Havbaek

Vækkeur og babyer.

9 indlæg i dette emne

Herhjemme har vi klokradio og som bekendt kan de jo larme godt <_< og jeg skal altså have noget jeg kan vågne af.

Kun nogengange kan jeg vågne ved alarmen på mobilen, men det ikke altid. Så derfor er dette ikke holdbart.

Og da ingen af os herhjemme har et indre vækkeur, er vi altså afhængige af et vækkeur der kan vække os.

Men hvad/hvilken vækkeur er bedst næst efter en klokradio.

For de larmer jo godt, og kan selv vågne forskrækket nogengange når det går i gang, når man ligger der i sin bedste søvn.

Så hvad har I af vækkeure??

Et der ikke larmer så meget, at det forskrækker en baby/barn sovende i soveværelset, men at det stadig larmer tiltrækkeligt nok til vi vågner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er overbevist om du ikke behøver noget der larmer ret meget når først baby er her. Ens sanser bliver så meget forstærket. Jeg kan faktisk ikke sove nu hvis der er lyde :(

Vi har et lysvækkeur. Et vækkeur som vækker dig med blix musik men vigtigst vil det ca 30 min inden vækkeres begynde at lyse rummet op så når det ringer vil det virke som morgen. Rigtigt godt hvis man har tendens til depression eller bare hader mørket om vinteren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brug for vækkeur netop fordi vi har O hos os hver anden uge der skal op og i skole også. Og vi jo som alle andre også har en hverdag. Så det er af praktiske årsager at vi har brug for et :)

Hvor meget larmer sådan et lys vækkeur. Summer det når det går igang, eller hvordan ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan købe et vækkeur for døve :)

Det ligger i hovedpuden og vibrerer (ret voldsomt mener jeg?) i stedet for at udsende lyde.

Hjælper selvfølgelig ikke hvis du er en af dem der smider puden på gulvet i løbet af natten ;)

Og ellers er en baby et godt vækkeur. Har vist ikke sovet længere end til kl. 7 siden jeg fik børn (og det er først nu hvor de er store de kan sove så længe. Ellers har de altid ment at det var morgen et sted mellem kl. 5 og 6 *GAB*)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan købe et vækkeur for døve :)

Det ligger i hovedpuden og vibrerer (ret voldsomt mener jeg?) i stedet for at udsende lyde.

Hjælper selvfølgelig ikke hvis du er en af dem der smider puden på gulvet i løbet af natten ;)

Og ellers er en baby et godt vækkeur. Har vist ikke sovet længere end til kl. 7 siden jeg fik børn (og det er først nu hvor de er store de kan sove så længe. Ellers har de altid ment at det var morgen et sted mellem kl. 5 og 6 *GAB*)

Jeg tror også at det kommer af sig selv med en baby :rolleyes med mindre du får en af de der sjældne babyer der sover længe :D

Men ja, ellers vil jeg også tilslutte mig vækkeur for døve. Min mor bruger høreapparater og uden dem kan hun absolut ingenting høre. Hun har en slags vibrator under lagenet, som hun ligger ovenpå. Men jeg er faktisk lidt i tvivl nu om der mon findes forskellige typer. For den min mor har vibrerer ved høj lyd. Dvs når vækkeuret ringer (eller der bare er anden larm i lokalet), så vibrerer den for at vække hende, så det kan du jo ikke rigtig bruge til noget.

Det er ret smart hvis hun skal passe baby, for så kan hun jo ikke høre babyen græder - men det kan hendes "vækkeur" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså.. Min baby sover stadigvæk :whistling Hun gik i seng ved 24tiden, og ja.. ;) Nogen dage sover hun altså til kl 10 :whistling

Christian har bare alarmen på mobilen sat til.. Han vågner ikke selv ved det, men det gør jeg ;) Faktisk allerede når den vibrerer.. Vi har også haft problemet, fordi Camille vågnede af vækkeuret - og ja, lidt luksus at jeg ikke vil have hun står op kl 7.30, men hvis hun har behov for mere søvn, så skal hun altså have det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brug for vækkeur netop fordi vi har O hos os hver anden uge der skal op og i skole også. Og vi jo som alle andre også har en hverdag. Så det er af praktiske årsager at vi har brug for et :)

Hvor meget larmer sådan et lys vækkeur. Summer det når det går igang, eller hvordan ?

Det larmer ikke meget - mere som dejlige afslappende lyde men tror du kan købe forskellige slags. Prøv at søge på Google

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har for nogle år siden faktisk været i forhold med en døv stum :) hvilket fungerede fint og fik da lært lidt tegnesprog i den forbindelse, hvor noget stadig hænger ved.

Men ja deres alarmer er der gang i. Alene hans ringeklokke vibrerede så meget at hele ende væggen den var sat til ved, vibrede og et rødt lys oplyste væggen. Det samme med vækkeuret. Jeg lærte aldrig under det forhold som varede 1 år, at blive venner med det vækkeur.

Men mener nu man kan få forskellige slags.

Nu skal O på kl. 06. Da vi bor lidt længere ude end byen han går i skole i. Så at bruge den lille som vækkeur er nok ikke helt holdbart ;) det var også for mere at høre hvad I andre gjorde når nu der er andre i hjemmet skal tidligt op uden nødvendigvis at være alt for forstyrrende pga. Et meget larmende vækkeur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Per stadig gik på arbejde (han har startet barsel nu), vågnede jeg som regel inden hans vækkeur og så prikkede jeg bare til ham så han kunne slå det fra.

Ellers hvis du føler dig tilpas med det, kan man jo lade baby sove på eget værelse med en babyalarm - det er der nogen der gør fra starten af (ville jeg dog ikke selv personligt).

Alternativt kan forældrene sove hver for sig - men det er jo heller ikke fedt i længden :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER