Myliona

Hvordan fandt I på jeres barns navn?

31 indlæg i dette emne

Jeg var i min hjemby, da jeg var cirka halvvejs med Max, og så en Max, som jeg huskede fra jeg var barn hvor karismatisk og smuk han var. Heldigvis var Mikkel enig!

Theo var straks værre, jeg heppede på Arnold, det nægtede manden, så så jeg på BX, en gaaaammel signatur fra en inaktiv bruger, som havde en Theodor, og da vi elsker korte navne blev det Theo

<3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her hjemme blevet navnet bestemt 2 år før vi fandt ud af at jeg var gravid... Jeg har altid elsket det faktum at min far valgte mit navn i sin tid, så jeg ville rigtig gerne give det videre til min egen datter... Derfor blev det manden der skulle vælge navnet (dog med mulighed for at nedlægge veto fra min side)... Han er ved at uddanne sig til dansk lærer og havde et forløb med en 2 klasse omkring den nordiske mytologi... En dag kom han hjem og sagde: Sif eller Freja... Freja syntes vi at der var rigtig mange børn der hed, og manden var mest hooked på Sif.. Så Sif blev det! Samtidig kunne vi godt lide at det var super kort, enkelt og at det har en smuk betydning bag! Sif står ofte beskrevet som den trofaste, smukke kvinde der dog har en fast karakter og styrer sine fjender med hård hånd!

Hvis hun var blevet en dreng skulle hun havde heddet Aksel, Magne eller Nor... Aksel var mandens farfar som han aldrig nåede at møde, og de to sidste er også fra den nordiske mytologi...

Vi har snakket om at næste gang bliver det enten en Ida eller en Nor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ventede Freja var der ingen tvivl om at jeg skulle have en Freja. Det var det eneste pigenavn vi kunne lide begge, og hun hed det inden hun kom ud, selvom vi ikke vidste det blev en pige.

Livas var et kompromis. Jeg ville have Liv og xen ville have Zenia, hvilket jeg hader. Så det blev til Liva :)

Drengenavne kunne vi ikke finde på et som vi begge kunne lide.

Denne gang var mig og K helt enige om et drengenavn lige fra start, men ak... Vi skal finde et pigenavn. Håber vi finder det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er pt. på navnene Lærke og Nanna...

Men med Maja, Ida, Isabella, Emma, Sofie som backups... de kan alle kombineres hvis vi nu skulle få to piger en gang :) Lærke har hele tiden været min favorit, fordi en på min facebook har den sødeste Lærke...altså smeltede da jeg så billedet af hende..og så er det både alm. og specielt i mine øjne..og manden kan os godt li det :) Nanna er mandens favorit..det kom bar til ham en dag vi snakkede navne :)

I starten ku jeg ikk li det navn men nu synes jeg faktisk rigtig godt om det..og tænker det passer godt med vores navne nemlig :)

Drengenavne der har vi Tobias som favorit begge to...og Niklas som nummer to...

Og ikke rigtig nogle backups hvis vi skulle få en dreng eller to med tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lise er delvist opkaldt efter sin oldemor, som stadig lever. Hun hedder Elise, men Per synes det var for mærkeligt, hvis de skulle hedde præcis det samme, når hun nu stadig levede. Derfor blev det Lise.

Og så er vi begge mest til korte enkle navne, som alle kan stave uden at skulle spørge vedkommende først. Og så skal de være klassiske og ikke for "nymoderne". Så der passede Lise perfekt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt vores navn tio vores søn Elliot :D

da jeg syntes han skulle haved et navn ikke alle hed så søgte på specelle navne også kom det frem og syntes det var

lige det der passet til min kommene søn:d

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER