Miss.Tang

Flytter moderkagen sig?

5 indlæg i dette emne

Jeg kom til at spekulere på dette efter jeg har været til scanning 2 gang hvor den ligger fortil, men hvor trolden jo har flyttet på sig. Det er nok derfor jeg ikke rigtig mærker så meget liv. Jeg har mere sådan jag/krampe lign smerter forskellige steder i maven, spm jeg går ud fra er trolden jeg kan mærker..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min moderkage ligger også fortil (ud mod maveskindet) og if. jordemoderen kan den godt flytte sig, men det er ikke meget. Derfor er det ikke usædvanligt, at man mest mærker liv i siderne eks. :) Du skal jo heller ikke mærke egentlig liv før fra uge 24, så der er tid endnu :)Mht. følelsen, så har jeg ikke følt bevægelse fra Blop som nogen egentlig smerte - udover nu hvor den er begyndt at sparke til mine ribben ;) Det er mere et slags indvendig klap eller lign., men tolkningen af følelsen er nu nok forskellige fra person til person :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min moderkage ligger også foran og ned mod udgangen. Jeg kan godt mærke Fister, men mest i siderne. Til anden scanning fik jeg at vide at moderkagen IKKE rykker sig - men at maven jo vokser, så det kan være den "flytter sig" med opad. Det gør den forhåbentlig i mit tilfælde, for ellers skal jeg nok have kejsersnit.

Men i hvert fald - moderkagen flytter ikke sådan rundt på sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som Fister skriver flytter moderkagen sig ikke - medmindre den river sig løs - hvilket er sjældent. Men eftersom din livmoder bliver større og vokser opad i størrelse vil din moderkage også flytte sig lidt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen så blev jeg så klog :) Det var jo som sagt bare en tanke jeg fik. Men jeg tænker også at den jo egentlig sider fast på livmoderen og får sin nærring derigennem. baby sider jo ikke fast :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER