dhg

Cykel.

12 indlæg i dette emne

Vi har snakket om at Magnus skal have en cykel nu hvor han bliver 3 år.

Men hvad er en rigtig god cykel til dem i den alder..???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg ikke så meget forstand på mærkerne, men det siges at indtil de bliver en 5-6 år skal cyklen helst være lidt lille så de kan nå med flad fod på jorden , så lære de bedst at cykle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ikke så meget forstand på mærkerne, men det siges at indtil de bliver en 5-6 år skal cyklen helst være lidt lille så de kan nå med flad fod på jorden , så lære de bedst at cykle :)

Det kunne godt lyde rigtig det med flad fod..

Magnus skal først til at lære at cykel, da han har kørt på scooter og løbecykel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter havde også kun kørt på løbecykel, i sommer købte vi så en cykel til hende der var lidt for høj, den ville hun næsten slet ikke op på, så lånte hun en lille cykel (den mindste man kan få tror jeg) og så cyklede hun bare afsted uden støttehjul, for hun kunne jo sætte benene ned som på en løbecykel, det er så super smart, så lur mig om jeres søn, med den rigtige cykel ikek bare sætter sig op og cykler når han har haft balance cykel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der ikke andre der kan hjælpe..??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah fik også en cykel da han blev 3 år. En Winther cykel. Han bruger dg støttehjul selvom han har kørt meget løbecykel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mille fik også en cykel da hun blev 3 år og bruger den staidg :) Den har støttehjul på og vi har snakket om, at prøve at tage dem af til foråret.. Hun har også løbet med løbecykel, løbehjul osv, men hun er endnu ikke helt stabil på sin cykel uden støttehjulene..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jonas havde allerede sin første cykel da han blev 2½ år gammel, ganske almindelig cykel med støttehjul. Dem smed han dog da han blev 2 år og 10 mdr, Men kig i Brugsen eller Føtex, Bilka...det behøves ikke være en megadyr cykel til at starte med, for de vokser jo stærkt.

Der findes også rigtig mange brugte på nettet til ingen penge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I sommers fik Lili en fin lille cykel med støttehjul og uden nogen form for bremser (hun kan kører baglæns på den).

Vi fandt et gammelt kosteskaft og satte i klemme bagpå, så vi kan hjælpe hende i gang og bremse/styrer hende når hun cykler.

Det tog hende ikke lang tid og lurer teknikken.

Øjeblik ser lige om jeg kan finde et billede af den...

Se venligst bort fra den manglende cykelhjelm, men vi fik den til hende på vores ferie, og havde derfor ikke hjelmen med. Normalt får hun ikke lov til at cykle uden hjelm.

2m50bd1.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På den første cykel skal de kunne nå jorden med begge fødder samtidig når sadlen er sat helt ned. Så kan i senere sætte sadlen op når teknikken med at dreje på pedalerne bliver god.

Et fif er at lade være med at sætte pedaler på cyklen når i køber den (eller tager dem af hvis i køber en brugt) Så er det nemlig en løbecykel og så kan han vænne sig til den nye cykel inden han skal vænne sig til pedalerne.

Når han kan køre på løbecykel og køre så hurtigt at han kan tage benene op og køre et par meter uden nogen fødder kommer ned og rammer jorden (dvs. han på den måde viser at han kan holde balancen) kan i putte pedalerne på igen. Lad være med at komme støttehjul på - han kan jo holde balancen. Støttehjulene kan faktisk gøre at de glemmer at holde balancen men bare 'læner' sig ud til den ene side og kører skævt.

I starten hvor han skal lære at træde i pedalerne skal i hjælpe med en pind på, så i holder balancen / giver fart mens han koncentrerer sig om pedalerne.

På et tidspunkt har han styr på pedalerne og når han kører fra jer - så er der ingen grund til at blive ved med at løbe med, for så cykler han jo selv :)

Husk at det kan være svært at komme op og af en cykel hvis benet skal svinges over (herrecykel) så selvom han er en dreng så er det smarteste en pigecykel hvor han kan tage benet ind over. Især i den periode hvor der er pind bagpå kan han ikke få benet den vej.

Og så er der en masse sjove cykellege lige her.

Man bliver kun bedre ved at øve sig - og holde det ved lige. Så tag på cykeltur flere gange om ugen - bare hen på legepladsen, rundt om blokken eller hvor i nu ellers bor. Trafiksikkerhed skal også øves og jo oftere i er ude i trafikken jo bedre bliver det lært :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi får købt cykel til Magnus.

Kan slet ikke vente til d. 02.02 men at give ham dem, men det bliver jeg nok nød til.

Skal nok lige svare jer ander en af dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glemte at skrive vi købte Milles i Harald Nyborg og den er helt perfekt.. Mener vi gav 500 kroner for den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER