Nitzen1987

Hvordan går det?

5 indlæg i dette emne

Hvordan går det hos jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det gaar faktisk godt her :)

Noah vokser rigtig meget/tager sa fint paa og virker til at trives. Han er begyndt at smile meget til os. Jeg er ved at aktivere ham lidt mere i hans vaagentid, med sang og stimulatik. Han kommer ogsaa vaesentligt mere om paa maven end foer - jeg har vaeret en skovl til at faa det gjort og han pev altid eller blev decideret ulykkelig. Han sover egentlig fint, men om dagen kraever det mere af mig end om natten. Han er ikke nem at faa til at sove om dagen, saa jeg tager vikle og barnevogn i brug og har i dag haft succes med en eftermiddagslur i tremmesengen paa babyvaerelset. Jeg sad simpelhen derinde og laeste, indtil han sov tungt. Saa kunne jeg liste ind i seng lidt rolleyes.gif

Jeg jeg er ved at hele - det gaar bare for langsomt, synes jeg, men altsaa... stingene er faldet ud og det er rart. Saa kan jeg begynde at gaa mere og lave smaa oevelser til min lidt deforme efterfoedselskrop. Jeg er faktisk ved at vaere ret ked af at have vaeret saa passiv de sidste 5 uger, for var faktisk i ok form som gravid. Det er jeg slet ikke nu, men har slet ikke kunnet goere det bedre med det oemme understel sad.gif

Amningen koerer rigtig fint, det giver vist sig selv med alle de gram Noah har taget paa denne uge(320!). Jeg skal bare huske at varme brysterne op og massere hver dag. Der er vist lidt overproduktion i hoejre bryst og de er begge lidt oemme, fordi jeg har forsoemt at passe dem, mine girlies... Natamningen foregaar nu hver 3. time i babyvaerelset. noah vaagner selv og beder om det, saa skal jeg skifte ham mellem bryst 1 og 2, saa han vaagner op til daad. Han er nem at faa til at sove igen, saa det er egentlig ok om natten. Indtil jeg begyndte at gaa ind i babyvaerelset, saa var jeg nu ret sur paa min mand, fordi han bare sovlaugh.gif

Imorgen skal jeg til 40 dages tjek hos min jordemoder og glaeder mig til at se hende.

Hvordan gaar det med jer andre juni-moedre?

balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så træt! Men det går godt, omend jeg ikke har mælk nok og må supplere med flaske. Og så sove Storm ikke særligt meget, hvirmed jeg heller ikke sover så meget, og dermed ikke får hvilet helt nok for at få mælken op.

Men vi har det godt inde i vores lille boble :-)

Hvad med jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hos os går det fint:

Ann-sofia er i 7 uger - vægteb siger 5 kg og længden er 57,5 cm :-)

Hun spiser godt og det virker til jeg har mælk nok til hende. Vi havde lidt problemr med at få hende til at falde til ro i barnevogne, men efter vi skiftede sut er det noget helt andet. Nu kan hun sagtens ligge derned og kigge ud eller sove.

Der har været lidt svært for Ann-sofia i de dage i sidste uge hvor det var virkelig varmt. Hun er i sig selv meget varm så det var en lidt hård uge :-)Hun ville ikke sove længere tid af gangen, have mad hos mig ofte og havde svært ved at falde til ro om aften.

Men efter vejret er blevet køligere prøver jeg at få en lille form for rytme ind så hun tager nogen lure i løbet af dagen på 2 - 3 timer. Så er hun også nemmere at få til at sove om aften :kiss

Natten går som regel også godt - hun vågner 2 - max 3 gange (mellem kl. 3-4, mellem kl. 6-7 og så igen kl 8.30)

Ellers er hun en glad pige - er begyndt at sige lyde og smiler ofte så alles hjerter smelter :kuller og er rigtig god til at holde hoved.

Far startede arbejde den 16, men meget roligt og tager som regle først afsted omkring kl. 9 - 10 og hjemme igen omkring kl. 17-18 tiden.

Jeg har det godt - de små sting jeg fik er helet fint og alt virker som det skal og jeg kan holde på det jeg skal (øver stadigvæk daglig bækkenet :D ) Jeg regner med så smår at komme igang med at træne lidt på vores wii i næste uge :8:

Så alt i alt går det super godt og vi er absolut ikke afvisende for at Ann-sofia får en lillebror eller lillesøster.... om et par år eller 3 :yay

post-3988-077586700 1343827363_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det også rigtig godt :) Maja er 8 uger gammel om ganske få timer - synes at tiden flyver...

Maja trives og vokser med raketfart :) En vejning ved SP i dag sagde, at hun nu vejer godt 5700 gram mod 3430 gram ved fødslen for 8 uger siden :o hun har dermed taget knap 2300 gram på på 8 uger, hvilket svarer til en gennemsnitlig vægtøgning på 287 gram om ugen :blink Hun er blevet målt til 60 cm i dag mod 52 cm ved fødslen, så nu er vi i str. 62 tøjet :o

Maja er en nem og glad pige - det er yderst sjældent at hun græder, men hun kan godt brokke sig og skælde ud, hvis madpakken ikke bliver fundet hurtigt nok frem :mam Vi har haft problemer med at få Maja til at sove om dagen - hun falder fint i søvn hos mig, men vågner så snart hun bliver lagt for sig selv i lifen, så jeg har være nødt til at lægge mig sammen med hende i vores seng for at få hende til at sove, men det er dog som om, at det er ved at vende *anti-jinx* - hun har i hvert fald taget en eftermiddagslur i liften på 2-3 timer i går og i dag :yay

Jeg synes at der går utrolig lang tid med amning - føler næste ikke, at jeg laver andet i løbet af en dag :o men Maja kan også snildt bruge 45-60 minutter på at spise :o Vi kæmper lidt med at få hende til at bruge sut, da jeg tænker, at det vil kunne aflaste mine bryster lidt :unsure

Jeg starter til babysvømning med Maja i næste uge, så det er jeg rigtig spændt på at se, hvad hun siger til :)

Lige et enkelt billede af min skønne Maja-mus

5 uger og 1 dag gammel

juli247.jpg

6 uger og 5 dage gammel

juli431.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER