Guest

Erfaringer med IUI

15 indlæg i dette emne

Hello de damer :)Jeg vil rigtig gerne høre om jeres erfaringer med IUI - lykkedes det at blive gravid? Hvor mange forsøg tog det? Fortæl mig alt :pVi skal til infomøde på tirsdag!!!!!! :D :D Har helt kriller i maven og så er det jo igang efter næste mens :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi blev gravide i 1. iui -forsøg. Fik puregon som hormon og jeg dannede et perfekt æg og en masse små. I starten af forsøget var æggene lidt langsomme om at vokse grundet pco og lav dosis. Dosis blev så øget og to dage før inseminationen var der et perfekt æg. Resultatet ligger og sover sødt ved siden af mig. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1347394995[/url]' post='306674']

Vi blev gravide i 1. iui -forsøg. Fik puregon som hormon og jeg dannede et perfekt æg og en masse små. I starten af forsøget var æggene lidt langsomme om at vokse grundet pco og lav dosis. Dosis blev så øget og to dage før inseminationen var der et perfekt æg. Resultatet ligger og sover sødt ved siden af mig. :loveshower

Skal man ikke kun tage medicin i dagene op til æl? Eller har jeg misforstået noget..

Dejligt det lykkedes så hurtigt for jer - tillykke med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været igennem tre IUI uden positivt resultat desværre. Der skulle bare lidt mere hjælp til her :)

Men jeg dannede store, fine æg på forholdsvis lav dosis medicin, og det var ganske smertefrit og enkel måde at få hjælp på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også nu været igennem 3 IUI forsøg uden det ønskede resultat.

Alle gange er jeg startet på medicin omkring 2-4 dag i cyklus og til sidst ægløsningssprøjten.

Jeg har dannet 1 æg hver gang ved både lav og høj dosis.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal man ikke kun tage medicin i dagene op til æl? Eller har jeg misforstået noget..

Dejligt det lykkedes så hurtigt for jer - tillykke med det :)

Jeg synes ikke at jeg skriver noget om efter inseminationen. Der er jo stadig plads til at justerere dosis på medicinen inden selve æl, hvid æggene vokser lidt langsom. Du ska jo tag medicin indtil at ægget er korrekt størrelse.

Jeg tog puregon fra 3. Dag og så nogle dage frem. Husker ikke lige hvor mange, men i hvert fald en uge. 36 timer inden selve iui sku jeg tag æl-sprøjten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1347441343[/url]' post='306854']

Jeg synes ikke at jeg skriver noget om efter inseminationen. Der er jo stadig plads til at justerere dosis på medicinen inden selve æl, hvid æggene vokser lidt langsom. Du ska jo tag medicin indtil at ægget er korrekt størrelse.

Jeg tog puregon fra 3. Dag og så nogle dage frem. Husker ikke lige hvor mange, men i hvert fald en uge. 36 timer inden selve iui sku jeg tag æl-sprøjten.

Men skal man allerede igang med medicin når mens er slut eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar - håber jer det ikke er lykkedes for endnu, snart har heldet med jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men skal man allerede igang med medicin når mens er slut eller hvordan?

Det skulle jeg. Det er jo nok forskelligt hvordan klinikkerne gør det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1347536060[/url]' post='307404']

Det skulle jeg. Det er jo nok forskelligt hvordan klinikkerne gør det.

Ja ok.. Jeg troede egentlig bare man skulle starte med det et par dagen inden insemineringen.. Men er det så sprøjter alle dagene?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ok.. Jeg troede egentlig bare man skulle starte med det et par dagen inden insemineringen.. Men er det så sprøjter alle dagene?

Har nu tjekket mine papirer fra det forsøg der endte med Lasse. Jeg startede på 3. Dag og sluttede så knap 2 uger senere, da der var der et æg klar. Har pco og startede først ud med en dosis der hed 25 enheder og så øgede de den til sidst til 75. Så i starten var æggene lidt langsomme om at vokse og derfor endte jeg med at sku tag puregon så længe.

Ved puregon er det sprøjter alle dage. Jeg ved ikke hvordan det er ved andet medicin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1347648242[/url]' post='308145']

Har nu tjekket mine papirer fra det forsøg der endte med Lasse. Jeg startede på 3. Dag og sluttede så knap 2 uger senere, da der var der et æg klar. Har pco og startede først ud med en dosis der hed 25 enheder og så øgede de den til sidst til 75. Så i starten var æggene lidt langsomme om at vokse og derfor endte jeg med at sku tag puregon så længe.

Ved puregon er det sprøjter alle dage. Jeg ved ikke hvordan det er ved andet medicin.

Gør metformin ikke noget i den forbindelse? Jeg har også pco og har nemlig været på det i et år efterhånden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gør metformin ikke noget i den forbindelse? Jeg har også pco og har nemlig været på det i et år efterhånden..

Metformin har jeg ikk fået/taget, så der kan jeg ikk hjælpe.

Men mener at susanne33 kan hjælpe på det punkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gør metformin ikke noget i den forbindelse? Jeg har også pco og har nemlig været på det i et år efterhånden..

Metformin har jeg ikk fået/taget, så der kan jeg ikk hjælpe.

Men mener at susanne33 kan hjælpe på det punkt.

Metformin hjælper kroppens insulin-følsomhed, bidrager dermed til at stabilisere blodsukkeret, sænker insulinniveauet og skaber dermed bedre hormonbalance. Resultatet, set med behandlingsøjne er, at kroppen er mere følsom overfor udefrakommende hormonpåvirkning og kroppen reagerer derfor bedre på de hormoner man tager for at modne æg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1347688902[/url]' post='308279']

Metformin hjælper kroppens insulin-følsomhed, bidrager dermed til at stabilisere blodsukkeret, sænker insulinniveauet og skaber dermed bedre hormonbalance. Resultatet, set med behandlingsøjne er, at kroppen er mere følsom overfor udefrakommende hormonpåvirkning og kroppen reagerer derfor bedre på de hormoner man tager for at modne æg :)

Så chancerne for at det lykkedes er lidt større med metformin i blodet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER