SarahDK

En ordenlig basse...

3 indlæg i dette emne

I sidste uge var jeg til jordemoder der var meget usikker mht vægtskøn. Hun sagde i hvertfald 3300g - muligvis 3500g plus!

Havde tid til tilvækstscanning dagen efter og efter at være blevet scannet af 2 forskellige angav de vægten til 3850g! :blink Og det 3,5 uge før termin! Jeg har hele tiden regnet med at få et stort barn i 4 kg klassen, men hvis jeg går til termin og over ville hun jo nærmere være 5kg eller mere!

Blev tjekket for graviditetssukkersyge, denne gang med blodprøve med langtidsblodsukkermåling. Jeg har jo to negative glukosebelastningstest og et utal af normale urinstix bag mig. Langtidsblodsukkeret var en lille smule forhøjet så jeg har reddet mig en graviditetssukkersyge her på falderebet. :(

Synes det er noget møg med graviditetssukkersygen, ville helst have været fri. Men har jo hele tiden vidst at risikoen var der og der kan jo gøres noget ved det og jeg ved hvad jeg skal gøre.

Er lidt trist over at det er blevet opdaget så sent. Ikke at jeg bebrejder nogen, for det hjælper jo ikke rigtig noget. Ville nu have ønsket det var blevet opdaget før så min lille prinsesse ikke havde noget at vokse sig så stor. Min lille tyksak :7himmel

Selvom jeg virkelig har prøvet at holde igen med sukker og hurtige kulhydrater (har jo haft en lille frygt for at være noget insulinresistent) har jeg alligevel fået mere end min blodsukkerregulering kunne klare. Men jeg kan jo ikke gøre det om.

Nu står den på ekstra Jordemoderbesøg, CTG, blodsukkermåling, diætist og på torsdag ny tilvækstscanning og lægesamtale. afhængig af den "lilles" størrelse skal vi tale om igangsætning før tid (eller evt til termin) eller evt KS.

Baby ser ud til at have det rigtig fint - lidt for godt ;) Jeg har det også ganske fint (når man ser bort fra væske i kroppen, lidt ømhed og dårlig søvn). Kosten og blodsukker er der helt styr på nu - så nu skal baby bare bestemme sig for at komme ud inden hun bliver alt for stor. Hepper på hende hver eneste dag. :glad der er nu ikke tegn til noget, men hvem ved :P

Men ellers må vi tage den med igangsætning. Hvilket jeg er helt afklaret med, også at det kan ende i et kejsersnit. Det vigtigste for mig er at der nu bliver taget hånd om det og sikre at vi har det godt og får et så godt fødselsforløb som muligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Surt at du lige skal få det her til sidst... Men godt at de holder øje med dig.

Så håber vi at din "lille" pige snart vil ud :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Stoooor krammer, æv med de beskeder her næsten på falderebet, -men idet mindste er det en stor sund rask bebs du har dig! Så lad os håber hun snart vil ud af sig selv.. jeg hepper på hende :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER