ildtiger

PCO og kan ikke få behandling

22 indlæg i dette emne

Hej

Ja som overskriften lidt siger så har jeg fået konstateret PCO skal til egen læge den 11 sep. og have svar på nogle spørgsmål men vil lige høre herinde først

Jeg fik en henvisning til en GYN. og håbede at jeg kunne få hjælp den vej igennem men hun ville ikke hjælpe mig da "jeg jo godt kan blive gravid"

Er i andre herinde der har fået den besked ? jeg har været gravid 2 gange inden for 10 mdr. det er endt i aborter begge gange den første var en GUL den 2 normal :huug

Og kan det virkelig passe at man slet ikke kan få hjælp til noget som helst selvom man har PCO har læst flere steder at når man har fået det konsateret kan man næsten få hjælp med samme !

Jeg er ikke steroetypen på PCO da mit Bmi ligger på 21-22 jeg er 163-165 høj og min vægt ligger stabil på 59 kg

Kan nogle af jer evt. give mig lidt ro i hovedet ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jo self. Kan du få hjælp selvom du har pco. Måske du skal finde en anden gynækolog, når hende der ikke vil hjælpe.

Jeg har selv pco, men er slank og har / har haft en bmi på 20-21. Jeg blev gravid en gang uden hjælp før behandling,

Hvor i landet er du fra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fra syd danmark tætteste gyn er i esbjerg men overvejer at få en henvisning til dem i odense

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fra syd danmark tætteste gyn er i esbjerg men overvejer at få en henvisning til dem i odense

Du skal straks have en henvisning til andet sted... En "Tynd" pco'er kan have det lige så svært som en en "alm. - (tyk)" pco'er...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fra syd danmark tætteste gyn er i esbjerg men overvejer at få en henvisning til dem i odense

Der er også brædstrup.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det offentlig eller privat ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal straks have en henvisning til andet sted... En "Tynd" pco'er kan have det lige så svært som en en "alm. - (tyk)" pco'er...

Ja skal til egen læge vil høre hvad hun siger også se om jeg ikke kan få en henvisning til dem i odense selvom det er langt at køre men det er dem her i DK der har mest forstand på PCO siger PCO foreningen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det offentlig eller privat ?

Det er offentlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja skal til egen læge vil høre hvad hun siger også se om jeg ikke kan få en henvisning til dem i odense selvom det er langt at køre men det er dem her i DK der har mest forstand på PCO siger PCO foreningen

Det er fis i en hornlygte.... der findes Copenhagen Fertility center der har en overlæge med speciale i PCO.. og så findes der fx. IVF syd (i Fredericia) som har nogen af de bedste resultater i DK...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg skal hvertfald til egen læge og have en forklaring NU ! Det kan ikke blive den 11 sep hurtigt nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fis i en hornlygte.... der findes Copenhagen Fertility center der har en overlæge med speciale i PCO.. og så findes der fx. IVF syd (i Fredericia) som har nogen af de bedste resultater i DK...

[/quote

Okay det skal huske på når jeg skal til egen læge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man har også forøget risiko for spontane aborter, når man har PCO - og det er altså fuldstændig det samme om man er slank eller overvægtig! Og det kan modvirkes med kost og evt. Metformin, så behandling kan hjælpe med at blive gravid, men også med at FORblive gravid. Tænk, at der findes en gyn der siger sådan! :o

Jeg er også normalvægtig (173cm og 61kg) og har aldrig haft problemer med vægten. Jeg fik henvisning til gyn og hun igangsatte hjælp, da hun konstaterede PCO ved første besøg.

Jeg ville helt klart også bare kontakte en anden gyn! En henvisning fra lægen er ikke til en bestemt gyn. Jeg valgte en anden en den henvisningen lød på, da jeg fandt et sted med kortere ventetid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg blev henvist til gyn efter jeg mistede på grund af underlivsbetændelse, og han diagnosticerede mig med PCO, selvom jeg sådan set kom for noget andet... Men han kunne se at mine ene æggestok var "PCO-agtig" - så nu har jeg altså diagnosen.

Han sagde til mig at som PCO.pige har ret til fertilitetsbehandling, selvom jeg havde været gravid før, men hans anbefaling var, at vi så tiden an. fordi jeg havde været gravid og derfor burde kunne blive det igen, og dermed undgå alt det som følger med behandling. Han fik ret, for en uge senere stod jeg med en positiv test. Men på intet tidspunkt snakkede han om at jeg ikke kunne få hjælp fordi jeg havde været gravid - faktisk tværtimod..! Det var HAM som snakkede behandling, ikke mig. Jeg ville sådan set bare gerne af med min underlivsbetændelse i 2,5 mdr og var ved at blive temmelig sindssyg. Altså rart at vide, jo!

Så jeg ville nok bede om en anden gyn! Min er i Vejle, og kan klart anbefales. Kan ikke lige huske hvad han hedder, men kan finde ud af det hvis det er?

Hej

Det lyder da bare som om den ene gyn jeg har fundet er en stor idiot ved du hvad du må meget gerne finde navnet på ham og et evt. telefon nummer så kan jeg da ringe og høre hvad han siger :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man har også forøget risiko for spontane aborter, når man har PCO - og det er altså fuldstændig det samme om man er slank eller overvægtig! Og det kan modvirkes med kost og evt. Metformin, så behandling kan hjælpe med at blive gravid, men også med at FORblive gravid. Tænk, at der findes en gyn der siger sådan! :o

Jeg er også normalvægtig (173cm og 61kg) og har aldrig haft problemer med vægten. Jeg fik henvisning til gyn og hun igangsatte hjælp, da hun konstaterede PCO ved første besøg.

Jeg ville helt klart også bare kontakte en anden gyn! En henvisning fra lægen er ikke til en bestemt gyn. Jeg valgte en anden en den henvisningen lød på, da jeg fandt et sted med kortere ventetid ;)

Hej

Ja jeg lever efter bogen spis dig gravid så godt jeg kan og vil har heller aldrig haft problemer med vægten og dyrker også regelmæssige motion 2 *1,5 time i ugen

kontakter en anden gyn når jeg har været ved læge den 11 og forhåbelig fået nogle svar og ellers forlanger jeg at få noget hjælp hvertfald så til at holde på den !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i ikke har fælles børn,hvorfor bliver du så ikke henvist til en offentlig fertilitetsklinik,der har du 3 X IUI og 3 X IVF gratis. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja det ved jeg ikke hvorfor min læge ikke har nævnt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søren Meltofte

tlf 75806480

Ham kan jeg kun anbefale :)

Tak :-) prøver at ringe til ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter jeg skiftede læge blev jeg med det samme henvist videre og med det samme blev jeg sat på metformin for at få stabil æl og mens inden videre behandling.. Jeg har pco ja, pga for meget testosteron i blodet.. Jeg er ca 170 cm og vejer 56 kg ca så har normal bmi..

Så du må slå i bordet eller blive henvist til et andet sted - jeg var i Silkeborg, men det er nok lidt langt for dig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter jeg skiftede læge blev jeg med det samme henvist videre og med det samme blev jeg sat på metformin for at få stabil æl og mens inden videre behandling.. Jeg har pco ja, pga for meget testosteron i blodet.. Jeg er ca 170 cm og vejer 56 kg ca så har normal bmi..

Så du må slå i bordet eller blive henvist til et andet sted - jeg var i Silkeborg, men det er nok lidt langt for dig ;)

Tak for svar var igen ved egen læge i går og hun mener så at min PCO grad er så lille (fordi jeg har været gravid og har stabile cykluser de køre på 35-37 dage) så jeg skal vente med at gøre noget yderligere til jeg har været på sydvestjydsk sygehus den 8 oktober og fået snakket med dem de vil åbentbart gerne se mig igen til noget opfølgning på mit PCO (det brev har jeg bare ikke fået endnu) så må jeg jo se hvad der sker efter det !!!!!! Jeg er bare træt af at vente og vente også lige vente noget mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej nu må den læge lige holde op.

Jeg blev naturlig gravid et halvt år før selve behandlingen gik i gang - der havde vi prøvet 2 år. Men brædstrup har ikke på noget tidspunkt sagt, at så kan i godt klare jer selv selvom det endte med en spontan abort. Som Susanne33 skriver, så er der øget risiko for abort ved pco.

Det er normalt, at nogle pco-piger ska ha hjælp i form af behandling.

Kan godt forstå at du er træt af at vente.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søren Meltofte

tlf 75806480

Ham kan jeg kun anbefale :)

Hej Igen

Tusinde tak for navnet på din gyn i vejle jeg har fået en tid ved ham den 1 november og der blev jeg ikke bare afvist i telefonen nej han vil snakke med mig inden også må jeg se hvad han siger :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ihvertfald kun jeg kan anbefale ham :)

Den eneste kritik jeg har af ham, var at han egentlig havde lovet at han ville scanne mig hver 2. uge når jeg blev gravid på grund af min MA sidst, men det blev "kun" til een scanning da jeg var 6+5. Det var jeg lidt skuffet over. Modsat havde han ferielukket i 3 uger efter jeg var der, så første mulighed efter ferien var hvor jeg ville være ca 10+5 og det var jo forholdsvis tæt på NF. Og jeg overlevede jo :)

Hej igen jubiiiii jeg er så glad han ville se mig igen om 6 mdr hvis der ikke var sket noget nyt i baby projektet også sagde han at hvis jeg bliver gravid igen inden så vil han gerne følge mig :wee

Så endelig har jeg noget jeg kan forholde mig til :yay andet end "du skal have 2 aborter mere inden vi vil hjælpe"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER