Bolsin

Uldtøj

4 indlæg i dette emne

Jeg har nu tænkt lidt over det der uldtøj, og er nået frem til at det vil jeg altså gerne til at praktisere herhjemme, men hvordan er det lige det er?

Kan jeg godt putte hans almindelige tøj udover, eller forsvinder "fidusen" i uldtøjet så?

Hvordan med vask? Skal jeg bruge noget særligt vaskepulver, eller kan jeg bruge neutral ligesom til alt vores andet tøj, og vaske det hele sammen?

Og hvor køber I det henne? Jeg har kigget på Joha's i BabySam, men er ikke videre imponeret over designet/farverne. Har også set lidt hos Name it, og hos Mini a ture (som jo er uhyggelig dyrt for min pengepung). Er så lige faldet overdenne side, men tænker at der da må være mere derude et sted...?

Så piger: Hvor køber i jeres babyers uldtøj?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Majs har allerede lavet en god tråd om det HER :balloons

Men for lige at svare på dine spørgsmål:

Du kan sagtens give David hans almindelige tøj på udenover uldtøjet. Det er sådan vi bruger ulden herhjemme: En uldbody til at holde ham tør og varm inderst og så almindeligt tøj udenover til at give lidt farve (og fordi vi på ingen måde har råd til en ren uldgarderobe :wacko)

Uld skal vaskes med uldvaskemiddel eller luftes. Det går i stykker, hvis du vasker det med almindeligt vaskemiddel. Men om neutral har lavet uld-vaskemiddel, det ved jeg så ikke :unsure Her bruger vi bare vaskeriets uldvaskemiddel. :)

Vi har købt uld flere forskellige steder fra. Som undertøj er jeg glad for føtexs 100% uld bodyer, der er nooooogenlunde overkommelige i pris (uld ER bare dyrere end bomuld!) og bløde og skønne :7himmel Jeg har også fundet et par bodyer i en lokal tøjbutik hvor jeg bor til en billig penge. Som nattøj og overtøj er jeg glad for Johas og vi har også en enkelt natdragt fra nameit, som jeg synes er fin - den er så i uld/bomuld, hvilket jeg langt fra synes er lige så fedt som ren uld (ren uld holder nemlig bedre på væske, så det sveder de ikke lige så meget i, som de kan gøre i uld/bomuld). Jeg har også fundet lidt uld på dba - det er billigere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rema1000 har uldvaskemiddel, der er uden parfume og andet skidt :) Det bruger vi herhjemme.

Vi har endnu ikke så meget uldtøj, så jeg vasker det tit i hånden om aftenen, når altså det virkelig trænger Ellers bliver det bare luftet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Majs har allerede lavet en god tråd om det HER :balloons

Men for lige at svare på dine spørgsmål:

Du kan sagtens give David hans almindelige tøj på udenover uldtøjet. Det er sådan vi bruger ulden herhjemme: En uldbody til at holde ham tør og varm inderst og så almindeligt tøj udenover til at give lidt farve (og fordi vi på ingen måde har råd til en ren uldgarderobe :wacko)

Uld skal vaskes med uldvaskemiddel eller luftes. Det går i stykker, hvis du vasker det med almindeligt vaskemiddel. Men om neutral har lavet uld-vaskemiddel, det ved jeg så ikke :unsure Her bruger vi bare vaskeriets uldvaskemiddel. :)

Vi har købt uld flere forskellige steder fra. Som undertøj er jeg glad for føtexs 100% uld bodyer, der er nooooogenlunde overkommelige i pris (uld ER bare dyrere end bomuld!) og bløde og skønne :7himmel Jeg har også fundet et par bodyer i en lokal tøjbutik hvor jeg bor til en billig penge. Som nattøj og overtøj er jeg glad for Johas og vi har også en enkelt natdragt fra nameit, som jeg synes er fin - den er så i uld/bomuld, hvilket jeg langt fra synes er lige så fedt som ren uld (ren uld holder nemlig bedre på væske, så det sveder de ikke lige så meget i, som de kan gøre i uld/bomuld). Jeg har også fundet lidt uld på dba - det er billigere ;)

Tusind tak :)

Super med en hel tråd om det, var bare ikke lige stødt på den. Tror da at jeg vil prøve at smutte forbi Føtex og se om jeg kan finde noget.

Rema1000 har uldvaskemiddel, der er uden parfume og andet skidt :) Det bruger vi herhjemme.

Vi har endnu ikke så meget uldtøj, så jeg vasker det tit i hånden om aftenen, når altså det virkelig trænger Ellers bliver det bare luftet :)

Fantastisk med vaskemiddel fra Rema, når det nu er dér jeg handler :yay Det gør det jo noget nemmere. Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER