Prebsy

Hvordan giver man baby smag for sutten?!

9 indlæg i dette emne

Kære mødregruppe

Jeg er nyoprettet herinde og glæder mig til at dele mine erfaringer med jer og til at blive klogere af jeres :o)

Vores søn er 7 uger gammel. Vi vil meget gerne have ham til bruge sut en gang i mellem - især om natten, når han er utrøstelig. Vi har prøvet både med natursutten og den klassike Avent, og han kan god lide at slikke på den, men kan ikke finde ud af at tage den ind og sutte rigtigt på den. Derimod sutter han ivrigt og voldsomt på sin knytnæve og tommelfinger - dér er der ikke noget i vejen med teknikken!

Har I gode råd til, hvordan vi kan lære ham at bruge sutten..?

Mange hilsner

K&O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Camille er heller ikke fan af sutten <_< Hun er 9, snart 10 uger.. Den sidste uge har hun dog taget den mere og mere.. Den duer stadigvæk ikke til trøst, men den duer til at få hende til at falde i søvn :)

Det vi har gjort, er bare at blive ved at prøve og prøve.. :) Altid når hun er i godt humør.. Også lige efter hun har spist, og skal sove :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla er generelt glad for sin sut, men hun er ikke så god til at holde den selv.

Vi bruger den som trøst ved fx ondt i maven, hvor hun bare har brug for at ligge tæt og få så meget tryghed som hun kan. Der hjælper sutten. Jeg sider så med hende hos mig, og har en finger på hendes sut. Jeg presser den ikke ind eller holder den fast, men holder en let finger, for at sikre, at den ikke "popper" ud, når hun sutter på den. Hun får ikke sutten, når hun er alene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sidder også med en let finger på sutten, da Silas heller ikke er for god til at holde den selv.. og når han skal bruge den til at falde i søvn med, har vi sat en stofble igennem den der ring på sutten, så er den lige nemmere at holde i munden for ham, og så falder den ud når han er faldet i søvn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Træning træning træning vil jeg sige, Sofia fik sut første gang da hun var en uge gammel, men det er først de sidste 2 uger at hun rigtig kan finde ud af at beholde den i munden og hun er 10 uger gammel i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak. Det er stadig ikke lykkedes, men vi har købt nogle andre mærker, så nu må vi bare prøve igen og håbe på at det lykkes på et eller andet tidspunkt. Han er 9 uger i dag.

Kh

K&O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse er 12 uger og nægter pure sutten trods mange forsøg. Den første uge med ham ville han godt tag sutten, men siden da har han ikke villet trods træning og flere forskellige sutter.

Nu har vi sagt stop hvad angår køb af flere sutter. Han vil bare hellere sutte på sin knytnæve eller putte sig i en stofklud. I sidste ende synes jeg man skal gøre op med sig selv om man gider at fortsætte den træning, hvis det er tydeligt at barnet ikke vil den sut. Self. gad vi godt at han ville tag den ved trøst, men vi har også accepteret at han ikke vil den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

giv ikke op hvis i ønsker de skal bruge sut... elliot ville heller ikke tage sutten, men jeg gav ikke op.. han begyndte først at bruge sut da han var 3mdr. og bruger den kun når han skal sove og når han er ked... det med at sutte på sutten først er ikke nogen god ide, så for de alle jeres baktusser ind i bunden, men skyld den under vandhanen eller kom lidt modermælk eller mme på i stedet, det blev jeg rået af min sundhedsplejeske

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

V0res basse vi ikke tage andre sutter en den fra MAM. Måske du kunne prøve den? Man kan bestille en gratis via en reklame på facebook

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER