Linda

Frederikkes vej til verden

5 indlæg i dette emne

Mandag den 24-08-09:

9.00

Jeg kommer til afdelningen hvor jeg får kørt en ctg og bliver undersøgt.

Jeg er 1-2 cm åben, min livermoder er 2 cm og blød.

Jordemoderen siger jeg ligger på grænsen til at jeg kunne få taget vandet, så hun ville lige snakke med overjordemoderen om det. Vi snakker lidt frem og tilbage om det, og jeg var nervøs for at L ikke nået frem inden jeg fødte hvis vandet bliv taget, så det ville hun ikke gøre.

10.00

Jeg får lagt en stikpille.

11.00

Kommer op på afdelning 5034 hvor jeg bliver indlagt på en 4 mandsstue.

17.00

Jeg begynder at få nogle veer, de gør ikke ondt, men kommer ca med 5 minutter imellem.

18.30

L kommer op til mig. Jeg har stadigvæk veer.

20.00

L og jeg sidder og spiller 500 for at få tiden til at gå. Jeg er begyndt at bløde lidt.

22.00

Vi går ind på stuen og ligger os og ser lidt tv. L får lov til at overnatte hos mig, hvis nu har fødselen skal gå i gang.

1.30

Mine veer er gået i sig selv igen.

Tirsdag den 25-08-09:

9.00

Jeg går jeg ned og får kørt en ctg og bliver undersøgt.

Jeg er 1-2 cm åben, min livermoder er 2 cm og blød. Så de veer/plukveer jeg havde i går har ikke givet noget godt.

10.00

Jeg får lagt en stikpille. Og hun roder godt og grundigt rundt deroppe, begynder at bløde en del af det.

Aftalen er jeg skal komme ned på fødegangen kl 15 og få taget vandet.

Jeg går op og ligger mig for ved at det er i dag jeg bliver mor, så det er vigtig jeg få hvilet.

11.15

Jeg vågner ved et smel i maven, og der tænkte jeg det var vandet der gik der eller frederikke der gav mig en ordenlig skalle. Heldigvis kunne jeg bare lukke mine øjne igen og sove vidre.

12.00

Jeg vågner igen og ville ud og have lidt mad, da jeg rejste mig løber vandet ud af mig. Og så var jeg ikke i tvivl det var vandet der gik der kl 11.15. Gik ned og sagde at nu var mit vand gået og at det var fint og klart. Fik kriller i maven da jeg stod på wc'et i en stor pyt, grinte af mig selv for man kunne jo ikke holde det tilbage. Begynder at få lidt veer.

13.00

Kommer der en jordemoder som kommer og snakkede med mig om hvordan jeg har det og sagde jeg skulle komme ned på fødegange kl 14. Der var mine veer ikke rigtig taget til, dem der kom gjore lidt ondt, men ikke mere end at jeg kunne gå og snakke imens. Fik kun et par stykker fra kl 12-14.

14.00

Kommer ned på fødegangen. Jeg bliver undersøgt af jordmoder Tine Damgaard og er 3 cm åben. Frederikke ligge med hoved fast. Jordemoderen skyder på at frederikke vejer 3500 g.

14.10

Får kørt en ctg som viste reglmessige veer der er 1-2 imellem og de vare i 60 sekunder, men det var ikke alle jeg kunne mærke der. L kommer lidt efter.

Jeg får klyx.

Min egen jordemoder var lige inden og hilse på inden hun tog hjem.

15.00

Jordmoderskift. Sus H overtager.

Sus bliver kaldt til noget andet på afdelningen.

Venter på at bagvagten skal komme og overtage forløbet

16.10

Jordemoder Ann-louise kommer.

Får kørt en ctg.

Lidt før Ann-louise ankommer havde jeg bedt om epiduralen for mine veer var meget kraftige og jeg have mega ondt i mine ben, og de blev føleseløse under veen, meget ubehaligt. Så jeg havde bedt om epiduralen, ellers havde jeg nok ikke bedt om den.

16.30

Jeg har lyst til at presse og får lov til det.

Der påsættes en caputelektrode (en føler placeret på barnets hoved til at regidtrere pulsen) på frederikkes hoved. Fordi den på maven ikke rigtig kan fange hende.

Jeg er 4 cm åben.

17.00

Jeg får langt min epidural midt i nogle veer. Den blev lagt i en ve kl 17.15 og lidt efter kunne jeg mærke mine ben igen, og jeg have igen kontrol over min veer. De kom jo hele tiden.

17.30

Få lagt et karteter så jeg kan komme af med vandet.

17.40

Er 6-7 cm åben.

17.50

Jeg bliver under søgt får tage blodtryk, alt er fint.

18.00

Er 7 cm åben. Bliver langt på siden for at minste mine smerte.

18.15

Min Jordemoder kunne se at jeg havde en fold på min livmoder som frederikkes hoved ikke kunne kommer ned over, det hjalp meget ved at min Jordemoder hjalp med at få trykket den ned når jeg pressede. Det gjorde mindre ondt når hun havde 2 finger oppe end når hun ikke havde. Sjovt nok, men det sagde jeg også, og det var jo så bare ok.

18.30

Det viste sig at hjertelyden dykkede på frederikke. Jordemoderen ringede efter afdelings jordemoderen som skulle vudere os. Hun syntes at det så ok ud. Flere gange havde jeg lyst til at presse, og det måtte jeg godt, men bare ikke jeg pressede igennem.

18.45

Afdelings jordemoderen og en til kommer igen og vudere kurven over frederikkes hjertelyd

18.50

Afdelings jordemoderen ville tage en blodprøve af frederikkes hoved for at se om hun havde det godt eller ej, for hjertelyden blev ved med at dykke. Blodprøven viste sig at hun var dårlig. Afdelings jordemoderen som tog blodprøven sagde hun havde langt mørkt hår så det var lidt svært at få den taget.

Scalp-pH: 7.18

Jeg er fuldt udvidet nu.

Frederikke får tage endnu en blodprøve og den viste hun var mere dårlig end før, så nu skulle hun snart ud.

Og skete det ikke snart var jeg blive sendt ned til akut kejersnit.

19.00

Jeg får lagt et s-drop (vestimulerende drop)

Jeg presser.

19.15

De 2-3 sidste veer som var meget korte skulle jeg bare presse alt hvad jeg kunne, for NU skulle hun bare ud. Afdelings jordemoderen ville have at hun skulle tages med hård kop. Og efter 3 træk føder jeg frederikke som er slap og kommer over til prædiater (børnelægen) Og får ilt. Hendes apgar score er 6/1 10/5

2dsfnmt.jpg

Så hun kom ud med kop og uden ve. Hårdt. Der var lige pludselig 6 mennesker inden på stuen. Hun have navlestrengen rundt om halsen og trak ikke vejret da hun kom ud, så fik hende ikke op på maven med det sammen.

aes014.jpg

19.17

Jeg får frederikke op til mig, for en kort stund.

2vnf1fq.jpg

19.25

Jeg fødte moderkagen, den begyndte at gøre ondt efter frederikke var kommet ud. Og jeg blev syet lidt. Men det var koppen som var grunden til jeg skulle sys.

Moderkagen vejet 550 g

14j9esi.jpg

19.45

Bliver hun lagt til mit bryst.

2vmc8k8.jpg

20.00

Vi fik lidt mad ind på en vogn, og var lidt alene. Vi fik snakkede fødslen igemmen. L var dårlig under hele forløbet og grunden var hun tidligere på dagen havde fået lavet en kikkertundersøgelse i maven, så hun havde ikke fået så meget mad og drikke hele dagen. Sygeplejerskerne tog sig godt af hende på et tidspunkt. Hun var hjælpsom, holde mit ben og gav mig isterninger. Mit behov for hende ved mig var der ikke, så det var fint med mig hun bare lå og så på.

1059zwo.jpg

21.10

Frederikke bliver målt og vejet

2j3lfy9.jpg

nnmnue.jpg

21.18

Er jeg ude af sengen, og vi bliver kørt over på neonatal, hvor frederikke får taget en blodprøve i hælen der måler hendes blodsukker som er fint.

doum2t.jpg

22.00

Kommer jeg ind på stuen, er træt og trænger til at sove.

20qcflx.jpg

Jeg åbnede mig 4 cm på 2 timer, så det var klart jeg havde ondt som jeg havde. Det hele fra vandet gik til hun var ude tog 8 timer, så det var en hurtig fødsel. Og havde mærkbareveer i ca 3-4 timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det smukt! Fedt at kunne følge med i at et lille nyt liv kommer til verden. Og hvor er hun dog en fin lille sag. Tillykke med hende! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LÆKKER lille trold!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt alt gik godt- hun ser skøn ud din Frederikke :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker at læse FB'er, godt det gik godt og skønne billeder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER