HPM

Valg af barnevogn/kombivogn

3 indlæg i dette emne

Nu er det jo ved at være længe siden jeg sidst havde sådan en lille størrelse at trille rundt med og jeg er sikker på at der er sket ændringer inden for barnevogns verdenen som jeg ikke har hørt om.

Jeg er i dag 12+6, og vi regner med at vi snart begynder at købe lidt ind til den lille.

men hvad skal vi vælge?

barnevogn eller kombivogn? - og hvilken model?

jeg håber i kan komme med lidt hjælp her :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det afhænger meget af jeres behov, som måske kan være svært at forudse på nuværende tidspunkt.

Men den store forskel på de to modeller er primært liggemålet i barnevognskassen, hvor kombien selvfølgelig er mindst og ikke holder så længe som barnevognen (hos mange er det max et år).

Vi valgte kombivognen fordi vi boede i lejlighed på 3. dal uden kælderrum til at opbevare både barnevogn og klapvogn i. Samtidig havde vi "kun" en altan til at stille vognen ud på og derfor kunne hun lige så godt ligge i sin seng med vinduet åben. At vi så fik et barn der ikke gad sove i vogn gjorde bare vores valg endnu mere rigtig. Klapvognen er til gengæld blevet brugt rigtig meget.

Anden gang har vi også brugt kombivognen men jeg har savnet en rigtig barnevogn da vi bor i hus og har muligheden for at sætte vognen i haven, og samtidig har en dreng der godt kan li at sove i vognen - han gider til gengæld ikke sove i klapvognsdelen, så vi har købt en gammel barnevogn som udelukkende bruges som sovevogn.

Vi har begge gange brugt barnevognen i kombien max 8 mdr og derefter har vi brugt klapvognsdelen. Den kan lægges helt ned så de kan sagtens sove i den, men jeg syntes en barnevogn er bedst de første par år. Jeg har ikke noget at have det i andet end min egen fornemmelse omkring det.

Håber du kan bruge mit svar, selvom det ikke talte mere for en af tingene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov vil lige tilføje at vi har en emmaljunga duo edge combi med chrome stel og teleskopstyr.

Teleskop blev valgt fordi det er vendbar, hvilket vi bruger meget når klapvognen er på, men et knækstyr ville ha været bedre mht at pakke den i bilen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER