Sensommerbaby

Børnepenge

6 indlæg i dette emne

Hejsa

Jeg er for nylig blevet bekendt med at det er fint hvis vores septemberbabyer kommer ud til september og ikke til oktober hvis vi liiige går lidt over termin (for os som har termin i slutningen af september).... Grunden er at børnepenge tildeles kvartalsvist og så skulle man vist gå glip af pågældende kvartals penge, hvis man ikke føder inden kvartalet begynder?

Er der andre der har hørt om den finte?

Jeg gav vide om lillemanden er økonomisk ansvarlig nok til at komme ud til termin. :whistling Skulle ikke undre mig om han er en drillepind der venter til sidste øjeblik og kommer lidt for sent, lige som sin mor (men han er jo værd at vente på :7himmel )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er jo i princippet ligegyldigt. Du får dem jo i den anden ende, hvis du skulle gå over skilledatoen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som missinglink siger går det op i sidste ende. Det er godt nok først om 18 år, men det er værd at tage med. Men ja du har hørt rigtigt. Zoey er født 12 April og hun skulle være født inden. D 1. April for at få børnepenge den første periode. Så 20. Juli fik vi børnepenge første gang :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som missinglink siger går det op i sidste ende. Det er godt nok først om 18 år, men det er værd at tage med. Men ja du har hørt rigtigt. Zoey er født 12 April og hun skulle være født inden. D 1. April for at få børnepenge den første periode. Så 20. Juli fik vi børnepenge første gang :-)

Ja, og så får du jo også det kvartal "ekstra" med den høje takst, når de fylder 3, 7 osv, hvis du er blevet "snydt" da baby blev født. Min store er født 5/7, og altså 5 dage "for sent" til at få børnepenge i juli. Vi fik første gang i oktober. Men vi har jo så fået høj takst denne måned, selvom hun nu er fyldt 3 år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input :) godt vi får dem i den anden ende.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis din baby kommer i september :kuller får du børnepenge den 20 oktober :whistling

men ja det går jo lige op i den sidste ende som de andre skriver :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER