Filikus

Yoga - hvornår?

7 indlæg i dette emne

Hey.

Jeg vil rigtig gerne begynde til yoga, men er i tvivl om hvornår jeg kan/bør begynde.

Inde på siden jeg har fundet står der at de anbefaler at man starter i 5.-6. måned. MEN, de hold der starter der så det passer på mig kører kun over 4 gange. Der er så et hold der starter når jeg er 7 måneder hende og kører indtil lige over min termin. Ifølge anbefalingerne er det jo aaalt for sent.

Jer, der har gået/går til gravidyoga, hvornår startede I? Og hvornår slutter holde i forhold til jeres termin. Hvad vil I anbefale?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

jeg brugte yogaDVDen fra Trine Hedegaard fra Yogini yoga. hun skriver at hvis man ikke har erfaring med yoga fra tidligere anbefaler hun at vente til 2. trimester. Hvis du har erfaring med yoga skriver hun, at man kan gå i gang når man ønsker :) Jeg sluttede ca. 3 uger før, men det var kun fordi jeg havde for mange smerter, da jeg havde bækkenløsning.. Eller ville jeg have forsættet frem til fødslen, syntes det var såå fantastisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik en overgang til noget i DGI-byen og der kunne man starte efter 12. uge. Det var godt, og jeg er lidt ærgerlig over at jeg ikke fulgte det til dørs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede, da jeg var i uge 32, og det gik helt fint! Dér hvor jeg gik var øvelserne også lavt sådan, at man nemt kunne justere intensiteten og dermed tilpasse det til sin egen krop. Sidste gang var 5 dage inden min termin, og jeg deltog i samtlige gange uden problemer :) Og det var i øvrigt hos Trine Hedegaard ved Yogini Yoga - jeg eeelskede det og anbefaler det varmt til alle!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede til gravid yoga da jeg var ca. 7 mdr henne og fortsatte til 2 uger før termin. Synes det var skønt! Og går nu til mor og baby yoga hvilket også kan anbefales.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik til gravid yoga hos Trine ved Yogini yoga ligesom Mformor og var vel i uge 22-23 stykker, da jeg startede og gik det til i 6 uger (kunne ikke den sidste gang) og nu har jeg købt DVD'en, hvor jeg laver en af de to programmer en gang i ugen og så fødslensforberedelsen en gang også..

Vil helt sikkert også anbefale det for alle..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik til gravid yoga hos Trine ved Yogini yoga ligesom Mformor og var vel i uge 22-23 stykker, da jeg startede og gik det til i 6 uger (kunne ikke den sidste gang) og nu har jeg købt DVD'en, hvor jeg laver en af de to programmer en gang i ugen og så fødslensforberedelsen en gang også..

Vil helt sikkert også anbefale det for alle..

og kan helt sikkert også anbefale hendes efterfødsels DVDen.. Elsker den :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER