pukimusen

Udmalking.

7 indlæg i dette emne

Ja altsår en lang historie kort så har jeg født 12 uger fortidligt og skal jo derfor så malke ud.. MEN jeg syntes ikke helt det køre som jeg ønsker....

Jeg malker ca 250 ml i døgnet og min lille fyr på kun knap 800g han spiser ca 100 ml så det er jo såen set godt nok..

Om morgen kommer der ca 100 ml uden problemer, men så derefter komme der kun ca 30-45 ml resten af døgnet, men der kommer kun 30-45.ml hvis jeg sidder og masser/klemmr på brystet imens jeg malker ud... Kan det være rigtigt, er det ikke meingen det bare skal løbe selv ? hvis jeg ikke gør det med at masser/klemme så kommer der kun lige noget de første 2 min..

Jeg får heller ikke ømme bryster nå de er "fyldte" jeg ville kunne gå hen hel dag uden at mærke noget, andet at de måske er lidt mere spændte men slet ikke særligt..??

Er der nogen der har nogen gode råd...( andet end de råd med at sove til middag og spise sundt, og drikke 3 liter vand om dagen ;-) for de råd bruger jeg allerede..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hmm... jeg har ikke prøvet det endnu, men jeg har hørt at det at se på sit barn hjælper, derudover er der vist noget med hvidt øl og så læste jeg nogle gode råd, som jeg MENER jeg postede herinde på et tidspunkt, men jeg kan altså ikke lige finde tråden... og jeg kan ikke huske HVOR jeg læste det og jeg kan slet ikke huske HVAD jeg læste... så jeg er ikke til så meget hjælp kan jeg godt se... Hmmm....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

arh FUNDET, men det er mest til at stimulere mælkeproduktionen der er givet råd til her - men se om der er noget du kan bruge:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stod i samme situation .. Blot med et barn født 7uger før tid.

Der er ikke ret meget mere du kan gøre.. Det er blot vigtigt du bliver ved!

Resten af stimuleringen kommer i dét din søn lærer at spise hos dig.. Det er skide hårdt, men su gør det helt rigtige.

En mulighed er at malke ud oftere, men der er heller ingen grund til at du ender i overproduktion - der kan være meget smertefuldt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde meget svært ved at malke ud. Jeg kunne faktisk næsten ikke få noget ud, hvis ikke min søn var tilstede. Så det hjalp faktisk at kigge på ham imens :)

Men jeg fandt ud af, at det allerbedste var at malke ud på det ene, mens han suttede på det andet, for så havde han nemlig sat nedløbsrefleksen i gang. Nu ved jeg ikke om du også ammer ved siden af, for så var det da i hvert fald en idé :)

Det er helt normalt at kunne få mest ud om morgenen. Om aftenen kunne jeg fx slet ikke få noget ud <_< Og jeg kunne virkelig mærke forskel på min produktion om jeg havde fået en lur eller haft en hård dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har ikke mulighed for at tag min søn og amme ham, men har ham ude at ligge hos mig hver anden dag ca..

jeg syntes det svært for mig at får mig en "rigtig" middags lur.. da vi er indlagt på neo- afdelingen. og ja jeg vil os gerne være det til alle hans mad tider ( får sonde hver anden time) og ja jeg få den bedste ro af at gå over på mit værelse på hotellet.. men vil jo os gerne være hos

min søn så meget som muligt... ja det er skug mange bekymringer... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv det lyder bare hårdt :kram

Har de ikke en elektronisk malkemaskine du kan blive sluttet til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER