Winky

Anbefaling af barnevogn

9 indlæg i dette emne

Jeg har ingen anelse om, hvilken barnevogne, der er gode til det ene og andet brug, og for ikke at være helt på bar bund den dag, man står i butikken og en ihærdig sælger gerne vil prakke os noget på ( :whistling), så håber jeg på lidt hjælp herinde :)

Jeg har tænkt på vores behov, men om det er de "rigtige" ting, jeg har med, eller jeg mangler noget vigtigt, ved jeg ikke.

- Vi bor på landet og går tit tur på grusveje og lign., så den må gerne være "terrængående".

- Min kæreste og jeg er stort set lige høje, så styret behøver ikke kunne tilpasses til både en høj og lav person.

- Vi bor i hus, så den skal ikke bugseres op og ned af trapper i en lejlighed.

- Stort liggemål, da jeg gerne vil kunne bruge den længe.

- Vi bruger aldrig offentlig transportmiddel, så "handyhed" i f.eks. ind- og udstigning af bus og tog er ikke aktuelt.

- Det skal ikke være en kombi/duovogn.

... og en lille detalje: Vi er nok for nærige til at købe markedets dyreste barnevogn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil anbefale dig at kigge paa Basson Grande - traditionel danskproduceret barnevogn med mange fine detaljer. Gode, store hjul og kan faas baade som alm. luft eller punkterfri. Stort liggemaal og koerer godt. Stor indkoebskurv nedenunder. Jeg har ikke laest en eneste daarlig omtale af de vogne. og er ligesom jer for naerig til at spendere en masse paa en barnevogn. Vi koebte vores i Kaere Boern til 2999 paa udsalg og koebte saa en lukuspakke med madrasser, barnevognstilbehoer og sengetoej, dyne osv. til 1500 oveni. Altsaa 4500 for en flot, moerkeblaa barnevogn med alt tilbehoer. Man kan ogsaa faa lift og pusletaske til den, hvis man vil have det.

klik her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil anbefale dig at kigge paa Basson Grande - traditionel danskproduceret barnevogn med mange fine detaljer. Gode, store hjul og kan faas baade som alm. luft eller punkterfri. Stort liggemaal og koerer godt. Stor indkoebskurv nedenunder. Jeg har ikke laest en eneste daarlig omtale af de vogne. og er ligesom jer for naerig til at spendere en masse paa en barnevogn. Vi koebte vores i Kaere Boern til 2999 paa udsalg og koebte saa en lukuspakke med madrasser, barnevognstilbehoer og sengetoej, dyne osv. til 1500 oveni. Altsaa 4500 for en flot, moerkeblaa barnevogn med alt tilbehoer. Man kan ogsaa faa lift og pusletaske til den, hvis man vil have det.

klik her :)

Jeg så godt, du havde nævnt den i en anden tråd, så havde også lige kigget på deres hjemmeside inden jeg oprettede tråden. Den ser umiddelbart god ud til vores brug, så den tror jeg bestemt er en mulighed :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt odder fordi vi ville have en robust vogn, der kan holde til meget, men den er bestemt ikke billig. De laver dog en basismodel, som jeg vil mene er værd at kigge på.

Når du skrive, at den skal holde til terræn, så vil jeg anbefale, at i kigger meget på ophæng og affjedring, altså hvordan kassen sidder på vognen. Her er det vigtigt at opfjedringen ikke bliver løs med tiden, og heller ikke er for fast, og jeg ville også mene, at det er en stor fordel, hvis kassen er støttet af stellet hele vejen rundt.

Når i prøver dem i butikken, så giv dem en ordentlig vuggetur, med at trykke og hive i styret. Mange af de billige vogne vil allerede knirke i butikken, og så vil de også gøre det hurtigt i hård terræn. Og man kan ikke altid afhjælpe det ved at smørre den. Det er også typisk de vogne, der vil blive løse i affjedringen.

Til sidst vil jeg anbefale jer, at tænke over hvilken bremse, der vil passe jer. Jeg ville gå efter en traditionel "busbremse" (sådan en, der er formet som et w, som man skal træde på og skubbe ind under vognen med foden. Den, der er på de fleste). Flere nye smarte bremsesystemer, der låser "inde i hjulet" eller lignende har det ikke så godt med grus og sand, fordi det kan sætte sig fast inde i systemet og kan være svært at få ud.

Jeg ville kigge på Teutonia, Basson og Odder hvis jeg var jer :) Men ud og snak med nogle butikker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har købt en Brio sport. ;)

købt i børnebiksen(.dk) til 2999kr.

Stor og rummelig med optimal sikkerhed. Stor varekurv. Barnevognen er udstyret med sikkerhedsbøjle, så stellet ikke kan klappes sammen henover overdelen. Stellet er produceret i aluminium, hvilket giver en let vogn med god holdbarhed. Testet og opfylder EN 1888:2003. Bemærk det er den nye model 2011 med uv 50 solbeskyttelse i stoffet

Mål: Liggemål: 95 x 36 cm. Sammenklappet med hjul: 105 x 40 x 60 cm. Vægt: 19 kg. excl. hjul. Styrhøjde: 96-104 cm. Anbefalet vægt/alder: 0-15 kg./0-3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene - jeg læste dem en dag, jeg kun lige var på kortvarigt, så havde ikke tid til at svare, og har sidenhen glemt det, men tak :tak

Nu er der lidt mere at gå efter og viden om, hvad vi skal være opmærksomme på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kærestes kammerat har en Emmaljunga barnevogn, så sådan en kunne han godt tænke sig, men lever den op til kravene om at være gode til grusveje og lign.?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kærestes kammerat har en Emmaljunga barnevogn, så sådan en kunne han godt tænke sig, men lever den op til kravene om at være gode til grusveje og lign.?

Jeg havde en til liva og den var den bedste :)

Synes den var god når jeg gik lange ture på landet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en emmaljunga, og vi bor på landet... balloons.gif jeg glæder mig til at afprøve om den lever op til sit ry.. men den har umiddelbart rigtig gode funktioner, bla. kan stellet strammes, i tagt med at barnet bliver tungere, eller hvis stellet bliver lidt slapt... og det er bare en knap i hver side man drejer lidt på.... skide smart... og så er den jo virklig rummelig.. loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER