bien

maden

8 indlæg i dette emne

Vores datter er 6 mdr og må derfor spise næsten alt nu... Selvfølgelig skal hun lige vænnes til det forskellige...

Jeg kom så til at tænke på hvor mange måltider Jeres børn på samme alder får... På nuværende tidspunkt får hun morgenmad, middagsmad,flaske sen eftermiddagen + frugt og så natflaske...

Kan virkelig ikke se hvor jeg skal putte mere mad ind henne,for hun viser overhovedet ikke tegn på sult...

Så vil gerne høre hvad i giver jeres børn og hvornår...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Caroline er 7 måneder og har siden hun var 6 måneder fået 6 måltider om dagen, hvoraf de 2 er flasker.

Hendes dage ser ca. Sådan ud

Grød til morgenmad

Flaske om formiddagen

Rugbrød til middag

Frugtmos til eftermiddag

Aftensmad

Flaske inden sengetid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her får Silje grød til morgenmad og så får hun aftensmad sammen med os... Prøver at basere hendes mad på det vi får.. igår fik hun fx grød blandet op med blendet risret med karry og rejer og grøntsager... Når de er 6-8 måneder skal de have 3-4 måltider ud over mælk.. Så vil til at indføre middagsmad nu også... Det jeg ville ændre hvis jeg var dig var at jeg ikke kun ville give frugt om eftermiddagen men evt et måltid der i stedet... Men kimmer jo an på hvordan det passer ind i jeres rutine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan prøve at tilbyde hende lidt formiddagsmad - f.eks. yoghurt naturel med frisk frugt, lidt brød, pulvergrød og evt. mælk i kop. Du kan også give hende flasken før middagsluren i stedet og så tilbyde en lille eftermiddagssnack.

Anna har siden hun var ca. 7 mdr. fået:

Morgenmad: Øllebrød med sødmælk eller havregrød med frisk frugt

Formiddag: Yoghurt med frisk frugt eller pulvergrød med ekstra frisk frugt. MME af kop

Frokost: Rugbrød (i starten fik hun lidt grød først til at lægge bunden med, men hurtigt ville hun slet ikke have det, men kun brødet) og vand/mælk af kop

Flaske inden putning til middagslur

Eftermiddag: Pulvergrød med frisk frugt/yoghurt/bolle med smør, lidt frisk frugt og vand af kop

Aftensmad: Mos med grøntsager, kød og sovs. Nu spiser hun stort set det samme som os :) Vand af kop.

Putning: vælling (nogen aftener spiser hun 130ml andre tømmer hun flasken (250ml)

Nogen nætter spiser hun en flaske - andre sover hun igennem og sådan har det været i 2-3 uger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan prøve at tilbyde hende lidt formiddagsmad - f.eks. yoghurt naturel med frisk frugt, lidt brød, pulvergrød og evt. mælk i kop. Du kan også give hende flasken før middagsluren i stedet og så tilbyde en lille eftermiddagssnack.

Anna har siden hun var ca. 7 mdr. fået:

Morgenmad: Øllebrød med sødmælk eller havregrød med frisk frugt

Formiddag: Yoghurt med frisk frugt eller pulvergrød med ekstra frisk frugt. MME af kop

Frokost: Rugbrød (i starten fik hun lidt grød først til at lægge bunden med, men hurtigt ville hun slet ikke have det, men kun brødet) og vand/mælk af kop

Flaske inden putning til middagslur

Eftermiddag: Pulvergrød med frisk frugt/yoghurt/bolle med smør, lidt frisk frugt og vand af kop

Aftensmad: Mos med grøntsager, kød og sovs. Nu spiser hun stort set det samme som os :) Vand af kop.

Putning: vælling (nogen aftener spiser hun 130ml andre tømmer hun flasken (250ml)

Nogen nætter spiser hun en flaske - andre sover hun igennem og sådan har det været i 2-3 uger :)

hvor meget mælk får hun så i flasken når hun får det... det skal jeg helt klart til at prøve at indføre nu her...hun skal starte i dagpleje på mandag, så der får hun jo hurtigt en rytme nede...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor meget mælk får hun så i flasken når hun får det... det skal jeg helt klart til at prøve at indføre nu her...hun skal starte i dagpleje på mandag, så der får hun jo hurtigt en rytme nede...

Det svinger lidt hvor meget hun spiser.

For det meste tømmer hun 240ml inden middagslur, men nogengange stopper hun før den er tom.

Til putning spiser hun som sagt for det meste ml. 170 og 250ml.

Hvis hun spiser om natten, spiser hun også 170-240ml. MME - det er ca. halvdelen af nætterne hun spiser.

Hvis hun ikke har spist om natten, sørger jeg for der er MME til måltiderne - hvis hun har spist om natten, bruger jeg bare sødmælk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun kun er 6. mdr kan det være hun stadig har brug for en morgenflaske. Det er vist nok meget almindeligt, at få en flaske tidligt på morgenen (omkring kl. 5-6) og så sove videre - den flaske har Anna bare aldrig rigtig fået, fordi hun alligevel ikke sov videre og ikke spiste noget fast føde hele formiddagen, hvis hun fik den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun kun er 6. mdr kan det være hun stadig har brug for en morgenflaske. Det er vist nok meget almindeligt, at få en flaske tidligt på morgenen (omkring kl. 5-6) og så sove videre - den flaske har Anna bare aldrig rigtig fået, fordi hun alligevel ikke sov videre og ikke spiste noget fast føde hele formiddagen, hvis hun fik den ;)

Jeg synes det er vildt hun spiser så store flasker...Vores datter hun spiser "kun" 150 i den flaske hun får om eftermiddagen og så får hun 180 i den til natten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER