HenrietteBuchvaldt

Barnedåb råd søges #7 nyt

9 indlæg i dette emne

S og jeg havde besluttet, at vi ville holde barnedåben på en cafe med brunch og bagefter tage hjem til svigerforældrene til kagebord ;)

Men så i går var svigerforældrene og S's bedsteforældre til middag og de spurgte hvorfor vi ikke holdte det hele hjemme ved svigerforældrene.. Det har vi været afvisne overfor, da vi ikke vil arbejdet. Men både S's forældre og bedsteforældre vil hjælpe, så vi ikke skal stå med ret meget :)

Nå men så har vi kigget lidt på økonomien i det og hvad der skal bruges.. Men vi ved ikke om det er nok/for meget ;) vi bliver 23 voksne 2 almindelige børn og 2 børn på knap 3 som er allergiske (derfor indgår de ikke hundred procent i beregningen)

Vi har snakket om følgende:

50 æg til røræg

6 liter mælk både til æg og til drikke

1500 g bacon

3 leverpostej 2 skal lunes

500 g friske champignon til leverpostejen

3 oste

4 smøroste

2 brieoste

1Hamburgeryg XXL pakke fra Bilka

1 kyllingpålæg XXL pakke fra Bilka

10 pakker blandet pålæg (rullepølse, spegepølse evt andre)

2 spande marmelade jordbær/hindbær

4 pk smør

50 pandekager

2 sirup en lys en mørk

5x2 liter juice

10 liter kakao (køber det 50 kr tilbud Bilka jævnligt har

resten gemmes)

1 stor nutella

1 dobbelt pakke lys pålægchokolade

1 dobbelt pakke mørk pålægschokolade

4 agurker

4 rødpeber

10 tomater

2 rødløg

30 stk blandet frugt

2 ananaser

2 meloner

2 rugbrød

4 franskbrød

70 blandede rundstykker

Kaffe og te regner vi med at kunne få doneret ;)

Efter brunchen vil vi lave kagebord med øl og sodavand til ;)

Har vi glemt noget ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes det ser fornuftigt ud.

Men hvis nu i ikke gider arbejdet hvorfor bestiller i så ikke brunch ude fra? Jeg er selv ved at kigge på det i en anden tråd herinde. Priserne er ikke vanvittige over hovedet, og så kan man altid spæde op med frugt og nutella. Det hele kommer nærmest serveringsklar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som et rigtig flot arrangement :) men jeg tror mængderne er alt for store.

Især æg. Hvis I laver røræg er 2 æg pr. person ret meget. Jeg plejer at lave brunch til min mands fødselsdag, hvor vi er ca. 15, og der regner jeg med 1 æg MAX 1½ pr. person.

Baconen passer nok fint. (Jeg plejer dog at lave pølser i stedet for, fordi jeg synes det er meget nemmere bare at varme dem - men det er temperamentsspørgsmål).

Der er meget ost - nu ved jeg ikke hvor store de brieoste er, som I køber..? Og de andre for den sags skyld.

Med mindre I er ekstremt glade for marmelade, så nøjes med 2 alm. glas.

Jeg tror der er meget kakao.. Hvis vi siger, I er 25 personer (det er nemmere at regne med), så er der allerede 4 dl. juice pr. person.. Jeg ville købe lidt mindre kakao, og så sørge for isvand på bordet - evt. med myntegrene i.

Det er bare mine umiddelbare input. Men der er ingen tvivl om, at jeg personligt meget gerne ville møde op til det traktement! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhuu, 1500 g bacon - min mand ville elske jeres indkøbsseddel :D

Jeg er i hvert fald sikker på, at I kommer til at have nok mad. Tror sagtens at I ville kunne nøjes med f.eks. 50 rundstykker og 3 franskbrød - nogle voksne spiser måske to, men med alt det andre lækre, I laver, vil en masse også nøjes med ét.

Man kommer næsten altid til at lave for meget, når man skal købe ind selv. Kender det udmærket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja bacon... og nej 1500 g. bacon er ikke for meget :D :D

Et godt tip jeg har lært af min mand (som arbejder i café). Når de laver bacon putter de det i ovnen. Tag en bageplade og læg papir i. Læg herefter bacon stykkerne rimelig tæt på papiret (det krymper alligeve under stegningen/Bagningen) dog uden de overlapper hinanden. Hvis i har en varmluft ovn kan i sagtens ha' flere plader inde ad gangen og i løbet af 10 minutter er de færdige (hvis ovnen er varm) og samtidig passer det sig selv så man har mulighed for at lave alt muligt andet. Det kan sagtens laves dagen i forvejen, og når det så skal bruges, lægger man alle stykkerne på pladen (her er det jo ligemeget om de ligger tæt og ovenpå hinanden, for de er jo stegt) og varmes et par minutter i ovnen. Det overskydende fedt der så sidder på baconet smelter og lægger sig i bunden, og baconnet er lige til at bruge :toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes det ser fornuftigt ud.

Men hvis nu i ikke gider arbejdet hvorfor bestiller i så ikke brunch ude fra? Jeg er selv ved at kigge på det i en anden tråd herinde. Priserne er ikke vanvittige over hovedet, og så kan man altid spæde op med frugt og nutella. Det hele kommer nærmest serveringsklar.

Vi skal give 2300 for brunch udefra og spæde op med drikkevare, brød og frugt.. Så det kan ikke betale sig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kakao køber vi kun så meget af fordi Bilka har tilbudet 10 for 50 med jævne mellemrum ;) resterne gemmer vi bare

Brieost, ved ikke hvilken slags endnu, men hvis jeg finder en stor nøjes vi med en ;) tænker på de små

Vi har skåret ned i brød, skærost og smørost.. Marmeladen kunne vi godt tag glas, det er bare sjældent billigere ;) så vi køber bare det billigste...

Hvad siger I til følgende ændringer:

3 oste ændres til 2 oste

4 smøroste ændres til 3

500g Champignon ændres til 1000 g

30 stk blandet frugt ændres til 15 stk

2 meloner ændres til 1

2 ananas ændres til 1

4 franskbrød ændres til 2

70 rundstykker ændres til 40 stk

50 æg ændres til 45 (passer med 3 pakker af 15 stk)

Grunden til jeg ikke skære i øvrig pålæg, er at det er pakketilbud, resten smider vi i fryseren ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja bacon... og nej 1500 g. bacon er ikke for meget :D :D

Et godt tip jeg har lært af min mand (som arbejder i café). Når de laver bacon putter de det i ovnen. Tag en bageplade og læg papir i. Læg herefter bacon stykkerne rimelig tæt på papiret (det krymper alligeve under stegningen/Bagningen) dog uden de overlapper hinanden. Hvis i har en varmluft ovn kan i sagtens ha' flere plader inde ad gangen og i løbet af 10 minutter er de færdige (hvis ovnen er varm) og samtidig passer det sig selv så man har mulighed for at lave alt muligt andet. Det kan sagtens laves dagen i forvejen, og når det så skal bruges, lægger man alle stykkerne på pladen (her er det jo ligemeget om de ligger tæt og ovenpå hinanden, for de er jo stegt) og varmes et par minutter i ovnen. Det overskydende fedt der så sidder på baconet smelter og lægger sig i bunden, og baconnet er lige til at bruge :toot

Tak for tippet, det vil vi bruge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder meget mere fornuftigt, synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER