Nitzen1987

Erfaringer med brug af wall-stickers

3 indlæg i dette emne

Jeg har lige været ved at sætte wall-stickers op over spirens puslebord :) og synes at det er blevet rigtig fint... men så siger manden, at de bliver helt umulige at fjerne igen - er der nogen der har erfaring med det og kan sige om det er til at få dem af væggen igen, når en gang man ikke gider at have dem oppe mere? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har aldrig haft problemer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det nu ikke så svært. Selvfølelig hvis det er savsmultapet, eller andet tapet I har med struktur, og hvis det er malet vægge, kan der godt komme steder hvor det går af. Mere maling kan komme af hvis du har sat wallsticken op på en nys malet væg. Der skal gerne gå en små 4 uger før man sætter en wallstick op. Den brøler begik en veninde engang :whistling der kom både tapet og maling af, så hun måtte male om bla.

Selvfølelig er det meget lettere at fjerne en wallstick på et helt plan flad/glat overflade. Her er det bare at pille af næsten, hvor på en tapet væg skal man lige være lidt mere rundhåndet og forsigtig.

Men er man meget forsigtigt med at pille wallsticken ned, så er der altså ingen problemer. Du opvarmer wallsticken lidt med føntørren, så limen som er på en wallstick lige bliver opløst lidt, men ikke for meget varme da klæbestoffet kan accelerere. Skulle der sidde en limrest tilbage, tager du blot lidt terpentin på en blød klud og renser forsigtigt på væggen hvor wallsticken har siddet. Sæbespånevand kan også gøre det, men terpentin er bedre.

Måske er du heldig at kunne få wallsticken ned i et stykke, og ellers fjerne du bare i flager med en folieskraber eller lineal, eller andet med en stump kant. Og så burde det gå. Har fjernet et par wallsticker på den måde, og jeg har aldrig haft problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER