Havbaek

Når man i forvejen er storbarmet

17 indlæg i dette emne

Jeg er i 19+4 og er begyndt at lække meget lidt fra begge mine bryster/brystvorter. Min mutti siger det er meget normalt når man er gravid, så dertil er jeg ikke bekymret.

Jeg er normalt en str. H i alm. bøjlebh og måtte altså ud her i ugen og købe en graviditetbh, elastik form, dog skal jeg nok op i en større, da den eneste jeg nogenlunde kunne passe og den største jeg kunne få var en str. XL :unsure Kunne simpelthen ikke med de bøjlebh`er mere.

Og får jeg mælke bryster som min mor dengang hun ventede min yngste bror, og han dårligt kunne nå at tage fra fordi mælken kom væltende hos hende, så vokser jeg nok 2-3 str. end hvad jeg er nu :blink

Husker så tydeligt da hun under min brors barndåb må stå over håndvasken og malke ud og hvor brandvarm og spændt hun var fordi han ikke kunne nå at tage fra. Så meget "fløde" mælk gav hun :blink

Min mor brugte ikke ammeindlæg da hun ikke kunne enes med dem, og mener jeg skal begynde nu at få købt nogle, billige i første omgang, gå med dem og se om jeg kan gå med dem i det hele taget. Før jeg går ud og køber nogle der kan vaskes/uld ammeindlæg.

Hun brugte selv stofbleer der var klippet op, så de passede og dem lagde hun så i sine ammebh`er eller under t-shirts som hun ødelagde pænt mange af da hun seriøst lækkede med mælk. Var 15 år dengang jeg blev storesøster til min yngste bror ( han er 14 år nu ) så jeg husker det så tydeligt.

Kampen er også gået ind i at finde egnet elastik bh`er jeg kan passe og som er store nok til jeg kan vokse i dem og de ikke strammer. Og ammebh`er kan jeg ikke med overhovedet, er prøvet.

Men puha det er altså svært når man har en stor barm i forvejen :unsure

Så hvad gør I andre storbarmet piger, hvad har I købt af amme/gravidtietbh`er og har I ikke et link i kan smide. Erfaringer I kan dele lige på det her område.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er også storbarmet normalt. Brugte 65G eller 65H. Jeg er nu blevet rigtig glad for amme bh'en fra Carriwell. Er dog ikke begyndt at lække men håber ikke det betyder jeg ikke får mælk da jeg meget meget gerne vil amme :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Carriwell bruger jeg, det var den jeg købte men ikke den i ammebh` formen, for den passede mig bare slet ikke. Og Carriwell graviditets almindelig elastik bh er lige før den er for lille. Men det går endnu.

Min mor lækkede selv ganske ganske lidt dengang og hun ammede fuldt ud i 1 år med min lillebror.

Det er kun lidt "vådt" agtigt jeg bliver om begge brystvorter og min mor siger som sagt det er meget normalt, så er slet ikke bange for ikke at kunne amme når den tid kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også storbarmet normalt. Brugte 65G eller 65H. Jeg er nu blevet rigtig glad for amme bh'en fra Carriwell. Er dog ikke begyndt at lække men håber ikke det betyder jeg ikke får mælk da jeg meget meget gerne vil amme :-/

Er også storbarmet 85E normalt, jeg har været heldig og kan stadig bruge mine normale bh'er- men de ryger af kort efter aften ;) Jeg skal ud og have købt ammebh'er, men er først nu begyndt at lede, så melder tilbage når jeg har taget en beslutning :)

Mht. At lække mælk, så gør jeg det heller ikke- og har fået atvide, at det ikke betyder noget for amningen :) Eks. Så er mine brystvorter også stadig "i et" med resten af brystet, har fået atvide, at det kunne ændre sig, men vi skulle tale om det ved næste Jordemoder besøg, da det muligvis kan gøre amningen mere besværlig :unsure Håber dog ikke det bliver noget problem- så jeg ser lyst på det indtil andet viser sig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er også storbarmet 85E normalt, jeg har været heldig og kan stadig bruge mine normale bh'er- men de ryger af kort efter aften ;) Jeg skal ud og have købt ammebh'er, men er først nu begyndt at lede, så melder tilbage når jeg har taget en beslutning :)

Mht. At lække mælk, så gør jeg det heller ikke- og har fået atvide, at det ikke betyder noget for amningen :) Eks. Så er mine brystvorter også stadig "i et" med resten af brystet, har fået atvide, at det kunne ændre sig, men vi skulle tale om det ved næste Jordemoder besøg, da det muligvis kan gøre amningen mere besværlig :unsure Håber dog ikke det bliver noget problem- så jeg ser lyst på det indtil andet viser sig ;)

Hvad mener du med at dine brystvorter stadig er "i et"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

85E har de i h&m - i Odense er de faktisk på tilbud til 50 kr ;)

Jeg har desværre det "omvendte" problem - jeg har ikke så store bryster, og de er meget følsomme, så skal gerne have nogle "polstret" - svært at finde, hvis man ikke vil betale en million! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad mener du med at dine brystvorter stadig er "i et"?

Altså at brystvorten går i et med hele det brune område- forstået på den måde, at jeg skal fryse, før brystvorten er synlig/stritter- giver det mening? :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

85E har de i h&m - i Odense er de faktisk på tilbud til 50

Hmm.. En skam Nordjylland og Odense er så langt fra hinanden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil godt anbefale natusans engangs amme indlæg frem for liberos. Man kan se liberos gennem stramme toppe, mens natusans sidder meget bedre.

Jeg lægger også og har gjort det siden uge 20 ca. Så jeg er rigtig glad for amme indlæg allerede. Jeg har ikke store bryster så bher kan jeg desværre ikke hjælpe med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er med på den med Natusan`s ammeindlæg, altid brugt dem og er ganske gode :super

Jeg bruger/brugte 85E, inden jeg blev gravid, men (o)(o) er ogaå vokset.

Jeg bruger normalt kun mærket Freya som er lidt i den dyre ende i pris,ligesom andre mærker. Så skal man bare have 3 amme BH, så kommer man til at slippe nogle slanter....

Men for mit vedkommende, har jeg haft rigtig meget glæde af bilka`s strech amme bhèr til 149 kr stk. og kan se på de nye jeg har købt, at de er blevet forbedret siden min sidste graviditet. Selv deres gravid trusser er behagelige at have på... de er også med strech, hvor de førhen bare var i alm. stof....

Jeg syntes de er behagelige at have på, og når man har født og (o)(o) pludselig bliver fyldte, så er strech-funktionen SÅ vidunderlig...

Så dem kan jeg anbefale.... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er med på den med Natusan`s ammeindlæg, altid brugt dem og er ganske gode :super

Jeg bruger/brugte 85E, inden jeg blev gravid, men (o)(o) er ogaå vokset.

Jeg bruger normalt kun mærket Freya som er lidt i den dyre ende i pris,ligesom andre mærker. Så skal man bare have 3 amme BH, så kommer man til at slippe nogle slanter....

Men for mit vedkommende, har jeg haft rigtig meget glæde af bilka`s strech amme bhèr til 149 kr stk. og kan se på de nye jeg har købt, at de er blevet forbedret siden min sidste graviditet. Selv deres gravid trusser er behagelige at have på... de er også med strech, hvor de førhen bare var i alm. stof....

Jeg syntes de er behagelige at have på, og når man har født og (o)(o) pludselig bliver fyldte, så er strech-funktionen SÅ vidunderlig...

Så dem kan jeg anbefale.... :rolleyes

:super med en anbefaling der ikke koster en formue, har også flere gange set dem i deres reklame, men er aldrig kommet videre ;) Må lige omkring Bilka i denne uge og se dem an :) Så kan der altid købes et par dyre ved siden af :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså at brystvorten går i et med hele det brune område- forstået på den måde, at jeg skal fryse, før brystvorten er synlig/stritter- giver det mening? :blush

Jeg forstår :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte 85E/F, kan godt passe elastikgraviditets-bh str. xl fra Babysam (ca. 100 kr), men er helt vildt glad for den amme-bh, jeg købte hos Tryde Andrés i Odense. Det er en 90E og sidder bare så godt. Helt vildt overraskende kostede den "kun" 300 kr, og det er jo billigt, når man er vant til at en bh let koster 600 kr, hvis den skal støtte ordentligt...

Men tror helt klart på, at det kan betale sig at gå ind i en "rigtig" lingeri-butik og få vejledning. De har ofte jævnt store størrelser, der passer os, der har en synlig barm ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bilka har tilbud på deres ammebh'er til 95 kr :loveshower Har selv købt en - og hvor er den fantastisk...! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige købt vaskbare ammeindlæg i natursilke og bomuld fra Babysam, mener mærket hedder Carriwell. Altså jeg kan selvføligelig ikke helt anbefale dem da jeg ikke har prøvet dem i praksis, men de virker ret lækre, og de holdt formen fuldstændig efter en alm 40 graders vask. Der er 6 stk + en vaskepose i en pakke til 99,-

Til køb af store amme BH'er vil jeg anbefale Magasin, de har i hvert fald flere forskellige at vælge imellem også i store str. hvor jeg gik forgæves andre steder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bilka har tilbud på deres ammebh'er til 95 kr :loveshower Har selv købt en - og hvor er den fantastisk...! :loveshower

Årh kanon så skal jeg i bilka hurtigst mulig, har de åben imorgen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg kender problemet. Da min mælk løb til måtte jeg få 2 x hospitals underbukser i herrer modellen (dame modellen var for lille) hæftet sammen med 2 sikkerhedsnåle på som bh fordi brysterne simpelthen var for store. Selvfølgelig midt i de tre varme dage så svedte helt vildt :(

Men jeg havde også over 500 ml på hvert bryst. Og lillemanden kun slet ikke følge med så endte desværre med brystbetændelse av av. De er heldigvis faldet til 70F nu men JM sagde det var vigtigt man ikke købte bøjle Bh'er for pga vægten af store bryster kan man afskære mælken og derved lettere få brystbetændelse. Jeg brugte meget det amerikanske markedet da de har flere valgmuligheder for de større str. Min bedste amme bh er fra Elle mcpherson's inmitate ca 250 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER