Myliona

Typisk barselsdag?

6 indlæg i dette emne

Hvordan ser jeres typiske dage ud? :)

Her har vi jo ikke så meget rutine endnu, men dagene ser cirka således ud:

kl 5.30-6; Morgenflaske i sengen.

kl7; morgenlur

9.15; Står op, får tøj på, og får en formiddagsflaske.

Lege på aktivitetstæppet + være på maven.

cirka 11.30; middagsflaskeMiddagslur, barnevognen er et hit!

cirka 14; Vågner, flaske.

Vi hygger, leger..

Cirka 16; Far kommer hjem.

hvordan ser jeres barselsdage ud? Nogen ideer?

Hvad "laver" i, på de dage i er hjemme? hvor meget skal baby aktiveres?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine dage er meget forskellige, så kan ikke rigtig give dig en typisk dag.

Hver mandag tager vi i svømmehallen med lillepigen - jeg henter Per når han har fri fra arbejde og så tager vi derind sammen.

Hver tirsdag er jeg i mødregruppe, så der går hele dagen med det stort set.

Så prøver jeg at gå mange ture med barnevognen eller bæreselen - ofte med vores hund også.

Jeg går ned og handler eller over i City2 og "hænger ud".

Mødes med veninder, som regel hjemme hos en af os, ellers i city2.

Og så har jeg indimellem "hjemmedage" hvor vi bare slapper af, ser fjernsyn, leger, er på computer, sover osv.

Og så forsøger jeg naturligvis at lave huslige ting, når lillepigen sover eller også kommer hun i bæreselen imens.

Jeg forsøger at lege lidt med hende hver dag - dvs. synge sange, danse rundt, svinge hende rundt evt. i et lagen ellers i armene, give hende flyveture på mine skinneben, hænge med hovedet nedad, vifte en stofble over hovedet på hende og ellers bare kildeture, massage og hyggepludren. Og så ligger hun på aktivitetstæppe et par gange om dagen i korte perioder (typisk 10-20 min alt efter hvad hun gider).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht til dit spørgsmål om hvor meget de skal aktiveres er det meget forskelligt... men generelt vil Lise gerne aktiveres meget. Jeg prøver dog at begrænse det, så hun også lærer at ligge for sig selv. Det hjælper nogle gange at ligge hende på et tykt tæppe og dyne ud i haven på græsset et sted hvor der er skygge. Det kan holde hende beskæftiget i rimelig lang tid, da hun synes det er helt fantastisk at betragte den udendørs omverden og mærke den friske luft.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ser jeres typiske dage ud? :)

Her har vi jo ikke så meget rutine endnu, men dagene ser cirka således ud:

kl 5.30-6; Morgenflaske i sengen.

kl7; morgenlur

9.15; Står op, får tøj på, og får en formiddagsflaske.

Lege på aktivitetstæppet + være på maven.

cirka 11.30; middagsflaskeMiddagslur, barnevognen er et hit!

cirka 14; Vågner, flaske.

Vi hygger, leger..

Cirka 16; Far kommer hjem.

hvordan ser jeres barselsdage ud? Nogen ideer?

Hvad "laver" i, på de dage i er hjemme? hvor meget skal baby aktiveres?

Jeg synes nu I har RET meget struktur allerede! ;)

Er I vågne og oppe ml. kl. 5:30-6 og luren kl. 7? Og sover hun så fra 7 til 9:15?

Det lyder da som om I har en fin rytme med gode længere lure og længere perioder hvor hun er vågen og frisk og vil lege :)

Det er stadig for tidligt at starte til f.eks. babysvømning, men man kunne jo godt tage hende med udenfor - også udenfor barnevognen, hvis der er læ og skygge og hun er klædt ordentligt på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hun vågner mellem 5.30 og kl 6.. Får skiftet ble, og får så en morgenflaske.. Og den falder hun i søvn efter.. Christian står op omkring kl 7, så han siger lige godmorgen til hende, men ellers forsøger jeg at det ligesom er "stille-tid" :)

Jeg har en plan om at prøve at tage på en lille picnic engang i næste uge.. Men mandag skal jeg i mødregruppe og dernæst hjem til en veninde (Christian skal ud og spise med hans klasse og på bar bagefter..) Også må vi se hvornår det er vejr til en udenfor tur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh gid jeg havde en "typisk" dag :P

Det eneste jeg sådan kan sige er, at I hans vågne tilfredse timer skifter vi mellem lege og putte, når han er utilfreds prøver vi med ble, mad eller putte til søvn, og når han begynder at gabe eller når vi skal i seng, så prøver vi at få ham til at sove.

Ellers har vi rutine med, at han bliver vasket med vaskeklud hver morgen (og det kan så være alt imellem 6 og 10 alt efter hvornår han er vågen og klar på det...) og badet + skiftet sengetøj hver søndag. Og begge dele selvfølgelig ekstra, hvis der er behov. D-dråber får han når vi husker det, men godt nok hver dag.

Mht. aktivering, så er det egentlig meget ham, der styrer det. Nogle dage sover han nærmest efter hvert måltid, og når han vågner skal han skiftes, så vil han have mad og så falder han i søvn igen. Så er han lige frisk på puslebordet og så får vi en sludder der, og cykler måske fem minutter en gang eller to i løbet af dagen men ikke særlig meget mere. Andre dage gider han bare IKKE sove (og virker ikke engang træt-pylret :blink) og så ligger vi på legetæppe, spiller med uro, "flyver" på ben, triller på gymnastikbold, ruller på sengen og hvad vi nu ellers kan finde på og har overskud til.

Jeg har dog et mål om at vi hver dag når følgende: Hånd/fod-krydsning, cykle med benene og ligge på maven. Vi har nået det hver dag i ca. 2 uger nu, men det er tit kun lige et par minutter. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER