Kamillawn

Hvordan ser en typisk dag med bebs ud hos jer?

7 indlæg i dette emne

Ja, som overskriften siger - Hvordan ser en typisk dag med bebs ud hos jer?

- Hvornår/hvor meget sover han/hun?

- Hvornår spiser han/hun?

- Hvornår leger i?

Ved godt at de helt små ikke nødvendigvis har en rytme, men måske I har en typisk dag alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Elina er kun 4 uger, så der er ikke de vilde rutiner her ;) Hun sover rigtig meget stadig, men er begyndt at have mere vågentid. Hun spiser hver 3-4 time, og er hun lysvågen efter et måltid, så sidder jeg og hygger med hende - Taler til hende, sørger for at lægge hende lidt på maven, laver "gymnastik" med hende eller har hende en tur på aktivitetstæppet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marcus er 3 1/2 mdr. Og Mikkel er 3 år.

Vores dag starter kl ca. 7 hvor Mikkel kommer ind i soveværelset og gerne vil op i sengen og se lidt tegnefilm, mens jeg blunder lidt.. ( manden min er kørt på arbejde) ca. Kl 7.30 vågner Marcus. Vi står op og går ned i stuen. Mikkel får serveret sin morgenmad og Marcus får en flaske ( ca. 200 ml hver gang). Når begge børn er færdige med at spise går turen til badeværelset, hvor vi alle får tøj på, bliver vasket og børstet tænder. Og Marcus får en tør ble, creme på sin eksem og d-dråber. Derefter laver jeg Mikkels madpakke og kl. Ca 8.50 kører vi ned med Mikkel i børnehaven. Marcus og jeg er hjemme igen kl 9.15. Og så er det min tur til at få lidt mad, i mens sidder Marcus og følger med i skråstolen. Så er Marcus gerne træt igen og han bliver lagt ud i barnevognen kl ca. 9.45. Han vågner gerne omkring kl 11 og er sulten. Så han får en flakse og bagefter en ren ble. Så leger vi, og hygger til kl. Er ca 12.30 hvor Marcus igen skal sove. Omkring kl 14.30 vågner han igen og får en flaske og en ren ble. Kl. Ca 15 henter vi Mikkel fra børnehaven ( hvis ikke far er kommet hjem og har hentet mikkel på vejen) eftermiddagen går med hygge og leg. Marcus plejer at tage en lille lur igen kl 16.30 til ca 17.30 hvor den igen står på ren ble og flaske. Vi spiser gerne aftensmad kl. 18.00 derefter står den på bad, nattøj og historielæsning og Mikkel bliver puttet kl 19.00. Marcus får en ren ble og en godnat flaske kl ca. 19.30 og bliver derefter puttet i seng ca kl 20.00 og sover til næste morgen..

Sådan ser vores dage nogenlunde ud, når altså ikke vi skal i byen eller til svømning eller andet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia er 9 uger, så rytmen er ikke helt fast, men der er alligvel et form for mønster. Tiderne passer ikke hver dag, for nogen gange sover hun længere og så rykker det hele sig en smule.

kl.6.30 vågner Sofia. Hun får først en ren ble og så får hun mælk hos mig i vores seng.. Vi bliver liggende i sengen lidt og snakker.

kl. 7. Får Sofia tøj på, og vi snakker og "leger" lidt på puslebordet.

Derefter ligger Sofia i kravlegården imens jeg laver morgenmad til mig selv. Jeg spiser morgenmad i sofaen med Sofia liggende ved siden af. Hvis jeg kan mærke hun kan klare lidt mere tid i kravlegården, kommer hun i den imens jeg tager et bad. Hvis ikke så sidder vi lidt og snakker indtil hun bliver træt.

kl.8-9 tager Sofia en lur ( nogen gange er den kun en halv time). Her går jeg i bad og får tøj på.

kl.9-10.30 snakker vi og leger. Jeg sørger for hun kommer på maven og ruller, og vi er også et smut på pilatesbolden begge to.

ca. 10.30-12 tager Sofia en lur til.

Kl.12-14 er Sofia vågen, men hun får lov til at komme med rundt i huset imens jeg ordner ting. Hun ligger typisk på en dyne ved siden af det jeg laver, eller hun ligger i kravlegården, hvor hun både kan se mig i køkkenet og stuen.

kl. 14-16 (nogen gange til 17) ny lur.

Om aftenen tager hun en kort lur på alt fra 20 min til 1½time.

Mellem kl. 20.30 og 21.30 bliver Sofia puttet i sin vugge i soveværelset, og hun sover som regel inden for en ½ time.

Der er selvfølgelig dage hvor det ser helt anderledes ud og hvor hun næsten ikke vil sove, eller hvor hun sover hele dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov hun får selvfølgelig mad mere end om morgenen, det glemte jeg bare at skrive ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er meget lidt rytme her, men kan da skrive hvordan det cirka ser ud :)

Camille vågner mellem kl 6 og kl 8 :) Herefter får hun mad, ren ble og tøj på.

SÅ leger vi lidt.

Hun får evt en lille tår mad, inden hun skal sove.

Hendes lur varer sjældent mere end 45 min (Idag sover hun stadigvæk - det er en time nu!!! Første formiddagslur i barnevognen!)

Herefter får hun igen mad, og vi træner (maven, rulle osv)

mellem 12 og 16 tager hun som regel en lur på 30-45 min.

Det er også i dette tidsrum min kæreste kommer hjem fra skole :)'

Fra kl 16 og frem, powernapper hun ved hver måltid, hvor hun får 10 mins søvn hver gang i vores arme :rolleyes

Kl 22 får hun nattøj på, en godnatflaske også i seng :) Det er forskelligt hvornår hun falder i søvn, men mellem 23 og 01 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hos os, synes jeg der er ved at vaere en fin rytme, men jeg ville oenske at jeg kunne fitte en times arbejde og sport ind skfitevis hver anden dag. Det arbejder jeg paa at finde ud af, men Noah jo saa skal sove. Probelmet mit er at jeg for det meste enten selv skal spise, sove eller rydder op/holder hus, naar Noah sover og det med arbejde/sport har jeg ikke helt knaekket koden til endnu... Nu skriver jeg ikke pusletid ind, men han faar selvfoelgelig skiftet ble, bliver vasket og kommer i toejet.

Noah vaagner som regel ved 7-tiden og bliver ammet. Maaske kan han sove videre en lille time inde ved siden af mig derefter, hvis ikke vi skal noget om formiddagen, ellers staar vi op og snakker lidt. Jeg laver morgenmad, mens Noah ligger paa dynen ude paa koekkenbordet. Jeg synger gerne. Saa rykker vi ind til spisebordet, hvor han kommer i skraastolen. Den kan heldigvis ligges ned, for han tager en lur paa en 40-45 min i den0009.gif Han vaagner gerne lidt efter min morgenkaffe og saa sludrer vi og han faar en lille taar bryst. Hvis han falder sent i soevn, saa kan jeg naa et hurtigt bad, ellers kommer han i liften og ligger ude paa badevaerelset, mens jeg tager et bad. Mens jeg toerrer saetter jeg ham ind i sovevaerelset, hvor han saa falder i soevn til sin formiddagslur. Maaske gaar jeg en tur med barnevognen.

Kl. 11-11:30 vaagner Noah fra sin formiddagslur og faar bryst. Herefter snakker og leger vi, han kommer i kravlegaarden, hvor han leger selv, indtil musikken i aktivitetstaeppet gudsketak og lov stopper af sig selv rolleyes.gif Saa er han snart ved at vaere soevnig igen og jeg skal have frokost.

Ved 12:30-13:30 tiden falder Noah i soevn, men det er ikke sikkert, det er en lang lur. Men hvis det er, saa varer den halvanden time og han ligger i barnevognen.

Igen snakker vi og leger vi, naar han vaagner. Som regel stimulatsik og sanglege, lidt snak og bare lidt hygge.

Om eftermiddagen tager han sin lange eftermiddagslur med sin daddy, naar han kommer hjem ved 15-15:40 tiden.

Igen snakker vi, saa kommer han i kravlegaarden og leger til musikken stopper...

Maaske tager Noah lige en lille lur igen, men ellers kommer han gerne i bad, saa snakker vi eller han sidder paa min arm.

Noah er meget bestemt omrking sin godnattid og kan raabe meeeeget hoejt, naar det er sengetid for ham. Jeg proever at traekke den, men baade i dag og igaar var klokken 18:30-19, saa sagde han gonat og sov godt.

Altsaa i grove traek tre laengere lure dagligt: en om formiddagen, en efter frokost og en om eftermiddagen paa ca. halvanden time. Vaagentid er som regel en time til halvanden inklusive ammetid og pusletid. Vi har fra starten adksilt mad og soevn, for det kom af sig selv, at Noah vaagnede og var sulten... Han faar maaske en lille taar, men bliver faktisk gal over tilbuddet, hvis han er klar til at sove. De smaa lure morgen og middag er ikke faste og kan altsaa godt falde fra, hvis vi sover laengere eller Noah vaelger at tage den lange til frokost. De sidste dage er den korte eftermiddagslur faldet fra og han har sagt tidligt godnat... Indtil videre har det ikke haevnet sig om morgenen, men hvis det goer det, saa maa vi gradvist rykke lidt paa dagslurene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER