Forunderligt

Træg mave

11 indlæg i dette emne

Jeg har indtil nu ikke haft problemer med maven, men den sidste uge syns jeg den begynder at drille med hård mave og ja, får lidt ondt og så sker der ingenting, så lidt luft osv, i lang tid inden jeg kan komme af med noget.

Jeg tar ikke jern tabletter, drikker masser af vand og spiser fiberrigt, som jeg plejer. Hvad gør I eller hvad vil I anbefale, gerne i den mildere ende af muligheder? Jeg kan altså slet ikke klare HUSK jeg får det skidt af konsistensen :blush men tænker om jeg fx må ta magnesium tabletter eller sådan noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg spiser svesker, 2-3 stk om dagen. Det er det eneste der hjælper på mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bio gaya tyggetabletter, det er pro biotika og er godt for tarm floraen. Det kan købes i Matas og smager dejligt af citron.

Ellers er drikke yoghurt en mulighed...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjælper mælkesyre kapslerne også på træg mave...?

Mælkeprodukter indtar jeg helst ikke, og svesker er nok for søde, jeg har jo graviditetssukkersyge <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg de gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faktisk er svesker ikke så slemme ved blodsukkeret. Afgivelsen af sukkeret til blodet sker meget langsommere end andet tørret frugt. ( har jeg læst i en bog om graviditetssukkersyge og generelt blodsukker kontrol).

Du kan jo spise dem i løbet af dagen og sammen med andet fx rugbrød så optagelsen bliver langsommere.

Og svesker virker også for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faktisk er svesker ikke så slemme ved blodsukkeret. Afgivelsen af sukkeret til blodet sker meget langsommere end andet tørret frugt. ( har jeg læst i en bog om graviditetssukkersyge og generelt blodsukker kontrol).

Du kan jo spise dem i løbet af dagen og sammen med andet fx rugbrød så optagelsen bliver langsommere.

Og svesker virker også for mig.

Ok, jeg tænker jo bare at de tæller som frugt. Men der kan vel ikke ske så meget ved at prøve, og så se om de påvirker blodsukkeret for meget. Det er da i hvert fald en nem naturlig løsning på problemet, hvis de også virker for mig.

:tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg melder mig i koret af dem der siger svesker, og jeg fik også sukkersyge i min forrige graviditet og havde det nogle måneder efter fødsel hvor jeg blev anbefalet svesker af sygehus og diætisk efter en slem fødsel med operation til følge. På sukkersygen måtte jeg få 1 stykke frugt dagligt, det blev skiftet ud med en del svesker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mod al logik, skal du holde dig fra bananer og rå gulerødder... Og så drikke en masse vand :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller sveskejuice...jeg kan ikke lide svesker men "tvinger" et glas juice i mig, når min mave et stoppet. Og det virker altså. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft dette problem med træg mave stort set altid, men nu har jeg fundet mirkelkuren som bare virker for mig - FISKEOLIE. Jeg tager to kapsler hver aften, og det virker simpelthen så godt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER