Guest

Luteal fasen.....

11 indlæg i dette emne

Jeg har ikke før for nylig anet de var noget det hed "luteal fasen" og denne skal helst være 12-14 dage, er det rigtigt forstået ? Men hvad hvis man pletbløder flere dage før mens egentlig starter, betyder det nogen som helst for sin mulighed for graviditet ? Denne gang startede min pletblødning nemlig op på 11 dagen om aftenen, sidst allerede på 8 dagen <_< men har selvfølgelig også først droppet p-pillerne for et par mdr siden så det kan jo have en rolle med i spillet.

Men kunne egentlig godt tænke mig at høre om det først er når mens rigtig starter man regner hvor lang ens lutal fase har været eller er det allerede når pletblødningen starter....?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg pletblødte under hele min luteal fase og var jo gravid så tror ikke det har betydning.

Luteal fasen stopper først den dag den rigtige mens starter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg pletblødte under hele min luteal fase og var jo gravid så tror ikke det har betydning.

Luteal fasen stopper først den dag den rigtige mens starter

Tak for svaret Mette :loveshower for sad og blev helt urolig. Jeg blødte så også inden jeg testede positiv med William, men tænker lidt den blødning har været da ægget satte sig fast, da jeg kun har været en 3+0 da det kom. Og testede positiv 3+3.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre har de i aller højste grad betydning,så alt efter hvor meget du pletbløder,skal der et progesteron tilskud til,før lutealfasen bliver lang nok.

Det der sker er at det gule legme,stopper med at virke iutide,og dermed stopper progesteron produktionen,og slimhinden og evt. graviditeten udstydes.

Så kort er progesteron det graviditetsbevarende hormon,og der med meget vigtig,hvis man skal forblive gravid. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre har de i aller højste grad betydning,så alt efter hvor meget du pletbløder,skal der et progesteron tilskud til,før lutealfasen bliver lang nok.

Det der sker er at det gule legme,stopper med at virke iutide,og dermed stopper progesteron produktionen,og slimhinden og evt. graviditeten udstydes.

Så kort er progesteron det graviditetsbevarende hormon,og der med meget vigtig,hvis man skal forblive gravid. :rolleyes

Hmm der er sørme meget der kan gå galt :( jeg må se hvordan det bliver fremadrettet. Jeg håber da det lykkedes endnu engang. Sidst jeg blev gravid stoppede blødningen jo igen inden jeg testede positivt, og det var tidligt i graviditeten... Pletblødning er jo ikke = mens ? som vel er det der egentlig sker hvis progesteronet falder ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det behøver ikke være direkte mens,det kan også bare være en lidt større langvarig pletblødning.

Blødning tidliger end 10 dage efter ÆL er altid = progesteronmangel,på nær hvis der selvfølgelig er tale om en kontakt eller implantations blødning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det behøver ikke være direkte mens,det kan også bare være en lidt større langvarig pletblødning.

Blødning tidliger end 10 dage efter ÆL er altid = progesteronmangel,på nær hvis der selvfølgelig er tale om en kontakt eller implantations blødning.

okay ja jeg må se hvordan det bliver fremadrettet, denne gang kom det jo på 11. dagen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der noget man selv kan gøre for at forbedre progesteron eller skal man forbi lægen ? <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan prøve med akupunktur,det virker hos nogle,men det eneste der virker 100% er crinone eller lutinus,som din egen læge kan udskrive. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fulgt disse råd de gange jeg er blevet gravid - om det er det, eller bare at jeg er bedre til fryseforsøg ved jeg ikke... men især det med ananas har jeg en lille smule tro på, så jeg har drukket rigtigt meget ananasjuice uden at synes det smager godt ;)

2ww

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay elsker ananas så det skal da prøves ;-)

Jeg må se de næste cyklus ellers må jeg prøve at spørge lægen ... Men havde en BIO denne gang . Formoder jeg .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER