A.K.

Sygemeldt indtil barsel

6 indlæg i dette emne

I torsdags var jeg til det obligatoriske ledighedsmøde på min fagforening, og der fik jeg en snak med dem om min situation. Jeg er ikke ligefrem den type, der har det godt med at gå hjemme (savner VIRKELIG at have noget at stå op til), og at skulle stå skoleret på både fagforening og i jobcentret hver 3. måned, samt lave skemaer, hvor jeg "dokumenterer" at jeg har søgt minimum 2 jobs om ugen og STADIG stå uden job, har påvirket mig i så træls en grad, at det kom til udtryk i torsdags (i form af gråd). Nu er personalet i den afdeling af fagforeningen, hvor jeg er tilknyttet, utrolig flinke, og de sad bare og kiggede stille på mig, hvorefter en af dem sagde, at hun syntes jeg skulle sygemeldes. Jeg var alligevel ikke 100% til rådighed, når jeg har ryg problemer, samt stress symptomer - og hvis kommunen gik ind og lavede bøvl fordi jeg har 14 feriedage til gode fra mit gamle arbejde, så skulle jeg bare komme ned til dem. Så skulle de nemlig nok tage sig af den sag.

I går var jeg så ved læge til glucosebelastningstest samt alm. graviditetsundersøgelse, og her nævnte vi (min mand var med) fagforeninges syn på en sygemelding. Han kunne sagtens se fornuften i det, og i og med jeg fødte en måned for tidligt første gang grundet stress symptomer, syntes han at det var det bedste at gøre, så det blev jeg.

Jeg dumpede samtidig til glucosebelastningstesten, men ikke voldsomt meget. Mit tal lå på 10,3 så det var en lille smule for højt så skal til læge igen i morgen, for at se hvad der videre skal ske. Han ville kontakte Herning Sygehus og høre, om jeg skulle til yderligere kontrol dernede, hvilket jeg så får svar på i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan sagtes følge dug i at det er trist bare at gå hjemme.. Jeg går selv hjemme og er ikke så god til det men sådan er det jo med marked nu til dags :) jeg er også blevet sygemeldt pga bækkensmerter også også fordi at der er to så er det helt alm. at blive sygemeldt mellem uge 24 og 28 er pt. 25+5.. Tilgengæld kan du nu bedre slappe af fordi du ikke skal tænke på fagforening og jobcentert mere det synes jeg var ret rart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Det lyder som om du har en god fagforening!

En anden positiv ting ved en sygemelding som arbejdsløs gjorde en veninde mig opmærksom på i weekenden - dagpenge periode bliver "skubbet" dvs de måneder du er sygemeldt går ikke fra din dagpengeperiode, så du har et par måneder "ekstra" i den anden ende.

Det var total bonus info for mig, der frygter kontanthjælpen SÅ meget...

Ville dog ønske at der fandtes sådan en brochure til folk der snart går på barsel om hvad man helt konkret skal gøre i de forskellige scenarier - er SÅ lost i reglerne, rettighederne og datoerne for alt muligt. Og lige nu er jeg også blevet sygemeldt fra et løntilskudsjob men aner ikke hvad jeg selv skal gøre i den forbindelse!!! Og om jeg skal gøre noget! Et eller andet sted giver det mening ikke at skulle gøre noget, da man jo kan være ekstrem dårlig eller indlagt, men jeg føler bare jeg har "glemt" noget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var godt klar over, at dagpengeperioden blev rykket i den anden ende, hvilket også trøster mig meget. Jeg håber bestemt også at det her er med til at give mig mere ro i hverdagen, når jeg ikke skal tænke på, hvor jeg NU skal søge jobs henne. Har søgt samtlige busselskaber i en radius af 60-65 km, men ingen mangler.

..og ja jeg har en fantastisk fagforening. Ikke mange 3F'ere er lige så glad for fagforeningen, som jeg er. Jeg har altid været glade for dem (lige med undtagelse af, da jeg snakkede med dem om projekt Baby, hvor de anbefalede mig at snakke med min chef INDEN fyringsrunden, i stedet for at vente til EFTER. Det var nok dumt, og sådan et råd ville jeg så aldrig følge igen.. )

En anden ting er, at jeg håber denne sygemelding kan give mig det spark i r*ven så jeg kan komme igang med svømningen igen. Jeg har de første uger ikke svømmet fordi jeg ikke måtte, og sidenhen har jeg "glemt" det. Jeg skal i aften afsted igen, og på den ene side glæder jeg mig til at komme i vandet igen, men samtidig er jeg så bange for at min røv er blevet for tung, så jeg har svært ved at holde mig oppe. Overvejer også om jeg skal tage det varme eller det kolde bassin.. :whistling Er nu mest spændt på om jeg kan få min badedragt på. Hvis ikke må jeg simpelthen købe den badedragt jeg kiggede på. Svømning er noget nær den eneste form for motion jeg kan holde til, da min ryg i mange år har gjort knuder. Motionscykling kan godt lade sig gøre, men ikke meget mere end 5 min. ad gangen.

At gå hen og blive gravid var vist ikke det smarteste, hvis man tænker på mit fysiske helbred :( (men det var så det bedste der skete for mit psykiske helbred :biglove )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var godt klar over, at dagpengeperioden blev rykket i den anden ende, hvilket også trøster mig meget. Jeg håber bestemt også at det her er med til at give mig mere ro i hverdagen, når jeg ikke skal tænke på, hvor jeg NU skal søge jobs henne. Har søgt samtlige busselskaber i en radius af 60-65 km, men ingen mangler.

..og ja jeg har en fantastisk fagforening. Ikke mange 3F'ere er lige så glad for fagforeningen, som jeg er. Jeg har altid været glade for dem (lige med undtagelse af, da jeg snakkede med dem om projekt Baby, hvor de anbefalede mig at snakke med min chef INDEN fyringsrunden, i stedet for at vente til EFTER. Det var nok dumt, og sådan et råd ville jeg så aldrig følge igen.. )

En anden ting er, at jeg håber denne sygemelding kan give mig det spark i r*ven så jeg kan komme igang med svømningen igen. Jeg har de første uger ikke svømmet fordi jeg ikke måtte, og sidenhen har jeg "glemt" det. Jeg skal i aften afsted igen, og på den ene side glæder jeg mig til at komme i vandet igen, men samtidig er jeg så bange for at min røv er blevet for tung, så jeg har svært ved at holde mig oppe. Overvejer også om jeg skal tage det varme eller det kolde bassin.. :whistling Er nu mest spændt på om jeg kan få min badedragt på. Hvis ikke må jeg simpelthen købe den badedragt jeg kiggede på. Svømning er noget nær den eneste form for motion jeg kan holde til, da min ryg i mange år har gjort knuder. Motionscykling kan godt lade sig gøre, men ikke meget mere end 5 min. ad gangen.

At gå hen og blive gravid var vist ikke det smarteste, hvis man tænker på mit fysiske helbred :( (men det var så det bedste der skete for mit psykiske helbred :biglove )

Ha ha ja - min læge sagde faktisk "graviditet er ikke en sygdom, MEN man kan blive syg af det" Øj den har jeg slynget i hovedet på mange!!!

Jeg er også mest til svømning - skal svømme 2 gange i ugen og så skal jeg til mavedans for gravide en gang i ugen også - total yndlings motion!!! Ellers er der heller ikke noget der fanger mig - starter med minimum 5 baner i det kolde og så tager jeg "tryg-fondens/gigtforeningens" plader der hedder "Mama" (de er blå) med i det varme vand og laver de øvelser der står der, de er til at overkomme. Og så nyder jeg vægtløsheden med hovedet på kanten det sidste stykke tid inde jeg går i boblebadet!

Svømmer du i Holstebro? eller er der en svømmehal tættere på? Jeg tager ti Vildbjerg det er lidt billigere og knap så mange mennesker som i Herning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg svømmer i Struer. Et 20 turs kort koster 460 kr så det er jo 23 kr. pr gang (ikke så voldsomt dyrt).

Tager bare et par baner på det dybe og lister bagefter over i baby basinet :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER