tessfish

Vendingsforsøg, er der nogen der har erfaring med det?

10 indlæg i dette emne

Hej alle I dejlige mødre og kommende mødre.

Jeg var til jordemoder igår og fik at vide at lillepigen ligger på tværs....Jeg skal jo sættes igang om tre uger og derfor har jeg nu fået tid til et vendingsforsøg på fredag og jeg er ærlig talt lidt nervøs over det! Man har jo hørt og læst mange historier om det og jeg er så nervøs for at noget går galt! Jeg ved også at det kun lykkedes at vende i 50% af tilfældene og at der er en mulighed for kejsersnit, og det gør mig også nervøs.......

Er der nogen af jer der har prøvet vendingsforsøg?

Knus og god weekend til jer alle.

Therese

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er lige på besøg fra maj gruppen..

Har en god veninde, hvor hendes bebs også lå på tværs. Hun var til vendingsforsøg da hun var 38+3. Og det lykkedes i første forsøg. Og hun sagde at det faktisk ikke gjorde så ondt som hun havde forestillet sig.

Og hun fødte ham helt naturligt..

:goodluck til dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, det var rart at høre! Er nu stadig lidt nervøs ved tanken, men det er godt at høre en solstråle historie:) Tak! Og held og lykke til dig med fødslen:0)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik vendt min først i 38. uge - og født til tiden og almindeligt. Jeg fik vehæmmende drop og blev lagt ned med benene lidt opad. Vi lå tre¨på en tre-sengsstue... Så kom overlægen og startede fra en ende af... han fik vendt to ud af tre. Det gør en smule ondt men er hurtigt ovre...

Min kollega har lige haft to vendingsforsøg i inden hun fik tilbudt kejsersnit (hun var andengangsfødende, så fik valget mellem en sædefødsel med risiko for at det ville ende i et kejsersnit og et planlagt kejsersnit) - hun valgte kejsersnittet.

Om det lykkes at vende barnet har delvis noget at gør med hvordan de ligger og hvor meget fostervand og plads der er at gøre godt med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også bare på besøg :-)

Min yngste datter blev vendt i uge 38 og det gik bare super uden problemer og jeg fødte naturligt.

Det gjorde lidt ondt, men ikke værre end det var til at holde ud. Som når da man var barn og fik en orden "brændnælde-vrider" på armen, hvis du ellers ved hvad det er :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres erfaringer! Det gør mig mere tryg. Jeg er nu egentlig ikke bange for smerten, men for at der skal ske lillepigen noget:0) En brændenælde-vrider er ok, så længe trunten ikke lider overlast:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det med dig? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den lille truntepige vendte sig natten inden og derved undgik vi det :loveshower Det er en klog datter jeg har :biglove :biglove Nu skal jeg så bare sættes igang fredag d 1. juni.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dygtig pige loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Perfekt :) så kunne det jo ikke være bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER