Fru SP

Vinterbaby

24 indlæg i dette emne

Jeg er i gang med at pakke hospitalstasken og kan ikke helt gennemskue hvad jeg skal tage med til babyen. Jeg har kunne læse mig frem til at hvis vi skal på barselshotellet, så skal vi have 2-3 sæt tøj med pr dag til lillepigen..

Men hvad er et sæt her om efteråret/vinteren?

Jeg har pakket langærmede bodyer og så nogle heldragter eller bukser, men skal hun også have strømpebukser på eller er sokker nok? Tænker, at hun jo med heldragter har dobbelt lag tøj på overkroppen, men er det for varmt? Eller skal de have dobbelt lag på over hele kroppen?

Har helt generelt svært ved at gennemskue, hvor meget jeg skal tage med til mig selv, men har pakket en bunke toppe (dog ikke amme - er det nødvendigt eller er det ok, at man kan løfte op/hive ned i en top? Har heller ikke nogle skjorter el lign..), to amme-BHer, 2-3 par bukser og sokker og undertøj. Vi kommer jo maks til at være på barselshotellet i 2 dage..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

nu er vores dreng et sommerbarn.. men vi havde alligevel langærmet bodyer med.. vi kom på barselshotellet med det samme efter fødslen og var der i 2 dage.. vi havde 3 par bukser med og 3 langærmet bodyer og så havde vi et sæt med med body og sparkedragt til når han sku hjem.. og vi havde bare strømper med for det var nemmest a få af når han sku nusses under fødderne for at få ham til a sutte ved brystet indimellem.. og ellers havde vi jo en dyne og et tæppe med han havde om sig hvis det var vi synes han kunne komme til a fryse..

til mig selv havde jeg en ammebh og og en amme top hvor der var ammebh i.. og ellers en skjorte og så bukser/leggings... plsu klipklapper( de var uundværlige)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu er vores dreng et sommerbarn.. men vi havde alligevel langærmet bodyer med.. vi kom på barselshotellet med det samme efter fødslen og var der i 2 dage.. vi havde 3 par bukser med og 3 langærmet bodyer og så havde vi et sæt med med body og sparkedragt til når han sku hjem.. og vi havde bare strømper med for det var nemmest a få af når han sku nusses under fødderne for at få ham til a sutte ved brystet indimellem.. og ellers havde vi jo en dyne og et tæppe med han havde om sig hvis det var vi synes han kunne komme til a fryse..

til mig selv havde jeg en ammebh og og en amme top hvor der var ammebh i.. og ellers en skjorte og så bukser/leggings... plsu klipklapper( de var uundværlige)

Super.. Det lyder som det jeg har fundet frem til babyen, men ellers er barselshotellet heldigvis ret tæt på, hvor vi bor og så kan farmand jo lige hente noget mere! Og har også dynen med, men faktisk ikke et tæppe. Svigermor strikker et tæppe, men jeg tror ikke vi når at få den før hun kommer på barselsbesøg når vi kommer hjem fra hotellet :unsure

Og godt at vide hvad der er godt til mig selv.. Jeg har nogle sutsko agtige sko med også og nogle tynde cardiganer jeg kan have over strop toppene! Det må vist være nok godt nok...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna havde hospitalstøj på det første døgn. Derefter fik hun sit eget på - vi havde langærmede bodyer og heldragt med fødder. Et lag på benene er nok - I skal jo ikke ud og hun er pakket i dyne meget af tiden :)

Behagelige trusser/hipsters og sutsko og blødt toiletpapir til dig er must haves! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en "note"; Jeg havde mit eget tøj med, men det var faktisk kun når der kom gæster jeg brugte mine trøjer; Når de tog afsted hoppede jeg i en skjorte fra sygehuset - den var stor, løs og utrolig behagelig der i starten, og nem at knappe op.. Man skal alligevel være hud-mod-hud jo, også var det rart at have noget på armene :)

Vi fik at vide at hun når hun lå selv i vuggen ALTID skulle have en body på også tøj over (og dyne) - og hun er født om sommeren ;) Men det er fordi de jo har svært ved at holde varmen i starten, og tror det er helt det samme med vinterbørn - Som Susanne siger, så kommer de jo ikke ud, og temperaturen inde er jo "cirka" den samme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en "note"; Jeg havde mit eget tøj med, men det var faktisk kun når der kom gæster jeg brugte mine trøjer; Når de tog afsted hoppede jeg i en skjorte fra sygehuset - den var stor, løs og utrolig behagelig der i starten, og nem at knappe op.. Man skal alligevel være hud-mod-hud jo, også var det rart at have noget på armene :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna havde hospitalstøj på det første døgn. Derefter fik hun sit eget på - vi havde langærmede bodyer og heldragt med fødder. Et lag på benene er nok - I skal jo ikke ud og hun er pakket i dyne meget af tiden :)

Behagelige trusser/hipsters og sutsko og blødt toiletpapir til dig er must haves! ;)

Lige en "note"; Jeg havde mit eget tøj med, men det var faktisk kun når der kom gæster jeg brugte mine trøjer; Når de tog afsted hoppede jeg i en skjorte fra sygehuset - den var stor, løs og utrolig behagelig der i starten, og nem at knappe op.. Man skal alligevel være hud-mod-hud jo, også var det rart at have noget på armene :)

Vi fik at vide at hun når hun lå selv i vuggen ALTID skulle have en body på også tøj over (og dyne) - og hun er født om sommeren ;) Men det er fordi de jo har svært ved at holde varmen i starten, og tror det er helt det samme med vinterbørn - Som Susanne siger, så kommer de jo ikke ud, og temperaturen inde er jo "cirka" den samme :)

Bliver lige samlet svar, hvis vi skal over på barselshotellet, er der hverken tøj til mig eller babyen, dér skal vi have vores eget på, så jeg kan ikke bare blive i hospitalsskjorten, da jeg skal skifte inden vi kører derover (det ligger jo ikke på Riget, men 5 minutter derfra), om babyen får lov at beholde hospitalstøj på ved jeg ikke, men tror det ikke..

Har behagelige trusser, toiletpapir og sutsko/varme sokker med til mig selv ;) Men om jeg skal ud og investerer i en pyjamas overdel med knapper kan da godt være, så det er lettere at få af, når vi ikke har gæster.. :unsure

Så hvis jeg forstår det ret, så skal hun have body + heldragt/bukser + dyne på? Men et lag er nok på benene?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil mene et lag på benene er nok :) Babyers fødder og hænder kan LET blive kolde, så uldsokker er måske en ide - Og vi endte med små vanter (sokker!) på Camilles hænder :7himmel

Du kan evt bare tage nogle skjorter med hjemmefra (Behøver jo ikke være pyjamas).. Måske har din mand nogen? :)

Men en pyjamas skjorte er nu rar at have når man ammer om natten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil mene et lag på benene er nok :) Babyers fødder og hænder kan LET blive kolde, så uldsokker er måske en ide - Og vi endte med små vanter (sokker!) på Camilles hænder :7himmel

Du kan evt bare tage nogle skjorter med hjemmefra (Behøver jo ikke være pyjamas).. Måske har din mand nogen? :)

Men en pyjamas skjorte er nu rar at have når man ammer om natten :)

Ja, må se om min mand har nogle, jeg går aldrig i skjorter. Problemet er at hans er ofte ret dyre og nogle han bruger på arbejde, så er ikke sikker på at han synes det er fedt at jeg snupper dem :whistling

Har taget små vanter og uldfutter med til babyen, det var egentligt mest til turen hjem, men kan da også bruges indenfor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din babypige når slet ikke at få hospitalstøj på - det gjorde Ingermøffen i hvert fald ikke. Tiden på fødestuen tilbragte hun hos mig og kort hos A, da jeg var i bad, og herefter tog vi begge (ok, den ene af os fik hjælp) vores eget tøj på og blev kørt i taxa til Aldersrogade.

Men det lyder fornuftigt med tøj til hende.

Mht tøj til dig selv - du vil blive overrasket, hvor meget man kan amme i. Jeg har ret meget tøj fra H&M i min hverdagsgarderobe, og der kan jeg snildt få babsen ud af :lolhit Det er kun lidt dyrere tøj, som jeg ikke hiver og flår i. Det er selvfølgelig smart med noget med knapper, men stropbluse og cardigan er et perfekt armmeoutfit, synes jeg. Og der kan man også amme lidt diskret, selvom der er gæster. Men husk evt. ammeindlæg. Formentlig løber din mælk sådan først RIGTIG til, når du kommer hjem, men det er alligevel dejligt at kunne stoppe eventuelle lækager :)

Ih hvor er det altså bare SPÆNDENDE, at hun snart kommer!!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din babypige når slet ikke at få hospitalstøj på - det gjorde Ingermøffen i hvert fald ikke. Tiden på fødestuen tilbragte hun hos mig og kort hos A, da jeg var i bad, og herefter tog vi begge (ok, den ene af os fik hjælp) vores eget tøj på og blev kørt i taxa til Aldersrogade.

Men det lyder fornuftigt med tøj til hende.

Mht tøj til dig selv - du vil blive overrasket, hvor meget man kan amme i. Jeg har ret meget tøj fra H&M i min hverdagsgarderobe, og der kan jeg snildt få babsen ud af :lolhit Det er kun lidt dyrere tøj, som jeg ikke hiver og flår i. Det er selvfølgelig smart med noget med knapper, men stropbluse og cardigan er et perfekt armmeoutfit, synes jeg. Og der kan man også amme lidt diskret, selvom der er gæster. Men husk evt. ammeindlæg. Formentlig løber din mælk sådan først RIGTIG til, når du kommer hjem, men det er alligevel dejligt at kunne stoppe eventuelle lækager :)

Ih hvor er det altså bare SPÆNDENDE, at hun snart kommer!!! :loveshower

Tænkte faktisk nok, at hun slet ikke kom i hospitalstøj og skal i sit eget. Jeg har pakket 2-3 sæt i str 50 og 56 og varme futter og vanter og så selvfølgelig flyverdragt til hjemturen..

Tror, så at jeg beholder mine stroptrøjer og cardiganer i tasken og ellers må S jo lige smutte i Føtex og købe noget andet til mig! Har faktisk pakket nogle ammeindlæg ned, ikke så mange, men igen ellers må S hente i Matas/Føtex lige rundt om hjørnet ;)

Det er virkelig spændende, at hun snart kommer.. Vågnede i nat af en plukve og tænkte, hold da kæft - nu er det snart!! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah havde sparkedragt med kortaermet body under og stroemper paa som nyfoedt - og hue :)

Saa er taeppe og dyne jo musthave!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en "note"; Jeg havde mit eget tøj med, men det var faktisk kun når der kom gæster jeg brugte mine trøjer; Når de tog afsted hoppede jeg i en skjorte fra sygehuset - den var stor, løs og utrolig behagelig der i starten, og nem at knappe op.. Man skal alligevel være hud-mod-hud jo, også var det rart at have noget på armene :)

Vi fik at vide at hun når hun lå selv i vuggen ALTID skulle have en body på også tøj over (og dyne) - og hun er født om sommeren ;) Men det er fordi de jo har svært ved at holde varmen i starten, og tror det er helt det samme med vinterbørn - Som Susanne siger, så kommer de jo ikke ud, og temperaturen inde er jo "cirka" den samme :)

Det var godt nok meget tøj :blink Mie blev født i august og havde de første 14 dage kun en kortærmet body og strømper på, nogle dage bukser men hun svedte SÅ meget og hun sagde sådan nogle underlige lyde som om hun var ved at kløjs i sit eget spyt når hun fik det for varmt! Så vi turde ikke andet af frygt for vuggedød!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu fik vi jo en efterårsbaby i Sigurd. Og han havde kun ble på det første døgn og dyne med mindre han lå hud mod hud hos os. Når han var i vuggen fik en heldragt på og så dyne, men ellers ikke mere.

Det var efter jm's vejledninger. Sigurd er også et varmt barn tror jeg :o

Vi har endnu ikke behov for mere end hans uldbodyer og bukser, strømper og sokker herhjemme.

Du mærker jo efter i nakken om det er for lidt eller for meget. Men de kære små må da ikke få det alt for varmt, så kan de jo dehydrere..

Syntes bestemt det lyder som om du har pakket det helt rigtige.

Sigurd havde på vej hjem heldragt, trøje, hue (altid!!) og vanter + futter da vi skulle hjem, samt dynen/uldtæppet over sig - og den dag blæste det, men jm sagde det var rigeligt at kører hjem i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er forresten enig i at man kan amme i rigtig meget toej :)

Lige nu har jeg gerne en ammetop fra H&M med en troeje udenover, som jeg saa hiver op i. Men kan ligesaa godt bruge stroptop med ammebh indenunder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh hvor er I alle sammen guld.. Jeg tror, at jeg har det helt rigtige, men ellers må farmand S jo hjem og hente eller købe noget nyt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik at vide at hun når hun lå selv i vuggen ALTID skulle have en body på også tøj over (og dyne) - og hun er født om sommeren ;) Men det er fordi de jo har svært ved at holde varmen i starten, og tror det er helt det samme med vinterbørn - Som Susanne siger, så kommer de jo ikke ud, og temperaturen inde er jo "cirka" den samme :)

Det lyder virkelig som meget tøj, når du fødte om sommeren. Vi fødte da vist ret tæt på hinanden ikk?

Lasse havde kun ble på meget af den første dag og så pakket ind i dyne og ellers fik en kortærmede body på og dyne i den tid vi var på patienthotellet.

---

Fru Sp - jeg vil mene at en lag på benene er nok. Men det kommer meget an på om du får et varmt barn eller ej. Men tag lidt extra tøj med til den lille, hvis du er i tvivl. Men jeg synes det lyder fornuftigt det du har planlagt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kan ikke selv holde varmen de foerste i hvert fald to doegn, saa de skal gerne klaedes helt paa fik vi at vide i 35 graders sommervarme her sydpaa. Men ja, et lag paa benene maa vaere nok, vil jeg mene, netop fordi babypigen vil vaere puttet i dyne gaar jeg ud fra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det var utrolig meget tøj.. Og i starten var jeg faktisk meget "i tvivl", fordi jeg synes det var meget - men det var et krav sagde de på barselsafsnittet.. At hun ikke måtte ligge for sig selv, med mindre på..

Og ja, fødte 5 juli ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, må se om min mand har nogle, jeg går aldrig i skjorter. Problemet er at hans er ofte ret dyre og nogle han bruger på arbejde, så er ikke sikker på at han synes det er fedt at jeg snupper dem :whistling

Har taget små vanter og uldfutter med til babyen, det var egentligt mest til turen hjem, men kan da også bruges indenfor :)

Jeg ejer heller ikke en eneste skjorte og overvejede også selv at købe et par stykker, for tænkte at jeg ikke kunne undvære dem til amning, men nu har jeg indtil videre klaret amning fint i små 4 uger uden ;) Jeg har mange toppe uden ærmer, og de fleste kan give sig så meget at jeg godt kan krænge dem ned under brystet uden problemer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine piger har været meget kolde de første par uger. De havde altid kortærmet body på og så bukser/bluse eller heldragt.

Jeg har brugt rigtig meget dobbelt lag når jeg ammer. Dvs en undertrøje/top og så en større løsere bluse. Så kan man løfte op og hive ned uden at hele verden kan se ens malkeudstyr ;-)

jeg er stadig i chok over min mands onkel der kom hen og dikkedikkede imens jeg ammede. Baby var kun 3 dage og som førstegangs nybagt mor var jeg stadig ny på ammeområdet og blufærdig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu får jeg jo et "vinterbarn" Og skal sættes igang hvis han ikke er kommet inden d. 31 Oktober.

Men altså jeg har pakket både langærmet bodyer, og kortærmet.

Fleece bukser med og uden fødder. Og et par lettere bukser der ikke er nær så varme.

Bodyer med ben/natdragte er også med. Både i de varme men også lettere modeller.

Varme bluser der kan knappes let op og så et par lettere.

Strømpebukser, og så nogle strømper, også strikket strømper.

Af huer er der et par stykker med, da jeg synes de str. er svære at bedømme, så for at være sikker på at han kan få en hue på, har jeg 3 str. med og en strikket som jeg er sikker på han kan passe (forhåbentligt).

Plus det løse som stofbleer, lidt bleer bla.

Jeg har pakket lidt ekstra af det hele, for ved ikke hvordan det ender, om jeg er hjemme igen efter 48 timer eller om jeg skal være derinde længere alt efter hvordan og hvorledes det forløber.

Men så tager B bare hjem og henter det der er nødvendigt hvis det er.

Udover det tager jeg babydynen med og så et fleecetæppe + hjemmerejse tøjet til bebs.

Til mig selv, regner jeg med at jeg så vidt muligt benytter mig at hospitalstøjet, da jeg ingen problemer har i det.

Men ellers har jeg alligevel pakket en taske til mig selv, men løse varme bukser/jogginbukser primært som der ligger 3 par af.

Nogle toppe med bred strop der er lange og går ned over maven, da jeg hader de stumper.

Nogle t-shirts jeg ikke er ked af at smide ud bagefter, hvis det er nødvendigt.

Jeg har varme hyggestrømper, og almindelige strømper, da jeg fryser let på fødderne <_<

1 par varme sutsko og klipklapper.

Ammebh`er og ammeindlæg.

Og et par løse bluser.

Bedstemor trusser, store bind plus det løse af toiletting.

Så tvivler på jeg selv kommer til at fryse og er dækket ind.

Hellere lige være lidt sikker på at man har ekstra med end komme med for lidt og bebs eller man selv fryser.

Derfor har jeg pakket lidt ekstra, men primært til den lille. Jeg skal skam nok klare mig.

Held og lykke med det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres input :) Vi pakker ikke mere og er der brug for noget andet, så må far hjem og hente det ellers min mor el søster der kommer herovre når hun er født, tage det med til os :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg syntes det var rart at have lidt forskellligt med til hende, og så finde ud af, hvad vi helst ville putte hende i.

På barselsgangen skulle hun gerne kun have ble på, når hun lå hos os, og body, hvis hun lå for sig. Så kortærmede bodys brugte vi mange af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER