Guest

hvor meget deltager farmand?

17 indlæg i dette emne

Af ren og skær nysgerrighed hvordan ser det så ud hjemme hos jer?

Jeg var til arrangementet i babysam den anden dag hvor der kun var en enkelt mand med. Min mand gider ikke sådan noget, men det er nu også helt ok med mig.

En venindes kæreste deltog i ALT under hendes graviditet, han VILLE bare ikke gå glip af noget. mens min mand mere går op i hvad der betyder noget for mig.

Hvis der er noget spørger han altid om det er noget jeg gerne vil have ham med til, for det meste er det ikke, jeg kan så fortælle det vigtigste når jeg kommer hjem. Tilgengæld overrasker han mig ofte ved at læse gravid bladende og sætte sig ind i ting som jeg overhovedet ikke anede han havde interesse i, fx amning, som han lige nu ved mere om end jeg gør.

Derudover fortæller han mig at han er stolt af den voksende mave, han rører ved den flere gange om dagen, ligger hovedet på og enten snakker til den, lytter eller giver den et ordentligt smækkys. Han strækker sig også utrolig langt for mig uden at løfte et øjenbryn, laver mad nærmest hver dag henter ting uden jeg ber om det, bærer ting jeg sikkert sagtens kunne bære, bare for at skåne mig.

Så han involverer sig på sin egen måde, hvordan er det hos jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er det på stort set samme måde :balloons Vi går dog til fødselsforberedelse for hans skyld, da jeg har prøvet det et par gange før og dette er hans første :loveshower Lægebesøgene klarer jeg selv mens han er med til jordemoder og scanninger. Resten tager vi som det kommer :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har manden været med til Scanningerne, og første jordmoderbesøgloveshower.gif lægebesøg og de efterfølgende jordmoderbesøg, har jeg været alene afsted til.

Vi går til fødselsforberedelse sammen, dette vil han gerne med til, og vi køber ind sammen, til vores kommende bebs7himmel.gif

Han snakker ikke så meget til maven endnu, men han ager den da dagligt..... jeg tror stadig han har lidt svært ved at forholde sig til at vores bebs vokser derinde.. smile.gif

Men jeg nyder meget at han deltager så meget...... Det er vores 1. barn, så alt er jo nyt og spændendesmile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Deltager?

Han er ikke-eksisterende, men det har han jo selv valgt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste har på trods af han indtil for 2 uger siden stadig boede i Holland kun misset MD scanning og 1. JM besøg. Nu har han ikke job endnu, så det gør det lettere, jeg presser ikke på for at han skal ta med da jeg ved det meste er lidt kedeligt, men han vil gerne selv. Så regner da med han kommer med til JM de næste gange.

Jeg var kun et par uger henne da han hentede en app til sin Ipad som hedder Pregnant Dad, så han læser med, og da jeg havde de slemme kvalme anfald ved juletid var det ham som sad oppe med mig om natten og ledte efter tips og gode ideer til at hjælpe på den :biglove I det hele taget føler jeg ikke jeg mangler engagement fra hans side, og hvis jeg alligevel gør, så siger jeg det, det hjælper. Elsker når han nusser maven, dagligt, og glæder mig til han har fået sine kontor ting på plads og vi (eller han) skal samle de sidste møbler til augustbabyen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har deltaget i de tidligere skanninger men lægebesøg og jordmoder tager jeg selv til. Og den næste skanning, som er en ekstra, tager jeg min mor med.

Fædselsforberedelse tager han med til de to gange hvor mænd skal med og så tager han med til Info aften de tre gange de har det.

Han har svært ved at forholde sig til det hele og dermed til hvor gerne jeg vil have ham med til ting men han tager med hvis jeg gerne vil have det.

Han er begyndt at snakke rigtig meget til maven. Igår da han kom fuld hjem fra koncert lå han i en halv time og talte til maven. Hvor meget han elskede Spunken og hvor elskede han er. Og at han skal huske at være sød ved sin mor :-)

Fantastisk fuldesnak hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste deltager i stort set det hele..

Dog, har jeg bedt ham om ikke at tage fri til jordemoderbesøg og lægebesøg, da jeg synes det er lidt ja.. Spild af hans tid, når han kunne lave noget der var vigtigt for hans fremtid ;) Har han fri, så tager han med til alt :) Scanninger er han dog altid med til :)

Han har været "dum" til ikke rigtig at tage hensyn, og han har ikke sådan kommenteret maven osv.. Det er først indenfor de sidste par uger han er begyndt på det faktisk - sent, men fantastisk at han ENDELIG gør det :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her hjemme deltager han efter eget ønske og det har indtil videre været alt :loveshower

Han siger det er hans måde at føle sig med i graviditeten. Har dog sagt at han ikke behøver at deltage i fremtidige lægebesøg og jordemoderbesøg, men sidst nævnte insisterede min jordemoder at han deltager i. Jeg har dog sagt han selv kan vælge :whistling

Tilgengæld er han snakker han ikke med bettemanden, kommentere maven o.lign. Hvis jeg beder ham hjælpe med at bære, så gør han det, men endnu ikke af sig selv <_<

Vil ønske det ville falde ham lidt mere naturligt, men håber det kommer.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har han været med til de 2 scanninger. Og til et JM besøg (kun fordi han tilfældigvis havde fri.) Ellers deltager han ikke det store. Jeg ville godt have haft ham med til fødselsforberedelserne, men han holdt fast i at vi jo har prøvet det før (for 3 år siden)så jeg tog afsted alene, dog sammen med en gravid veninde.

Han mener at han har fuldstændigt styr på hvad der skal ske.. Så det håber jeg da på.. For det er jo lige om lidt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er med til scanninger, og alt andet klarer jeg selv :) Vil hellere at han gemmer sine feriedage til efter lillebror er kommet ;)

Det var det samme første gang.....

Han er ikke til at mærke på/lytte til/snakke med maven..... Det interesserer ham ikke rigtigt, så længe han bare ved alt er ok derinde.... Han spørger somme tider om jeg mærker det liv jeg skal :)

Han snakker dog tit om lillebror, og jeg er ikke spor i tvivl om at han glæder sig enormt meget :7himmel

Og så er han fabelagtig god til at tage hensyn til mig.... Og han gør alt for at jeg skal have det så godt som muligt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes min mand er rigtig meget med :loveshower

Han har misset et enkelt jordemoderbesøg (som vi var enige om ikke var så vigtigt) og har ikke været med til lægeundersøgelserne (og dermed heller ikke den ekstra pludselige scanning som det ene lægebesøg medførte).

Men han har været med til alt andet: med da jeg testede (altså ikke helt med ude på toilettet :lolhit Han ventede pænt i stuen ;)), jordemoderbesøg, scanninger, forælderforberedelse, foredrag i babysam, stort set alle indkøb (undtagen et par impulsindkøb af tøj, som jeg har gjort + en shoppetur jeg havde bare med min mor), han kigger efter dåbssteder allerede, kommer med forslag til ting vi skal have, har samlet børnemøbler og gjort rent på børneværelset (mens jeg vaskede de små ting og tøjet), snakker til maven, kysser maven, mærker på maven, og strækker sig rigtig rigtig langt for at jeg skal have det så godt som muligt. :respekt

Dejlige dejlige mand :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har han været med til de to scanninger ellers har jeg været alene afsted til det andet. Har heller ikke spurgt ham, da det fungerer fint for mig og han ikke har ytret et ønske om at deltage i alt. Jeg syntes ikke at jm og lægebesøg er så givende(udover hjertelyd tjek), men nu er det også nummer tre vi venter, så det hele er prøvet før :) Vi vender altid lige hvad jeg har snakket med jm/lægen om, når jeg kommer hjem.

Det handler nok også lidt om prioritering af tid, når vi har to små krudtuger i forvejen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand deltager rigtig meget. Han har ikke været med til lægeundersøgelser, men ellers er han med til alt. Men han er også pt. ledig, så derfor har han altid kunne komme med til jordemoder. Han elsker at mærke hende sparke og kysser tit og aer mavsen.

Men jeg går langt mere op i at skaffe tøj til putten. Til gengæld har A iværksat et større projekt omkring oprydning i vores lejlighed. Altså sådan noget med at dykke ned i skuffer, flytte på loftet etc. Så generelt kan jeg vist ikke klage :)

Men det er nok meget forskelligt og afhængigt af temperament.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en mand som VIL deltage i alt han kan... og han har kun misset et lægebesøg.. ;-) men jeg er nu bekymret for hvor meget han kan være med fremover når nu vi evt skal scannes 2 gange om uge..

Men vi må se hvad tiden bringer.. Heldigvis har jeg en sød familie som vældig gerne vil deltage, hvis det kniber..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligesom hos mange af jer andre deltager min mand i stort set alt han komme komme til - dog undtagen lægbesøgene. Han har været lige så rørt ved scanningerne som mig og han elsker at høre hjertelyd hos jordmoderen og det syntes jeg bare er dejligt :)

Han aer maven hver aften og han kysser den også nogle gange og taler lidt til hende :loveshower Så nu går han bare utålmodigt og venter på at han også kan mærke hende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har vaeret med til flere jordemoderbesoeg og alle scanninger, undtagen NF, da det var i DK og han var herhjemme i Italien. Han foelger automatisk med til de utallige blodproever, de vil have hernede, for jeg er angst. Han er med til hele foedselsforberedelseskurset, hvor vi fravaelger de aftener, som ikke interesserer os.

Han tager grovrengoeringen, har malet puslebord og laver en hylde, baerer alle tunge ting og lidt til. Laver mad til mig, giver massage, smoerer maven ind, nusser den og hans soen, som han er begyndt at kalde "lille fis" efter jeg har sagt det et par gangewub.gif

Han laeser boeger om opdragelse og de foerste uger hjemme og er i det hele taget engageret i at blive far. Jeg kan maerke, naar de store aabenbaringer heromkring kommer til ham og noget gaar op for ham, hvilket er meget foelsomt for mig at se paa - altsaa paa en skoen maaderolleyes.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er bare helt perfekt :loveshower

Han er sød og meget omsorgsfuld. Stod for alt mad i de 18 uger, hvor jeg havde kvalme, accepterede at jeg primært kun havde lyst til pasta med ost ;)

Han har været med til scanninger, jordmoderbesøg og fødselsforberedelser. Lægebesøgene har det ikke kunne passe med, men de er jo heller ikke det helt store.

Han vil meget gerne deltage :)

Indkøb er det lidt forskelligt om han har været med til eller ej. Langt det meste har han været ind over, men det betyder knap så meget for ham, så det meste tøj hat jeg stået for. Han er dog dejligt deltagene og interesseret når jeg kommer hjem og viser frem :)

Han hygger med at mærke spark, synes dog den lille snyder ham, når den bliver helt stille så snart det er hans hånd, der ligger på maven... Tror den tænker: "ha nu skal jeg drille Far" :whistling

Ingen tvivl om, at han glæder sig mindst ligeså meget som mig (selvom det er 3. gang for ham, og kun 1. for mig)

Jeg kunne ikke ønske mig en bedre mand!! (men gerne en anden svigerfamilie ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER