Barbamama

Barselsgaveønsker

8 indlæg i dette emne

Altså jeg er ikke blevet bedt om at lave en decideret ønskeseddel... Men min mor vil gerne have, at vi "lige tænker over, hvad man kunne give os i barselsgave" ( :biglove ) fordi "vi har jo nærmest alt allerede" ( :whistling )

Det er jo en sød tanke, men min strategi havde egentlig hele tiden været at sørge for at have alt, FORDI så kunne evt. barselsgavegivere give PRÆCIS hvad de havde lyst til, uden at vi skulle komme med ønsker - det ville bare være ekstra luksus alt sammen :7himmel

Men nu vil min mor så gerne vide, hvad vi ønsker os. Og hvad ønsker vi os så? :huh Jeg kan ikke komme i tanke om andet end tøj og legetøj... Altså vi mangler jo også Trip Trap Stol og Voksipose, men det vil jeg ikke ønske mig i barselsgave, det synes jeg er aaaaaaaaaalt for voldsomt. Men hvad kan man "mangle" uden "rigtigt at mangle det" i sådan forholdsvist overkommelige prisklasser?

Er I andre også blevet bedt om at give ønsker? Og hvad ønsker I jer så? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mangler heller ikke noget, og derfor har jeg sagt til folk at de ikke skal komme med noget(Hvilket de så åbenbart insistere på) eller bare være kreative! Så jeg glæder mig da lidt til at se hvad der er blevet fundet på :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bare lavet en ja, laaang ønskeseddel.. Egentlig som jeg regner med skal bruges til barnedåb (dog, skal nogen af tingene nok købes INDEN hvis ikke vi får dem i barselsgave)..

Bombo stol gerne i grøn, gerne med bakke.

Blød babyhårbørste

Babytandbørste, evt gummi

Barnevognskæde

Fint legetøj

Den klassiske lille røde dukkevogn Brio gåvogn

Uro til over sengen (Gerne med musik og i PINK)

Wallstickers (Navn/bogstaver eller prinsesse - gerne PNK)

Hoptimister

Stofbleer

Tøj; Str 68 og op

Åh abe boxen

Højstol

Puslebrikker til gulvet

Det er sådan lige de ting, som jeg tænker måske er i barselsgave størrelse. Har bare kopieret dem ind ;) De fleste ting koster under 400 kr, og flere af tingene kan fås helt ned til 40-50 kr :)

Vi har også ALT, så vi MANGLER intet til en start.. men det er klart at tandbørste og hårbørste jo bliver købt ret hurtigt, hvis ikke vi får det - men det er bare ting jeg ikke tænker vi behøver fra start (Vi har jo en tættekam til håret fx).. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lavet en liste der hedder barsels-/dåbsønsker, som jeg løbende fylder på.

Indtil videre ser den således ud:

Aktivitetstæppe

Hyndesæt til trip trap stolen

Lamaze elefant med musik i snablen

Weekendseng

Handysit

Fisher Price Learning Puppy

Elefantens vuggevise - bog

Badelegetøj til flexibath

Gåvogn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I gode! :loveshower

Jeg hapser lige lidt fra jeres ønskelister. Havde ikke tænkt over f.eks. musikcd'er og badelegetøj, men det er da en god idé! :loveshower

Hvornår får man brug for sådan en Bombo stol og babytandbørste? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bombo stol og tandbørste er vist forskelligt.. Men stolen kan man også ønske sig i dåbsgave :)

Tandbørsten vil jeg have, så snart hun viser interesse for at komme ting i munden - så kan hun få den på puslebordet, så når hun begynder at få tænder, så er hun vant til at "mærke" den i munden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I gode! :loveshower

Jeg hapser lige lidt fra jeres ønskelister. Havde ikke tænkt over f.eks. musikcd'er og badelegetøj, men det er da en god idé! :loveshower

Hvornår får man brug for sådan en Bombo stol og babytandbørste? :)

Godt du kan blive inspireret.

Jeg har ingen planer om en bumbo stol til at starte med. Har både højstol og skråstol. Men ved der er rigtig mange der har fornøjelse med den. Den kan jo sættes alle vegne også på spisebordet og køkkenbordet, så har man styr på den lille imens.

Mht tandbørsten er det en god ide at få den i god tid og lade baby lege med den, så h*n bliver tryg ved den. Men man ved jo aldrig hvornår de kære tænder kommer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også tænkt os at bruge bombo stolen som "transportabel" højstol, fx ved mine forældre :) de har en højstol, men nu har min søster jo lige fået tvillinger ;) Så den bliver der jo nok kamp om :whistling Så vi tager en med selv i stedet...

Men ja, den bruges jo først fra de kan sidde i højstole..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER