Little Miss

Hvor længe har man ondt "Down there"?

11 indlæg i dette emne

Jeg er blevet syet en smule "Down there" efter fødslen - ca 3 cm. Lægen der gjorde det sagde at det ikke var særlig meget og at alt så fint ud. Syningen er fra åbning ned mod numsen.

Men... Jeg har så forfærdeligt ondt - og det klør. Jeg var til lægen i torsdags som sagde at det så fint ud men at jeg måske var lidt rød så jeg blev podet for en sikkerheds skyld for evt begyndende betændelse.

Jeg tager dagligt panodiler og ibuprofen efter lægens anbefalinger men synes kun de tager toppen af smerten.

Så mit spørgsmål til jer tøser....

Hvor længe har man ondt og burde det klø? Det kløer primært oppe omkring klitoris så ikke i nærheden af såret...

Hjælp en fortvivlet nybagt mor som ikke kan holde ud at være nogen steder :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm nu er det godt nok mange år siden jeg har været turen igennem, jeg blev syet 2 steder efter

min anden fødsel, men mindes ikke at jeg havde ondt ret længe, maks 14 dage også var det mest

når jeg sad ned på en hård stol, men det gjorde til gengæld også nas :o

Den gang blev man rådet til at vaske/spole sig i skridtet, efter hvert toilet besøg de første dage

efter fødslen for at undgå infektioner, men jeg ved ikke om man gør det samme idag.

Jeg kan stadig mærke hvor jeg blev syet og det er 11 år siden :o og det klør sommetider, men jeg formoder

det er fordi der er dannet noget arvæv :(

Men hvis du er bekymret for, at der er gået betændelse/infektion i det, så synes jeg da lægen skal undersøge

dig igen, for det er da bestemt ikke rart :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, soede, det kan bare goere saa nas! Jeg havde altsaa ogsaa ondt. Jeg fik panodil 1000 mg to gange om dagen (ingen ibuprofin, for det giver de ikke hernede). Jeg graed ogsaa af smerte og kunne ikke sidde almindeligt i mange dage. Min mand maatte give mig Noah, naar jeg havde sat mig og tage ham igen, naar jeg skulle rejse mig. Det var bare saa tarveligt og jeg havde foedt en haemoride og havde efterveer samtidig... dry.gif

Jeg mener, at jeg maerkede en lille bedring efter faa dage, men saa blev det igen slemt, fordi der dannedes arvaev og det trak i syningerne - det gjorde altsaa mere ondt end dagene lige efter foedslen! Jeg havde et sting internt nedadtil og flere i begge sider, heraf paa klitorislaeben.... Det blev laaangsomt bedre, men kraevede meget hvile og kun lidt aktivitet oprejst i flere uger. Maaske var det omkring 3-4 uger efter foedslen, at jeg gik en almindelig tur uden at vralte. Efter 5 uger var stingene ude, hvilket hjalp meget paa det. Idag er Noah 7 uger og jeg har ikke rigtig taenkt i begraensning og oemhed i en uges tid :)

Kan du selv holde oeje med, om det bliver roedt eller vaerre eller bedre med et spejl?

Kram til dig! bearhug.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS. Ja, det kan godt kloe at det begunder at hele....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik tre små syninger, men smerterne forsvandt 5 dage senere. Ikke de store smerter, men det gjorde da nas at sidde ned uden pude. Håber dine smerter forsvinder snart, så du fuldt ud kan nyde din lillemand.. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er så glad for at høre det er normalt det bliver værre før det bliver bedre. har virkelig været ked af det og nervøs for om det var helt galt - selvom lægen sagde det så fint ud.

Ja jeg holder selv øje men synes det er svært helt og se om alt er ok eftersom jeg stadig er meget rød og en smule hævet.

Men synes det der føles mest mærkeligt er at klitoris føles udtørret selvom den ikke er det.

Hmm utroligt hvad man skal igennem for at få sig et lille vidunder ....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik tre små syninger, men smerterne forsvandt 5 dage senere. Ikke de store smerter, men det gjorde da nas at sidde ned uden pude. Håber dine smerter forsvinder snart, så du fuldt ud kan nyde din lillemand.. :loveshower

Heldige dig. Det gad jeg godt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm nu er det godt nok mange år siden jeg har været turen igennem, jeg blev syet 2 steder efter

min anden fødsel, men mindes ikke at jeg havde ondt ret længe, maks 14 dage også var det mest

når jeg sad ned på en hård stol, men det gjorde til gengæld også nas :o

Den gang blev man rådet til at vaske/spole sig i skridtet, efter hvert toilet besøg de første dage

efter fødslen for at undgå infektioner, men jeg ved ikke om man gør det samme idag.

Jeg kan stadig mærke hvor jeg blev syet og det er 11 år siden :o og det klør sommetider, men jeg formoder

det er fordi der er dannet noget arvæv :(

Men hvis du er bekymret for, at der er gået betændelse/infektion i det, så synes jeg da lægen skal undersøge

dig igen, for det er da bestemt ikke rart :(

Ja,man anbefaler stadig at skylle hvilket jeg også har gjort...

Ingen tvivl om jeg tager fat i lægen igen hvis det ikke bliver bedre snart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte noget intimcreme mod kløen. gik på apoteket fordi jeg også var ved at blive sindsyg. og de sagde at det er meget naturligt man klør. både pga stingene, men også fordi man vasker og skyller sig så ofte. så "udtørre" man. efter 2 dage hjalp cremen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne ikke rigtig sidde ned i 6 uger efter fødslen pga smerter <_< men det var så mest mit haleben, der var problemet. Tror jeg havde ondt efter syningen i omkring 3 uger, så blev det bedre, og efter en 5 uger kunne jeg ikke mærke det længere. Mit haleben blev først helt ok efter 8-9 uger.

Jeg mindes også at det kløede en del, men lægen sagde det så fint ud dernede, så det bekymrede mig ikke rigtig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne heller ikke helt bedoemme udfra spejlkig, om det var ok, men det man kan, er at se om det bliver vaerre i det store hele... Nu jeg lige taenker tilbage, saa spurgte jeg faktisk min JM, om det var meningen, at det skulle blive ved med at goere saa ondt og vi havde ogsaa en dansk jordemoder pa besoeg. De sagde begge, at det er en del af pakken og raadede til ro og taalmodighed ... det havde jeg slet ikke regnet med. Klitoris bliver jo saadan set ogsaa strukket(fik jo sting der, av, av!), saa det kloer, men ogsaa fordi slimhinderne udtoerrer efter foedslen(hormonerne igen igen...)dry.gif

Fortsaet med at skylle med koldt vand. Og saa var der ogsaa forskel paa, hvilke bind, der gjorde mere ondt at have paa. De tynde var faktisk vaerst, da det var vaerst...Jeg ved ikke, om det ogsaa kan gaelde hos dig.

God bedring i hvert fald icon_hug.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER