Guest

et spørgsmål om barsel

5 indlæg i dette emne

Jeg er ved at skrive mit barn op på pladszonen, men kan faktisk ikke lige gennemskue hvornår jeg får brug for pasningen. Min barselsorlov startede den 9 juli i år men har jeg så brug for pasning 1 juni eller 1 juli eller??? Jeg er arbejdsløs og på dagpenge.

Jeg bliver også spurgt om jeg ønsker med eller uden pasnings garanti, men hvad er fidusen i at ønske uden pasningsgaranti?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kommer jo helt an på hvornår din barsel slutter og hvor lang indkøring du vil have. Lovgivningen siger du skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet og derfor skal have pasning for at modtage dagpenge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår du vælger at skrive hende op til afhænger også lidt af hvor lang indkøringsperiode I kommer til at bruge.

Vi har brugt et par dage, men flere bruger længere tid. Måske er det også rart for dig at kunne give nogle korte dage i starten, da det kan være hårdt for de små at starte op med alle de nye indtryk.

Pasningsgaranti, ja det lyder mærkeligt at ville skrive sit barn op uden sådan en. Men det handler simpelthen om at hvis du vælger med pladsgaranti, så er du sikret en plads til hende fra den dato et eller andet sted i kommunen. Nogle forældre (bl.a. mig selv) ønsker uden pladsgaranti, hvis de har udset sig en bestemt dagplejer/institution og ikke vil have andre, så må de jo vente til der bliver plads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil for øvrigt anbefale dig at skrive 1. juni. Så har du tid nok til indkøring + lidt kortere dage og så er alt på plads til din barsel slutter og du skal stå til rådighed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for svar - vi har nu skrevet hende op til dagpleje fra 1 Juni og med pladsgaranti!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER