Barbamama

Babygymnastik

11 indlæg i dette emne

Min SP har instrueret mig i at jeg skal "cykle" med Valdemars ben, krydse venstre hånd over og røre højre fod og vice versa med højre hånd og venstre fod og så selvfølgelig lægge ham på maven, så han kan træne nakkemuskler. Så det gør vi :)

Og så har jeg lige læst i en anden tråd herinde, at de har godt af at blive vendt med bagdelen i vejret og hovedet ned af i ca. 30 sekunder et par gange om dagen? Jeg har dog ikke turdet gøre det endnu, synes det virker farligt? :unsure (Måske er jeg bare hønemor :blush)

Hvad laver I andre af babygymnastik og hvor ofte? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er let nok at vende bunden i vejret på dem, du tager bare et fast greb rundt om hans hofter og løfter op. Så kan du bruge dine ben, når du skal lægge ham ned igen for at "fange" hans nakke, så du kan lægge ham forsigtigt igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Generelt er det bare godt at svinge meget rundt med dem, så de får stimuleret deres balancecenter. Sving/gyng ham i dine arme, gerne helt ned til gulvet og op igen. I forskellige retninger, op/ned og fra side til side. Og så bunden i vejret med ham også.

En anden øvelse jeg laver meget med Lise (og har gjort fra hun var ca. 2-3 uger) er at lægge hende på mine skinneben, når jeg sidder i sengen eller på noget blødt på gulvet med bukkede ben. Så lægger jeg mig ned imens jeg lige holder på hendes hofter med mine hænder og så løfter jeg mine ben op og ned. Der er mange muligheder her, du kan gynge frem og tilbage (træner også dine mavemuskler) eller du kan bare vippe lidt i knæene imens du ligger ned, og så kan du strække dine ben helt op i vejret så han kommer med hovedet nedad.

Og du kan trække knæene helt op til hagen, så i kan "hilse" og du kan møsse lidt på ham.

Syng sange imens og gør det til en sjov leg for ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min SP har instrueret mig i at jeg skal "cykle" med Valdemars ben, krydse venstre hånd over og røre højre fod og vice versa med højre hånd og venstre fod og så selvfølgelig lægge ham på maven, så han kan træne nakkemuskler. Så det gør vi :)

Og så har jeg lige læst i en anden tråd herinde, at de har godt af at blive vendt med bagdelen i vejret og hovedet ned af i ca. 30 sekunder et par gange om dagen? Jeg har dog ikke turdet gøre det endnu, synes det virker farligt? :unsure (Måske er jeg bare hønemor :blush)

Hvad laver I andre af babygymnastik og hvor ofte? :)

Hvis du ikke selv tør så prøv at lade din mand/kæreste gøre det. Jeg turde hellere ikke selv i starten men jonas gjorde det gerne mens jeg gik ind i et andet rum :blush men jo ældre hun blev desto mere ture jeg også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gjorde det dog ikke i 30 sek, max 5-6 sek i starten og så øgede jeg det gradvist. Hvis hun blev ked af det lagde jeg hende med det samme, men generelt har hun altid været rigtig glad for at blive hængt med hovedet nedad og nu griner hun højt. Men det er så også fordi jeg ikke har ladet hende hænge for længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gjorde det dog ikke i 30 sek, max 5-6 sek i starten og så øgede jeg det gradvist. Hvis hun blev ked af det lagde jeg hende med det samme, men generelt har hun altid været rigtig glad for at blive hængt med hovedet nedad og nu griner hun højt. Men det er så også fordi jeg ikke har ladet hende hænge for længe.

Helt enig! Hvis den lille bliver ked så stop med det samme for det skal være sjovt og en god oplevelse :)

Jeg tror egentlig ikke jeg lavede så meget andet end det der allerede er nævnt. Jonas var god til at "tumle" hende lidt mere end mig da hun var lille. De legede inde i sengen og trillede rundt endten hvor hun lå på maven af ham eller hun lå på sengen og han så skubbede hende blidt rundt. Jo ældre hun er blevet desto vildere bliver det ;) jeg er tit gået ud af rummet fordi jeg har synes det var lidt for vildt men det er sundt for dem og det ved jeg egentlig godt. Det vigtigste er bare at lytte til om de synes det er sjovt.

Da hun blev lidt ældre begyndte jeg at vende hende rundt i armene måler jeg holdt hende og hun virkede lidt utålmodig af en eller anden grund. Så kunne hun g.eks. ryge op på skulderen og ligge på maven og så komme ned med hovedet først eller noget i den retning :) (hvis det altså lige giver mening)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja jeg trillede også med Lise på sengen. Altså lagde hende i den ene ende og så trillede hende ned til den anden ende. Det synes hun også er mægtig skægt og nok også fordi moren sagde sjove lyde som "Weeeee!" osv :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Smider lige et link til den her igen, hvor jeg har beskrevet en del gode øvelser, som vi ud af mange laver på mine stimulastik hold :)

http://www.babyklar....8ve-med-de-sma/

Ihh, tak, Mie, jeg havde saadan ledt efter den traad, som jeg laeste en dag som gravid loveshower.gifloveshower.gifloveshower.gif

Jeg haaber det er ok at spoerge dig - vil du hjaelpe mig med en vurdering? Noah sov med hovedet til venste i de foerste 4 uger, hvorefter vi proevede at vende ham til ogsaa at ligge til den anden. Det kunne vi godt. Nu ligger han saa udelukkende med hovedet til hoejre(er 6 uger gammel) og jeg kan bare ikke faa ham til at sove med hovedet til venstre igen. Til gengaeld vil han nu gerne ligge med hovedet lige, hvilket han foer slet ikke gjorde(hurra for rundt baghovede, eller....?). Naar han ligger paa maven helt fladt, saa kan han loefte hovedet, hoejt endda, men han er virkelig ikke glad for det og virker faktisk til at hade det. Han kan ikke holde det ret laenge, men jeg insisterer altsaa lidt og holder en haand paa bleen, hvilket hjaelper lidt paa det. Det er noget andet, hvis han ligger med en smule stoette under brystet eller lidt haevet paa vores brystkasser. Der holder han hovedet laenge og fokuseret, saa kigger han til begge sider, men mest til hoejre. Jeg spoerger, fordi jeg ikke kender nogen italiensk kiropraktor og ikke tror, det er saa brugt at tage nyfoedte til kiro hernede, og generelt koster det gerne op til 750 kr. for en behandling. Men hvis jeg har en "prof" vurdering, der siger, at det er hensigtsmaessigt at finde en, saa vil jeg proeve at opsoege en, der kan tilse ham... Vi har ikke problemer med at amme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh, tak, Mie, jeg havde saadan ledt efter den traad, som jeg laeste en dag som gravid loveshower.gifloveshower.gifloveshower.gif

Jeg haaber det er ok at spoerge dig - vil du hjaelpe mig med en vurdering? Noah sov med hovedet til venste i de foerste 4 uger, hvorefter vi proevede at vende ham til ogsaa at ligge til den anden. Det kunne vi godt. Nu ligger han saa udelukkende med hovedet til hoejre(er 6 uger gammel) og jeg kan bare ikke faa ham til at sove med hovedet til venstre igen. Til gengaeld vil han nu gerne ligge med hovedet lige, hvilket han foer slet ikke gjorde(hurra for rundt baghovede, eller....?). Naar han ligger paa maven helt fladt, saa kan han loefte hovedet, hoejt endda, men han er virkelig ikke glad for det og virker faktisk til at hade det. Han kan ikke holde det ret laenge, men jeg insisterer altsaa lidt og holder en haand paa bleen, hvilket hjaelper lidt paa det. Det er noget andet, hvis han ligger med en smule stoette under brystet eller lidt haevet paa vores brystkasser. Der holder han hovedet laenge og fokuseret, saa kigger han til begge sider, men mest til hoejre. Jeg spoerger, fordi jeg ikke kender nogen italiensk kiropraktor og ikke tror, det er saa brugt at tage nyfoedte til kiro hernede, og generelt koster det gerne op til 750 kr. for en behandling. Men hvis jeg har en "prof" vurdering, der siger, at det er hensigtsmaessigt at finde en, saa vil jeg proeve at opsoege en, der kan tilse ham... Vi har ikke problemer med at amme :)

Du må rigtig gerne spørge søde :) hvordan med at dreje hovedet til siderne, når han ligger på maven? Kan du fornemme skævhed i kraniet? Har du mulighed for at tage en lille video mens han ligger på maven???

Jeg har det bedst med "hands on" når jeg skal vurdere, men vil gerne prøve ud fra video. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må rigtig gerne spørge søde :) hvordan med at dreje hovedet til siderne, når han ligger på maven? Kan du fornemme skævhed i kraniet? Har du mulighed for at tage en lille video mens han ligger på maven???

Jeg har det bedst med "hands on" når jeg skal vurdere, men vil gerne prøve ud fra video. :)

Tak skal du have, soede du, det paent af dig :) Jeg vil tage en lille video imorgen, mens han ligger paa maven. Jeg tror faktisk mest, han kigger til hoejre, naar han ligger helt fladt ned paa maven, men han kaemper som sagt. Naar han kommer lidt op paa en skraa flade, saa er det ikke dramatisk for ham og han vil gerne loefte hovedet, holder det stille og kigger fokuseret. Det samme, hvis han ligger paa maven paa armen... Han er generelt en meget staerk lille fyr rent fysisk, saa det undrer mig at han skal kaempe saadan med det, naar han ligger paa maven helt fladt.

Jeg fornemmede en smule skaevhed i kraniet, altsaa en side hoejre end den anden(ikke vokset sammen endnu, de to skaller...) da han sov med hovedet til venstre, men det er udlignet nu, fornemmer jeg. Men oensker ikke, at det nu maatte ske af den anden side, hvis det giver mening.

Ak, de kaere smaa...rolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER