg bruger tit samme tallerken til morgenmad og frokost :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja helt seriøst :D

Men vi er også begge meget hjemme. Og Theo bruger selvfølgelig mere service end Camille gør ;)

Jeg putter også gryder i. Og dem bruger vi jo næsten hver dag :)

Nå men :btopic

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skolder flasker og sutter umiddelbart efter at have vasket dem.

De kommer i en skål, jeg hælder kogende vand over, rører lidt rundt og fisker dem op og stiller dem til tørre.

Kan ikke se behovet for at de skal koge i 5 minutter med den vandkvalitet vi har i DK.

Langt de fleste bakterier der vil optræde i hverdagen dør ved temperaturer over 38 grader, og ihvertfald ved temperaturer over 45 grader (gælder bl.a. salmonella), så jeg har følt mig helt tryg ved den fremgangsmåde.

Det tager ikke megen ekstra tid ud over at vaske dem, og det skal man selvfølgelig gøre. Vi spiser jo heller ikke selv af en snavset tallerken.

Mht. kogt/ukogt vand, så har vi en kande kogt vand stående i køleskabet, den blander vi af, og luner så op i mikroovnen (det er det SP har lært os). Derfor er det ikke besværligt at fortsætte med det kogte vand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER