baby2012

Stoppe igen på nyt job

9 indlæg i dette emne

Håber i kan hjælpe mig med et dilemma, som egentlig ikke er et dilemma...

Men, jeg er lige opstartet på job efter min barsel, har fået en tidsbegrænset stilling, hvor jeg arbejdede inden min barsel (lille sted, få kollegaer og egentlig fint sted), men det er selvfølgelig ikke optimalt det er en tidsbegrænset ansættelse...

Jeg har derfor skrevet lidt ansøgninger og har sørme ikke bare været til samtale, men også fået tilbudt nyt job - fast job og bedre løn! Og ikke mindst spændende sted og arbejdsopgaver...

Jeg er jo sådan set ikke i tvivl om, at jeg skal sige ja tak til det nye og sige op... Men hvordan siger man op efter 1 måned og er det ok??? :unsure :unsure :unsure

Har nogen af jer prøvet at stå i samme situation og hvordan greb i det an eller har i gode råd til mig??

Vil jo gerne gøre alle tilfredse, men sådan kan det jo ikke altid gå... :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ikke fordi jeg har prøvet at være i samme sitution, men når det er et vikariat, som du er i, så må din arbejdsgiver også være klar over, at hvis noget bedre og mere fast dukker op, at så er risikoen for, at man tager det andet job. Så jeg hvis jeg var dig, ville gå ind og være ærlig og sige det, som det er. Og jeg ved godt, at det kan være svært...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ingen skrupler have og bare sige op :)

som Vanni skriver ved din chef en fast stilling vil være det optimale for dig så hvis han/hun er en fair chef vil han/hun blive glad på dine vegne

stort tillykke med jobbet :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det nye job!

Du skal tænke på dig selv. Virksomheden gør jo det samme! Den står der ikke med en forlængelse af dit vikariat, hvis du ikke har fundet noget når det er udløbet!

Virksomhederne ved at risikoen for at man siger op er til stede - især når det er vikariater og tidsbegrænsede stillinger.

Men fortæl dem det som det er. At du er tilbudt en fast stilling, og tryghed i ansættelsen betyder meget for dig, så den har du valgt at takke ja til. Det er ikke sjovt, for man vil jo helst efterlade det perfekte indtryk. Men i de her situationer må man altså være sig selv nærmest.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

glemte helt det vigtigste... Nemlig tillykke med det nye job. Det er da super fedt især i disse tider, hvor mange bliver fyret...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det nye job :hurra Det er da super godt gået! :glad

Jeg ville heller ikke have nogle skrupler, da det andet kun er tidsbegrænset. Det må man være klar over, når man ansætter på denne måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med jobbet :super

Jeg holder med flertallet ^_^ Det er 'bare' at sige det som det er, det er jo en ærlig sag! Så lukker du også døren pænt bag dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med jobbet og JA klart du kan tillade dig at sige op, din nuværende chef ville da være godt dum hvis hun/han ikke kan forstå det! :) Det ville alle da gøre, selv din chef hvis mulighederne dukkede op! Så off u go :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det nye job, ville slet ikke have det dårligt med at sige op med de betingelser du nu er ansat under

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER