Guest Melas

Parfume eller ej

14 indlæg i dette emne

Jeg er lige blevet oplyst om at man for alt i verden skal undgå parfume. Men det er bestemt ikke nemt, når man godt kan lide at dufte godt og altid har brugt og bruger det fortsat. Der er jo efterhånden parfume i alt og det hvor der ikke er noget i koster ofte kassen! Jeg kan slet ikke forstille mig at skulle dufte af ingenting eller sur sved, men vil jo også gerne tænke på bebsen og hvad der er godt for den. Så jeg er kommet i et lille dilemma om, hvor meget jeg skal udskifte af alle de parfumeprodukter jeg bruger. Skal man gå "all the way" eller skal man blot droppe noget af det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu bruger jeg næsten ikke noget med parfume i alligevel, så det er ikke det store offer for mig, men jeg har droppet alt hvad der er parfume i. Det har jeg det personligt bedst med. Man siger jo, at parfume bl.a. kan være allergifremkaldende, og som den heldige vinder af et par allergier vil jeg ofre meget for at give vores kommende barn de bedste betingelser, så ikke baby skal igennem de samme ting som mig selv.

På et tidspunkt havde Bilka her i Sønderborg et produkt der hedder Nopa hvor der var en shower-gel, shampoo og balsam der er fuldstændig fri for alle mulige grumme ting, og kostede den fyrstelige sum af 6 kr, så hvis man leder efter det, så kan det altså indimellem godt lade sig gøre at finde gode, billige produkter uden skadelige stoffer i. Og så synes jeg egentlig ikke de ca 20 kr sådan noget som Levevis koster er så slemt igen. Men shampoo, balsam og shower-gel er vist også nogle af de eneste produkter til personlig pleje jeg køber, udover voks og babyolie, så det vælter jo ikke rigtig mit budget at give de 20 kr, slet ikke når jeg kun vasker hår en gang om ugen :)

Men i sidste ende kommer det jo an på hvad hver enkelt gravid har det bedst med. Hvis du har det bedst med at sortere alt fra, så er det vejen frem for dig, hvis du har det bedst kun at sortere noget fra og beholde noget andet, så er det løsningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har da fundet ud af at Matas har nogle ret billige produkter uden parfume, parabener er godkendt af astma allergi danmark og er svanemærket. Så jeg vælger nok at skifte noget af det ud, så må jeg jo tage det derfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv skiftet alt ud, og bruger ikke parfume i hverdagen mere.

Jeg bruger roll on, da jeg ellers kommer til at STINKE ;)

Hvis jeg skal noget, eller virkelig har brug for lige at føle mig dejlig sprøjter jeg parfumen på mit tøj eller et tørklæde, inden jeg tager det på :) Så sidder duften stadigvæk i det, men er ikke "direkte" kommet på MIG :) Så det "synder" jeg med, når jeg vil være lækker :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

neutral og änglemark har nogle gode parfume- og parabenefrie produkter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger alt parfumefri, savner da duften ind imellem, men har valgt at det offer må jeg give for det lille liv jeg har indeni.

når jeg er hos andre, bruger jeg selvfølgeligt den håndsæbe der nu er til rådighed, parfume eller ej.

Lige i øjeblikket søger jeg efter noget "sund" makeup, som jeg kan bruge med god samvittighed og indtil da, begrænser jeg brugen af makeup til fødselsdage og ligende og nyder den naturlige skønhed :whistling

Men det er jo helt op til hver enkelt hvad man vil og man må jo lave de til og fravalg, man syntes fungerer bedst for en selv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger alt parfumefri, savner da duften ind imellem, men har valgt at det offer må jeg give for det lille liv jeg har indeni.

når jeg er hos andre, bruger jeg selvfølgeligt den håndsæbe der nu er til rådighed, parfume eller ej.

Lige i øjeblikket søger jeg efter noget "sund" makeup, som jeg kan bruge med god samvittighed og indtil da, begrænser jeg brugen af makeup til fødselsdage og ligende og nyder den naturlige skønhed :whistling

Men det er jo helt op til hver enkelt hvad man vil og man må jo lave de til og fravalg, man syntes fungerer bedst for en selv. :)

Jeg har skiftet mit makeup ud med Nilens Jord.. :) Det er fantastisk også er det ikke særlig dyrt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt, mener at Nilens jord kan købes i matas eller ?? for så går turen da derned imorgen, skal nemlig have gæster på lørdag og vil gerne se pæn ud, når de får nyheden om vores lykkelige omstændigheder :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt, mener at Nilens jord kan købes i matas eller ?? for så går turen da derned imorgen, skal nemlig have gæster på lørdag og vil gerne se pæn ud, når de får nyheden om vores lykkelige omstændigheder :loveshower

Jeps det kan den nemlig :) Jeg er simpelthen så glad for det, så jeg har givet mit gamle make up væk; Fra nu af bliver det altid nilens jord til mig :)

Lige pt, har jeg dog kun almindelig "hverdags" makeup i det, men jeg bruger også mascara, eyeliner og foundation hver dag.. Men det er perfekt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo op til en selv, hvor meget man har armbevægelser til :kram2

Men personligt, synes jeg faktisk at det er lettere at undvære parfume, end jeg havde troet. :) Indrømmet, jeg savner noget så simpelt som at kunne føle mig sexet i min chanel nr. 5... Og jeg sniffer min mand, når han går i sin morgenkåbe :badgirl (den vasker vi alene, fordi den fylder så meget i maskinen, og nogle gange får den så med vaskeriets vaskemiddel = med parfume) Og til festlige lejligheder (jul, nytår og påskefrokost) har jeg taget et lillebittebitte pift parfume på tøjet.

Men ellers har jeg sagt farvel til alt parfume. Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om, hvor der ellers skulle være noget... Håndsæbe, vaskepulver, opvaskemiddel, ansigtscreme, bodylotion, shampoo, balsam og barberingsolie er fra neutral eller grøn balance (en billig parfumefri serie fra spar), alle de fine små flasker duftevand er lagt i en skuffe, så de ikke står og frister og deodorant, der skifter jeg mellem cosmea fra apoteket og neutral. Det er ok billige produkter. :) Og jeg har altid været lidt af en parfumegris og kan næsten dufte på andre mennesker hvilke parfumer de har på, fordi jeg bare eeeeeeelsker parfume. Men jeg synes faktisk ikke, at jeg lugter så dårligt "naturel", jeg lugter vist bare af ingenting... Og hvis jeg får fuldstændigt kuller og bare VIL dufte af noget, så skræller jeg en appelsin. Så dufter man da af den :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig været typen der synes parfume er særlig lækkert. Og jeg kan slet ikke klare, hvis mennesker bare har taget bad i sådan en duftevandsdims.

NÅ men. Så det bruger jeg ikke.

Mine cremer er økologiske og Mor-barn-mave creme fra Matas (og olien) er jeg meget glad for.

Men ellers har jeg ikke skiftet særlig meget ud. Går med make-up 2 gange ugentligt, måske... :badgirl Og det er bare rouge, mascara og eller eyeliner.

Bruger stadig roll-on, ikke fordi jeg sveder - Men chancen er der da :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu besluttet mig for at gå på kompromis. Jeg har være inde i Matas og købe nogle rimelig billige produkter - shampoo, bodylotion og roll-on deo. Men jeg må da ærligt indrømme det er lidt underligt bade i noget der ikke dufter og for den sags skyld jeg ikke dufter af noget. Jeg vil der ud over prøve at undgå at bruge mine parfumer (har 9 af slagsen), men vil fortsætte med at bruge mine 2 hårprodukter - saltvand og voks. Jeg kan også se at Netto har nogle ret billige produkter, så dem vil jeg da også prøve af en dag. Men nu har min samvittighed det lidt bedre ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var i hvert fald et tilvænningsspørgsmål for mig. Jeg havde det også bare bedst med at undgå alt dét med parfume. Jeg er også holdt op med bruge neglelak i graviditeten, hvilket jeg ellers elskede førhen. Men det kan jeg tidsnok komme til på længere sigt.

Mht. makeup er Dennis Knudsens produkter også fri for parfume og parabener. Dem kan jeg godt anbefale og bruger bl.a. en mascara der fra. Nilens Jord er dog også udmærket, synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må altså ærgerlig indrømme at jeg lever efter det princip som hedder: "alt med måde".

Har aldrig brugt parfume direkte på kroppe pga. Tidligere allergisk reaktion. Men sprøjter parfume i håret, og det har jeg ikke dårlig samvittighed med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER