Mimse

Første forsøg

17 indlæg i dette emne

Vi har netop været gennem første behandlingsforsøg hvor jeg blev insimineret med min mands :cell Jeg skulle have taget blodprøve på tirsdag, da det ville være min første mensdag, men idag 4 dage før tid kom min mens så.

Øv æv æv, så første forsøg gik ikke.

Mht. den nye lov vedr. bahandling af barnløshed, så kan jeg ikke finde ud af om vi så nu skal til at betale for de næste forsøg som bliver i det nye år.

Mie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vil bare lige sende et :kram .

Og nu siger jeg noget, som jeg slet ikke har forstand på, så tag ikke mine ord, for gode vare. Men spørg nogle af dem, som er i behandlingssystemet. Men sådan som jeg har forstået det, så skal dem som er påbegyndt behandling ikke betale, mens at dem skal påbegynde behandling i 2011 betale. Men igen, jeg er ikke sikker på, om jeg har forstået det rigtigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vil bare lige sende et :kram .

Og nu siger jeg noget, som jeg slet ikke har forstand på, så tag ikke mine ord, for gode vare. Men spørg nogle af dem, som er i behandlingssystemet. Men sådan som jeg har forstået det, så skal dem som er påbegyndt behandling ikke betale, mens at dem skal påbegynde behandling i 2011 betale. Men igen, jeg er ikke sikker på, om jeg har forstået det rigtigt

Jeg har forstået det på samme måde, men er bestemt ikke sikker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ØV :( :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forstået det på samme måde, men er bestemt ikke sikker.

jeg synes du evt skulle prøve at kontakte stinnapigen alias miss-mathilde, for hun må om nogle vide noget om det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vanni - det er ikke korrekt..

Alle skal betale fra 1/1 2011, hvis det vedtages. Uanset om du har påbegyndt behandling i 2010 eller ej..

Der findes en gruppe på facebook om det - "behandling af barneløse skal være gratis"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

KRAM

Det andet ved jeg desværre (heldigvis) ikke noget om

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 :kram2 :kram2

Håber snart det lykkes for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vanni - det er ikke korrekt..

Alle skal betale fra 1/1 2011, hvis det vedtages. Uanset om du har påbegyndt behandling i 2010 eller ej..

Der findes en gruppe på facebook om det - "behandling af barneløse skal være gratis"

Nåhh så har jeg desværre misforstået lovforslaget. Jeg synes denne lov er total hul i hovedet. Regeringen snakker om, at vi skal få flere børn, men fratager os muligheden for det, hvis ikke det lige lykkes på naturligvis. De modsiger endnu engang sig selv. Det er også set på andre punkter... Håber vi får valg inden lovforslaget går i gennem, så en ny regering kan droppe det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåhh så har jeg desværre misforstået lovforslaget. Jeg synes denne lov er total hul i hovedet. Regeringen snakker om, at vi skal få flere børn, men fratager os muligheden for det, hvis ikke det lige lykkes på naturligvis. De modsiger endnu engang sig selv. Det er også set på andre punkter... Håber vi får valg inden lovforslaget går i gennem, så en ny regering kan droppe det...

Ja det er meget hul i hovedet... De har jo valgt os barneløse i behandling som syndebukke, for vi dør jo ikke af vores "sygdom"... Regeringen har modsagt sig selv flere gange i denne sag og har absolut ikke styr på fakta.

Derudover er det dybt forkert at sammenligne det med at købe et par briller. En politiker sagde at hun sku jo betale 10.000 kr for et par nye briller, så hvorfor ku vi så ikke også bruge 10.000 på en behandling... Måske sku hun finde nogle billigere briller.

Lovforslaget skal behandles i næste uge - sidste behandling er 16. december, hvor det endelig resultat foreligger. Så vi når ikke at få et valg inden da. Men S og SF har allerede sagt, at hvis de får regering næste gang, så laver de det om, sådan at vi ikke skal betale.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er meget hul i hovedet... De har jo valgt os barneløse i behandling som syndebukke, for vi dør jo ikke af vores "sygdom"... Regeringen har modsagt sig selv flere gange i denne sag og har absolut ikke styr på fakta.

Derudover er det dybt forkert at sammenligne det med at købe et par briller. En politiker sagde at hun sku jo betale 10.000 kr for et par nye briller, så hvorfor ku vi så ikke også bruge 10.000 på en behandling... Måske sku hun finde nogle billigere briller.

Lovforslaget skal behandles i næste uge - sidste behandling er 16. december, hvor den endelig resultat foreligger. Så vi når ikke at få et valg inden dag. Men S og SF har allerede sagt, at hvis de får regering næste gang, så laver de det om, sådan at vi ikke skal betale.

jeg vidste, at vi kunne regne med venstrefløjen. Nu kan vi så bare håbe på et valg snart, for venstrefløjen står lige pt til at overtage regeringen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Og det er desværre ikke nok med at vi skal betale for behandlingen. Nej nej vi skal da straffes lidt mere.

Så de fjerner samtidig ctr tilskuddet til medicinen. Det betyder vi selv skal betale 100 % for alt medicin indtil vi har brugt 15.000 krf. Først efter 15.000 kr. begynder vi at få tilskud.

Så det gælder om, at få fat på recepterne nu og indløse dem inden vi runder 1/1-11 hvor vi pludselig heller ikke får tilskud til medicinen mere.

Og ja lovforslaget er at sparke til dem der i forvejen ligger ned :o(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lovforslaget er ikke vedtaget endnu.....

kan se, du er optimistisk til det sidste :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det er desværre ikke nok med at vi skal betale for behandlingen. Nej nej vi skal da straffes lidt mere.

Så de fjerner samtidig ctr tilskuddet til medicinen. Det betyder vi selv skal betale 100 % for alt medicin indtil vi har brugt 15.000 krf. Først efter 15.000 kr. begynder vi at få tilskud.

Så det gælder om, at få fat på recepterne nu og indløse dem inden vi runder 1/1-11 hvor vi pludselig heller ikke får tilskud til medicinen mere.

Og ja lovforslaget er at sparke til dem der i forvejen ligger ned :o(

ja men der synes jeg så at det er et problem at vide hvor langt tids holdbarhed der er på det medicin eller hormoner... Vi ved slet ikke hvornår vi kan komme i gang med behandling i 2011 - det afhænger af flere ting.

Så hvis vi først kommer i gang til sommer og jeg har indløst recepterne i december 2010, så kan det vel være for gammelt. Derfor indløser jeg dem ikke før vi har fået grøn lys til behandling. Det er så bare ærgeligt for os, at vi ikke har tilskuddet til den tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lovforslaget er ikke vedtaget endnu.....

Nej Stinna, men det kan det meget vel blive i den her uge. Da der er behandling af lovforslaget d. 14. og 16. december.. Jeg har forstået det sådan, at resultatet af det kommer d. 16.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede idag ud og talte med sekretæren hos gynægologen, og hun var lidt frustreret, for hun kunne ikke svare på nogle af mine spørgsmål angående hvad der sker efter d. 1/1-2011

De vidste ingenting, men hun anbefalde mig at købe homonerne jeg allerede havde recept på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER