sletting26

mens-smerter, ligamentsmerter eller noget helt tredje!

3 indlæg i dette emne

Hej med Jer piger!

Synes virkelig at man begynder at mærke noget ske omkring maven nu! Min ligger i hvert fald snart op til lidt af et tigerspring tror jeg, for det hiver og flår i mavemusklerne! Men jeg har de sidste par dage haft ret hyppige mens-smerter mere eller mindre konstant hen over lænden! Og det bekymrer mig lidt. Jeg havde det også i starten, men det er efterhånden ved at være maaaange uger siden, og derfor bekymrer det mig lidt :/ Har i andre oplevet noget af det samme? Det er egentlig slet ikke omme foran ved bebs men udelukkende i lænden. Hvor mine mens-smerter også plejer at sidde! I øvrigt var jeg også til NF i torsdags, og baby stortrives derinde :)

Jeg har forhørt mig hos et par veninder som beroligede mig med at de oplevede den samme type smerter netop omkring uge 12-13 stykker. Det kan vel også mærkes mere og mere at livmoderen giver sig, tænker jeg?!

Det er egentlig min plan at vende det med min JM når jeg skal derop på tirsdag. Vil bare høre om andre også har erfaringer med at kunne mærke livmoderen vokse! Jeg er rimelig slank, har ALTID haft kraftige mens-smerter og oven i købet problemer med lænden. Så tænker at det er meget naturligt, at jeg kan mærke spiren "bygger ud" :) Men pyha! Bekymringerne løber af med mig!

Håber ellers i har en skøn weekend!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej med dig:-)

Jeg er lige på besøg. Jeg er fra Termin gruppen januar 2013.

Alt det du skriver, beskriver hvordan jeg har det lige fortiden og jeg har haft det sådan siden uge 13 eller 14. Jeg er nu i uge 16 og jeg har det stadig. Det bekymrer mig en del og jeg er endda blevet undersøgt af lægen men alt skulle være normalt.

Har du det stadig ? Og har du fået svar på hvad det kan være?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Viben! Undskyld mit senere svar. Havde egentlig skrevet en lang roman forleden, men jeg har åbenbart postet det forkert..

Men med hensyn til de der mens-smerter så skal du ikke være nervøs! Slet ikke når lægen har udelukket at der er noget galt. Det jeg fik at vide af lægen er at det er ganske normalt at få menssmerter under graviditeten. Det erjo den slags smerter der opstår når livmoderen arbejder. Og det må man sige at den gør for tiden :) Mine menssmerter dukkede også op lige omkring uge 14-15 stykker og det er så kommet tilbage med jævne mellemrum. Højst sandsynligt fordi livmoderen vokser i de der ryk. Og så er der heldigvis pauser ind imellem :)

Så nogen er nok bare uheldige at opleve de smerter. Men det er da rigtig surt, for ved selv hvor bekymret jeg blev. Min læge sagde også at hvis man tudligere havde lidt af kraftige menssmerter, så var man tilbøjelig til at være meget følsom omkring livmoderen når den vokser. Og jeg har i den grad altid lidt af ulideligt kraftige menssmerter, så det giver meget god mening for mig i hvert fald.

Så jeg tror bestemt ikke at du har noget at bekymre dig over heller :) Der er så vidt jeg har erfaret mange der mærker den slags! Man kan vel sige at man går i træning til rigtige veer.

Håber du ellers har det godt.

Mange hilsner fra Charlotte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER