TinaG

Har I gjort jer nogle tanker omkring fødslen?

4 indlæg i dette emne

Nu synes jeg pludselig, at tiden flyver afsted og fødslen (som hidtil har været langt ude i fremtiden) nærmer sig efterhånden ret hurtigt som en realitet...

Jeg må indrømme, at jeg godt kan tage mig selv i at være ret nervøs samtidig med jeg selvfølgelig også er utrolig spændt og glæder mig til at møde lillepigen!

Jeg har ikke gået til fødselsforberedelse, hvilket måske kunne have været en fordel tænker jeg nu...:-/

Har I mon nogle fif, råd eller bare beroligende ord?:-)

Håber I har det godt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu synes jeg pludselig, at tiden flyver afsted og fødslen (som hidtil har været langt ude i fremtiden) nærmer sig efterhånden ret hurtigt som en realitet...

Jeg må indrømme, at jeg godt kan tage mig selv i at være ret nervøs samtidig med jeg selvfølgelig også er utrolig spændt og glæder mig til at møde lillepigen!

Jeg har ikke gået til fødselsforberedelse, hvilket måske kunne have været en fordel tænker jeg nu...:-/

Har I mon nogle fif, råd eller bare beroligende ord?:-)

Håber I har det godt!!!

Ja, jeg kan også godt mærke at det nærmer sig og er både nervøs og spændt.. Glæder mig helt vildt til at møde vores lille datter :biglove Og så er jeg vildt spændt på at se hvordan jeg kommer til at være under fødslen, om jeg går ind i mig selv eller bliver sådan en der råber og skriger helt vildt ;)

Det jeg er mest nervøs for nu, er faktisk nok at hun kommer før tid - jeg er godt i gang med alle tingene på listen og får krydset noget af næsten hver dag, men vil bare gerne have at hun er færdigbagt derinde og ikke får nogle skavanker at at blive født for tidligt.. Heldigvis er der for mit vedkommende kun en uge til jeg er i normal fødselsperiode :o Jeg er nu stadig ret overbevidst om at hun kommer den 13, dagen før jeg evt skal sættes i gang ;)

I følge min søster, mor og det graviditetsyoga og de moduler af fødselsforberedelse jeg har gået til, er vejrtrækningen det afgørende i forhold til det god fødsel.. Dybe kontrollerede indåndinger og langsomme udåndinger.. Og så er det vigtigt, at man husker at slappe af i skuldre, nakke og kæber, fordi hvis man spænder der, spænder man åbenbart også i underlivet.. Det er vist en god ide, for fødselshjælperen at være med til at fokusere på at den fødende slapper af og trækker vejret heeeelt ned i maven, for så kan man ikke spænde og så er det en dyb vejrtrækning..

Men jeg tror, vi alle er ved at være nervøse og spændte på den kommende fødsel :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Tina

Ja er det ikke vildt som ventetiden pludselig forsvandt?? Har dog en ide om, at de sidste uger godt kan blive laaange! Kan godt forstå at du er ved at være nervøs og spændt! Egnetlig er jeg ikke selv decideret nervøs, hvilket jeg ville havde troet jeg ville være! MEN jeg kan mærke at fødslen fylder i mine tanker næsten hele tiden. Så måske det alligevel er et tegn på nervøsitet ;) Hmmm!

Altså det er svært at give gode råd, da jeg jo selv er fuldstændig grøn på fødselsområdet! Men jeg vil ligesom FRU SP sige, at vejrtrækning nok virkelig er det redskab man skal ty til under fødslen. jeg har netop også fået det råd at slappe af i kæber, nakke og skuldre. Faktisk kan man mærke hvordan man spænder af i hele kroppen hvis man lige husker at tænke på de der kæbespændinger, bare mens man sidder her og skirver. Det synes jeg i hvert fald!

Min søster som er jordemoderstuderende siger, at for lissom at "negligere" smerten lidt, så skal man hele tiden huske på at uanset hvor ondt veerne gør, så er det "bare" en muskelsammentrækning. det er sikkert vildt svært at sige til sig selv når man ligger i det, men lige nu synes jeg det er en beroligende måde at tænke på smerten på!

Og så tror jeg egentlig at vores kroppe bare er gode til at tage det som det kommer når først det hele går i gang! Det hele er så vildt, og fysisk og stort at man nok ikke ænser meget andet end arbejdet med sin egen krop. På den måde tror jeg ikke at man lider halvt så meget, som det måske syner på ydersiden :) hormonerne som raser rundt under en fødsel har heldigvis en lidt bedøvende effekt!

OG så tror jeg også, at det hele bare er et "lille" bump på vejen når man ligger der med sit vidunder i armene! åhh hvor bliver det spændende at møde dem! <3

Håber at ordene kunne berolige bare en smule :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar piger:-) jeg er også kommet dertil, hvor jeg bare må give slip og tro på at min krop ved hvad den skal gøre;-)

Jeg ønsker jer al held og lykke med fødslen og de små vidundere:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER