Barbamama

At holde vinterdåbsbarnet varm

9 indlæg i dette emne

Altså det er jo ikke fordi vi har tænkt os, at Valdemar skal plaske rundt i sneen til sin dåb ;)

Men der er da KOLDT sidst i november. Og sådan en dåbskjole kan da ikke lune meget. :unsure

Han skal have uldbody, uldstrømpebukser og uldfutter på under kjolen. Og jeg overvejer at smide en uldhjelm under dåbskysen også. Og så en dyne godt rundt om ham til/fra bil. Men er der andet, vi bør tænke over? Bør man egentlig kun give dem kjolen på i kirken, sådan at de har noget lunere (og mere praktisk - kan man overhovedet sidde i autostol i en dåbskjole? :help) på til/fra kirke og feststed og til selve festen? :help

Hvad gør I andre? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu bil Zoey døbt i 30 grader så det med temp kan jeg ikke hjælpe meget med.

Men vi skiftede først til kjole i kirken. Tænker kjolen bliver krøllet efter en tur i autostolen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min plan er også at kjolen først kommer på i kirken så hun kan have jakke på indtil, vores kirke er heldigvis varm da kirkerummet er omgivet af kontorer og andre rum bliver brugt hver dag af alt fra sundhedsplejersker til konfirmander så der er varme på, ellers var jeg også betænkelig med et koldt kirkerum, men det lyder smart med uld under kjolen. Tror vi tager kjolen af når vi transporterer hende hjem også, for det er en gammel sag der er lidt skrøbelig. Det er vist også svært at give dem dele på med alt det kjole mellem benene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna blev døbt 25.februar og det var koldt!

Vi gik derned med hende i barnevognen og gav hende kjolen på dernede. Hun havde bare langærmet bomuldsbody og strømper på under kjolen og så havde vi hendes uld-prinsessesvøb med, men det var slet ikke koldt i kirken :)

Efter vi havde fået taget billeder skiftede vi hende ud af dåbskjolen igen inden hun kom i barnevognen og vi gik hjem. Jeg ville aldrig turde transportere hende i bil med kjole på, men nu er vores dåbskjole jo også vældig sart ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille fik først dåbskjolen på nede i kirken..

Den var VARM! Nøj, hvor svedte hun i den - hun havde en doby og et par strømpebukser på indenunder.

Du skal tænke over han jo sidder ved jer, og får en del varme derfra.. Nu er Camille også et varmt barn i forvejen, men selv i november, skulle hun ikke have haft en helt masse ekstra på :)

Hun sad i dåbskjolen, i autostolen på vej hjem - der var "hul" bagtil i kjolen, og det passede med kjolen kunne "pølses op" ude i siden :) Det var jo så en hæklet kjole - så den blev ikke krøllet af det:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok putte ham i en fleecedragt og så skifte til kjolen i kirken, og så skifte igen inden han skulle tilbage i bilen :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah kommer i daabskjolen i kirken, for han skal jo dele med sin kusine, som ogsaa skal doebes i den. Saa han faar sit daabstoej paa og kommer i en dragt i bilen. Han faar uld/silkebody paa indenunder det hele og har da ogsaa uldsokker og uldstroempebukser, hvis det skulle vaere saa koldt, men sidst i oktober... hmm... Vi har ogsaa mormors uldsvoeb, hvis det er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vores lucas blev døbt i weekenden.. han havde en kortærmet bomuldsbody på og strømpbukser og et par hæklede futter under kjolen og han svedte rigtig meget ( og det gjorde mor også lidt af at sidde med ham)... og vi havde hans uldsvøb med inde i kirken til lige at ligge over fingrene(som næsten altid er kolde ved ham)

han havde kjolen på hjemme fra som var rullet forsigtigt op(der var os "hul" bagpå) og så blev han spændt fast og så tæppet over i bilen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samuel blev døbt i november sidste år og jeg gav ham en ærmeløs bomuldsbody inderst og så en ærmeløs hvid velourheldragt på med fødder i. Udover havde han en striktrøje og så i bilen, hvor vi havde en sit-bag i autostolen. Kjolen fik han så på i kirken, det er en 3-delt kjole (gammel sag), hvor inderste lag er kort og har ærmer, næste lag er blåt (eller lyserødt) og er ærmeløst og yderste lag er hvidt med hulmøsnter og ærmeløst.

Den bindes kun bagpå og derfor var den helt åben bagpå, nærmest som et forklæde og derfor havde han heldragt på indenunder. Han fik kjolen af igen til bilturen på vej til feststedet og sov i barnevognen og fik så først kjolen på igen, da han vågnede under festen og der skulle tages billeder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER