Turboline

Planlagt kejsersnit

14 indlæg i dette emne

Hejsa

Hvordan er det for jer andre... Står I foran at føde naturligt eller foran et kejsersnit?

Har lige været til scanning i dag, for at få afgjort om moderkagen stadig lå foran livmoderhalsen eller ej, og dermed om det ender op i kejsersnit...

Den ligger ikke længere foran, MEN den ligger stadig så tæt ved, at der vil være stor blødningsrisiko forbundet med naturlig fødsel, så pt. siger de kejsersnit...

Det er ikke et drømmesenarie for mig, da jeg ikke kan tåle rygmarvsbedøvelse og derfor vil skulle i fuld narkose <_< Og så kommer jeg jo til at gå glip af starten på Bandittens liv :(

På den anden side, er jeg også sikker på, at det ikke lige bliver overset, at jeg ikke kan tåle den form for bedøvelse, hvis det bliver planlagt. Det kunne jeg godt frygte, hvis det lige pludselig blev akut pga. en større blødning, så på den måde vil det give ro i sjælen... Og så kender man da den præcise dato på forhånd ;)

Men hvad med jer andre??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg står lidt i samme situation.... Eller.... Jeg skal have tjekket placeringen i morgen ved scanning, så håber stadig den har flyttet sig :goodluck

Kan din ikke nå at flytte sig længere væk inden fødslen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg står lidt i samme situation.... Eller.... Jeg skal have tjekket placeringen i morgen ved scanning, så håber stadig den har flyttet sig :goodluck

Kan din ikke nå at flytte sig længere væk inden fødslen?

Pøj Pøj :goodluck i morgen :)

Jo, den kan i princippet godt nå at flytte sig, men lå oprindelig ca. 2 cm ind foran og nu ligger den 1,5 cm fra "kanten". Det er altså ikke meget den har flyttet sig på de 12 uger, der er gået siden sidst <_<

På OUH har de tilsyneladende en lidt flydende grænse, på 2-3 cm fra "kanten", og der er jo ihvertfald langt op til de 3 cm...

Men skal til scanning igen 15/6, så må vi se hvordan det går :)

Det positive er, at jeg ikke har blødt undervejs. Det er de ret opmærksomme på nu, og har fået besked på ikke selv at trække tiden, hvis jeg skulle gøre det, og holde fast på, at jeg skal tjekkes i tilfælde af at det sker. Så er ordineret "hensyntagen" til mig selv resten af tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pøj Pøj :goodluck i morgen :)

Jo, den kan i princippet godt nå at flytte sig, men lå oprindelig ca. 2 cm ind foran og nu ligger den 1,5 cm fra "kanten". Det er altså ikke meget den har flyttet sig på de 12 uger, der er gået siden sidst <_<

På OUH har de tilsyneladende en lidt flydende grænse, på 2-3 cm fra "kanten", og der er jo ihvertfald langt op til de 3 cm...

Men skal til scanning igen 15/6, så må vi se hvordan det går :)

Det positive er, at jeg ikke har blødt undervejs. Det er de ret opmærksomme på nu, og har fået besked på ikke selv at trække tiden, hvis jeg skulle gøre det, og holde fast på, at jeg skal tjekkes i tilfælde af at det sker. Så er ordineret "hensyntagen" til mig selv resten af tiden :)

Tak skal du have :)

Ok, ja så kan jeg godt se det er meget den skal nået flytte sig i forhold til hvad den har gjort indtil nu..... Håber på det bedste :kram2

Hvordan ville du have det hvis du skulle have PKS?

Jeg har heldigvis heller ikke blødt..... Det gjorde jeg også så rigeligt sidste gang, så det har været rart at slippe for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det bliver et PKS så er det jo det der gør. Er lidt ærgelig over det, fordi jeg ikke kan tåle rygmarvsbedøvelse, så det vil skulle være i fuld narkose. Ved godt, at mange synes veer er ulidelige, men vil nu hellere have det hele med inkl. smerter end at sove når den lille kommer til verden, det ville være lidt snyd...

Men det skal selvfølgelig være sikkert og den lille har jo ikke gavn af, at jeg starter ud efter fødslen svækket af et større blodtab, så har da planer om at følge lægernes anvisninger.

Hvad med dig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.... Jeg ville være ret ked af et kejsersnit. Mest fordi man er så handicappet af det bagefter, og fordi man så ikke længere må føde i vand (har planer om flere børn ude i fremtiden).

Men som du også siger, hvis det skal være sådan, så må det være sådan..... Kan da godt undvære veerne hvis det skal være ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men som du også siger, hvis det skal være sådan, så må det være sådan..... Kan da godt undvære veerne hvis det skal være ;)

Ja, der er jo ikke så meget at gøre ved det, selvom det ikkelige er drømmescenariet... Og ja hvis veerne er meget slemme, så er det da ok at slippe for dem, men på en eller anden måde er de jo også en del af det hele.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, så blev jeg også scannet.....

Og heldigvis har min moderkage flyttet sig så meget at der ikke længere er risiko for blødning :)

Jeg håber at din også når at flytte sig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og heldigvis har min moderkage flyttet sig så meget at der ikke længere er risiko for blødning :)

Jeg håber at din også når at flytte sig :kram2

Superdejligt :yiepie

Jo tak, skal du have. Krydser sel fingre for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, så blev jeg også scannet.....

Og heldigvis har min moderkage flyttet sig så meget at der ikke længere er risiko for blødning :)

Jeg håber at din også når at flytte sig :kram2

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så nåede jeg langt om længe til den afgørende scanning. Og moderkagen har lige akkurat flyttet sig udenfor den grænse, hvor det med garanti ville skulle være kejsersnit..

Så umiddelbart får jeg lov til at føde naturligt :glad

Der er dor stadig øget blødningsrisiko, og drmed øget risiko for akut kejsersnit, men krydser fingrer for at det bliver en helt almindelig fødsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor er det fedt :loveshower :loveshower :balloon :balloons :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så nåede jeg langt om længe til den afgørende scanning. Og moderkagen har lige akkurat flyttet sig udenfor den grænse, hvor det med garanti ville skulle være kejsersnit..

Så umiddelbart får jeg lov til at føde naturligt :glad

Der er dor stadig øget blødningsrisiko, og drmed øget risiko for akut kejsersnit, men krydser fingrer for at det bliver en helt almindelig fødsel :)

Hvor er det dejligt :loveshower

Håber for dig at det hele kommer til at forløbe som du ønsker..... Og moderkagen kan jo stadig nå at flytte sig lidt i den rigtige retning :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt :loveshower

Håber for dig at det hele kommer til at forløbe som du ønsker..... Og moderkagen kan jo stadig nå at flytte sig lidt i den rigtige retning :goodluck

Ja, der er jo al mulig grund til at tro, at den trods alt trækker sig lidt længere væk :)

Pøj pøj til dig også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER