Charlotte75

Sidste jordemoderbesøg

6 indlæg i dette emne

Jeg har her til morgen været til det sidste jordemoderbesøg.

Meget af tiden gik med at snakke fødsel og evt igangsættelse. Så hvis lillebror ikke selv finder ud inden næste fredag (d. 14.) så skal jeg ud og have den første stikpille kl 7.45. Jeg håber virkelig at han selv finder ud inden, for jeg har det svært med at skulle have igangsættende stikpiller eller lign, som går ind og overtager kroppen, men på den anden side er der jo også grænser for hvor længe han skal blive der inde :whistling

Jordemoderen skønnede ham til at veje ca 4000 g og blev så pludselig i tvivl om det nu også var hovedet hun kunne mærke nederst. Derfor blev jeg også undersøgt indvendigt - det var ikke videre behageligt, men ok.

Livemoderhalsen var en lille smule forkortet og jm kunne presse en finger op og mærke lillebrors hoved, men om det længe havde været sådan eller om det var tegn på evt snarlig fødsel er ikke til at vide...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er vandet ikke gået hvis man kan få en finger op?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er vandet ikke gået hvis man kan få en finger op?

Nej, men det var trods alt så eftergivende at hun kunne tvinge en finger så langt op at hun kunne mærke, at det var hans hoved der vendte ned ad. Jm sagde, at det kunne være fordi der snart skete noget, men også at det var tit at kvinder der havde født før var lidt blødere i livmodermunden og at livmoderhalsen kunne afkortes lidt sidst i graviditetn, uden at det behøvede at være tegn på fødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber han finder vejen ud selv,så du ikke skal sættes igang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der kun en uge til :loveshower

Det lidt vildt vi har sep. Allerede :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja max 1 uge. Glæder mig til han er ude hos os, men synes også det er uvirkeligt at det er så tæt på nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER