Guest cmbk

Hvor meget bebsetøj til hospitalet?

32 indlæg i dette emne

Regner ikke med at tag voldsomt meget med. Hospitalet anbefaler vi bare bruger deres tøj, så vi kan spare den vask :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil også satser på vores ikke behøver komm ei hospitalstøjet - Den ene vask kan jeg nok overkomme :)

Jeg har bare taget lidt blandet med.. Kæresten skal hjem fordi, så han kan altid tage mere med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er på besøg fra august.

Jeg har pakket

1 langærmet body

3 kortærmede

4 par bukser

En masse strømper

2 huer

Pusle taske med indhold

3 slags sutter

Jeg syntes hospitals tøjet er grimt så vil helst have vores eget med. Og så regner jeg med at vi nok får et sæt eller 2 derinde af familien. Så hvis det ikke rækker går det jo nok alt sammen :)

EDIT: alt i str 56

Vil anbefale dig at tage noget tøj med i str. 50. Det er de færreste babyer, der kan passe str. 56, når de lige er blevet født.

Det blev jeg selv overrasket over, så jeg måtte ud og købe en del sæt i str. 50. Og ham var ikke en lille baby :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil anbefale dig at tage noget tøj med i str. 50. Det er de færreste babyer, der kan passe str. 56, når de lige er blevet født.

Det blev jeg selv overrasket over, så jeg måtte ud og købe en del sæt i str. 50. Og ham var ikke en lille baby :balloons

Jeg har tænkt tanken, men eftersom vi har tradition for store babyer lige omkring de 4 kg i familien så vil jeg hellere smøge ærmerne op end bruge penge på tøj der aldrig bliver brugt (min nevø røg direkte i str 62). Og hvis jeg mod forventning får et lille pus så kan bedsteforældrene gå shop amok i det små, mens jeg må bide i mig at hun kommer i det grimme tøj så længe :D

Manden skal også hjem på et tidspunkt så kan han tage noget større med hvis det bliver nødvendigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Direkte i str. 62? Wow :o

Men tøjstr. beskriver vel mere længden end vægten? Altså str. 50 er for babyer som er 50-55 cm. Str. 56 er for babyer som er 56-61 cm. osv.? :unsure

Min dreng vejede 3750 og var 52 cm. Det er jo ikke en lille baby, men han brugte alligevel str. 50 de første uger.

Anyway, ville bare nævne det, da jeg selv blev overrasket :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både min lillebror, min kæreste og hans lillebror røg også allesammen i 62 fra start..

Min kæreste har et fint billede hvor han ligger i hospitalstøjet og der står "4-6 måneder" på hans body :whistling Synes det er så sjovt et billede - Han er nyfødt Men han var 58 cm..

Min lillebror var 59, og min kærestes lillebror var 57.. Men de vejede 4,6 - 4,7 - og 4,5.. Men tror ligeså meget det er "kropsbygningen" på babyen..

Vi tager lidt med i 50, men det er fordi hun jo er vurderet til at være gennemsnitlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også det har meget at gøre med kropsbygningen. Kan ikke huske hvor lang han var, men han vejede 4450g mener jeg. Men det er super svært for han var faktisk kun skudt til ca 3500g så de regnede jo ikke med sådan en stor dreng og havde kun tøj i 50 og 56 med. Så noget er aldrig brugt.

Det er bare super svært at vurdere, så indtil videre holder jeg mig til det jeg har pakket i str 56 så må vi se...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER