Mette

At spise sig gravid...

8 indlæg i dette emne

Jeg har jo ikke fået konstateret PCO endnu, kun gæt fra mig selv og også fra lægen. Men bare fordi det kun er gæt indtil jeg kan testes tænker jeg at det ikke skader noget af spise lidt efter PCO-reglerne og undgå kulhyrater - jeg synes dog det er ret så svært til frokost... ingen brød betyder jo ingen rugbrød, og det består min frokost altid af. Jeg skal selv have frokost med på arbejde, så det kræver det kan laves i madpakkeform... nogen der har gode ideer? Tænker jeg engang må låne bogen "spis dig gravid", men vil bare lige høre jer herinde om I har gode ideer. Jeg kan jo ikke leve af tunsalat de næste mange måneder haha...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tænker man godt kan variere en salat. Er ikke så meget inde i kostregler osv.

i Kvickly kan du finde en kogebog-serie der hedder "spis" bla. den som hedder SPIS Koldt, og den kunne måske give noget inspiration?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I følge PCO hjemmesiden må du gerne spise rugbrød, bare brød så groft som muligt og gerne med fiskepålæg på. Du kan se mere her:

Klik klik

Held og lykke til at finde inspiration!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uuh tak tinker ;) så er min frokost jo safe haha!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

en masse råkost og så advokado og fisk :)

det var hvad jeg levede af, da jeg var på spis dig gravid kuren. I bogen er der en masse gode forslag og ideer til retter, som man kan få.

Men jeg savnede også brød rigtig meget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er det hvide brød du ska holde dig fra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, rugbrød er heldigvis ikke no go. Men jeg vil sige, at hvis du IKKE får konstateret PCO, behøver du ikke spiser efter "reglerne". Jeg tabte mig i stedet ved dem <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har tålmodighed til at lede, mener jeg man inde på PCOliv.dk kan finde en artikel omkring hvilke rugbrød, kiks mv der er ok at spise... Den blev jeg rigtig glad for at se, da jeg fik det konstateret... Der er også rigtig mange opskrifter derinde... Men der er bare nogle madvarer der er rigtig svære at sige farvel til. Kan godt se efter jeg blev gravid og har droppet reglerne, at kartofler har jeg savnet. Jeg vil nærmest hellere have kartoflerne end kød og grønt :D

I bogen spis dig gravid er der bagerst end liste over en del madvarer, frugter, grønt mv med hvad der er ok, ok en gang i mellem og hvad der er no go.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER