bien

Det flade baghoved

6 indlæg i dette emne

Vores datter er 6 mdr og vi har kæmpet en kamp uden lige med at få rettet hendes baghoved, men det er bare ikke lykkedes... Jeg har så hørt at man kun kan rette det ind til de er 6 mdr gamle, men ved ikke om det er rigtigt... Det er ikke så hun er helt skæv, men man kan godt se der er lidt...

Hvad har i andre gjort... og kan vi stadig være heldige at rette det eller...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har altid lagt vores børn skiftevis på ryg og siderne

De har ikke lagt helt på siden men jeg har lagt en tynd pude i ryggen på dem så de lige har tippet en smule så trykket ikke har lagt lige på baghovedet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en hjertepude - denne her:

babypude

og det afhjalp ligesom problemet indtil Elias selv begyndte at ville rulle rundt i sengen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte en hjertepude - denne her:

babypude

og det afhjalp ligesom problemet indtil Elias selv begyndte at ville rulle rundt i sengen :)

Den har jeg aldrig set før :) men jeg tænker lidt hva hvis baby gylper eller kaster op så er hovedet jo fanget ???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er omkring 6-8 mdr. alderen, at kraniet holder op med at være 'bøjeligt' - det er deromkring, at fontanellen vokser helt sammen og så er der ikke mere at gøre.

Vi har også kæmpet med Annas baghoved og der er nu kun ganske lidt at se, som heldigvis bliver stort set usynligt, når der kommer hår :)

Vi har blandt andet haft succes med at lægge bøger under benene i den ene side af sengen, så den 'hældte' nedad mod den side hun gerne skulle lægge hovedet til - det er nemlig ikke særlig afslappende, at ligge med hovedet 'opad'. Det virkede! Så snart vi fjernede bøgerne, så lagde hun hovedet der hvor hun ikke måtte, så vi lod dem ligge indtil hun blev 6-7 mdr.

I barnevognen lagde vi en stofble under Duni´en i den ene side, så det gav samme effekt som bøgerne under sengen.

Og så lå hun stort set aldrig på ryggen, fra hun var 3-6mdr. Det var kun når hun blev puslet og når hun sov ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er omkring 6-8 mdr. alderen, at kraniet holder op med at være 'bøjeligt' - det er deromkring, at fontanellen vokser helt sammen og så er der ikke mere at gøre.

Vi har også kæmpet med Annas baghoved og der er nu kun ganske lidt at se, som heldigvis bliver stort set usynligt, når der kommer hår :)

Vi har blandt andet haft succes med at lægge bøger under benene i den ene side af sengen, så den 'hældte' nedad mod den side hun gerne skulle lægge hovedet til - det er nemlig ikke særlig afslappende, at ligge med hovedet 'opad'. Det virkede! Så snart vi fjernede bøgerne, så lagde hun hovedet der hvor hun ikke måtte, så vi lod dem ligge indtil hun blev 6-7 mdr.

I barnevognen lagde vi en stofble under Duni´en i den ene side, så det gav samme effekt som bøgerne under sengen.

Og så lå hun stort set aldrig på ryggen, fra hun var 3-6mdr. Det var kun når hun blev puslet og når hun sov ;)

Det med bøgerne det skal jeg helt sikkert prøve, har jeg slet ikke tænkt på..Der skal helt sikkert noget under den ene side af sengen i aften... Håber på det stadig kan lykkedes...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER