MumiMor

Det klør

4 indlæg i dette emne

Så nåede jeg i sidste uge til 34+6, og blev ramt af usandsynlig slem kløe. Havde måske kløet lidt på bryst og arme i en uges tid, men pludselig slog det igennem med universel kløe, værst under fødderne og i håndfladerne.

Efter en nat uden søvn overhovedet fik jeg taget blodprøver, og har forhøjede levertal og galdesalte.

Startede op i Ursofalk behandling, og vil nu høre om der er nogen som har erfaring med det - hvornår virker det??

Og er der noget man kan gøre for at hjælpe på kløen? Som det er lige nu sover jeg stadig ikke om natten, og skal helst sidde med fødderne i vand for at kunne holde ud at være til :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har desværre ikke nogle gode råd men vil sende dig et kæmpe :kram

Er det det som man kalder graviditetsbetinget leverkløe? Og hvad har lægerne sagt til dig i forhold til resten af graviditeten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Jep, det er grav.betinget leverkløe. Jeg skal følges med blodprøver og ctg hver uge, og hvis galdesaltene stiger over 40 skal jeg sættes igang før termin - formentlig ved 38+0.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det virker ikke - i hvert fald ikke på mig :(

Det hjalp måske en lille bitte smule, men ikke nok til at jeg ikke var ved at blive bims over det. Til gengæld lovede lægen at det hjalp på det det nu skulle inde i mig, og det er jo det vigtigste.

Min redning var det mest var aften og nat det kløede, så jeg vendte op og ned på dag og nat så jeg sov om dagen og var vågen om natten, når jeg nu ikke kunne sove pga. kløen.

Jeg satte mig i sofaen med fjernbetjeninger inden for rækkevidde og en god film, og så fodbad med kamillete. Havde et par gamle vanter der fik lov til at ligge i kamillete inden jeg satte mig til rette, og så sad jeg med fødder i vand og kamillete-våde vanter på hænderne og så film hele natten.

Det var et par hårde uger!!!! (med med ekstrem bækkenløsning kunne jeg alligevel ikke bevæge mig væk fra sofaen, så det var et fedt).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER