Myliona

Voldsomt mange plukkeveer...

10 indlæg i dette emne

Døjer I andre også med plukkeveer??

Jeg har haft plukkeveer længe, og har også haft en del.. Men nu synes jeg snart det er ved at være for meget :(

I går, blev jeg helt bange: Da jeg gik i seng, efter en lang og fysisk hård dag fik jeg pludselig mange plukkeveer da jeg slappede af..

De kom med 3-4 min mellemrum, dog gjorde de ikke ondt. Jeg endte med at falde i søvn, men en hel time kom de ellers, med 3-4 min mellemrum!

I dag, hvor jeg er på arbejde, kan jeg mærke jeg også får en del plukkeveer.. <_< Dog kun når jeg bevæger mig - så slapper ret meget af :rolleyes

Andre der har så mange plukkeveer? Er det noget man skal være mere opmærksom på, eller gøre noget ved?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Argh! Havde lige skrevet et langt indlæg og så kom jeg til at trykke "tilbage" så teksten var væk :klap

Nå... Jeg har slet ikke "styr" på mine plukveer :unsure Jeg tror da, at jeg har haft nogen, for har da været spændt i maven, men jeg kan ikke rigtig sådan mærke "Dér var en plukve" og jeg kan slet ikke sige om der var en eller flere eller hvor lang tid der er imellem :unsure

Jeg tror, det er normalt at få flere plukveer, jo tættere vi kommer på terminsdatoen, og hvis du har haft en hård dag er det nok ikke så underligt. Men jeg synes jeg har hørt at de ikke må være regelmæssige før fødslen går igang? :unsure Jeg tror ikke, at der er grund til at være nervøs, men hvis det bliver ved, så ville jeg nok lige ringe til fødegangen og få deres ord for at det er okay. Også bare for at du ikke selv går og spekulerer og bliver nervøs og ked af det :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide af min læge, hvis jeg syntes det blev for voldsomt skulle jeg ringe til fødegangen. Så kunne de nemlig køre en strimmel for at se om de er regelmæssige.

Har også plukveer dagligt og det er ok, siger JM. Men jeg fik at vide jeg nok en overgang ville opleve det blev knap så tit igen.

Men pas på dig selv. Ring hellere en gang for meget end en gang for lidt. De er der for at hjælpe dig. Og de må jo helst ikke blive regelmæssige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige på besøg..

Dine plukveer lyder alt for regelmæssige, så jeg synes du skal ringe til fødegangen. Ja det er normalt at få flere plukveer jo længere hen man kommer, men de skal ikke være regelmæssige på nuværende tidspunkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige på besøg..

Dine plukveer lyder alt for regelmæssige, så jeg synes du skal ringe til fødegangen. Ja det er normalt at få flere plukveer jo længere hen man kommer, men de skal ikke være regelmæssige på nuværende tidspunkt.

Men de er stoppet igen? I dag har de bare været der ved fysisk aktivitet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men de er stoppet igen? I dag har de bare været der ved fysisk aktivitet?

Det fik jeg så ikke lige læst :-) Så kan jeg jo lære at læse det ordentligt hehe..

Ej men hvis det kun er ved fysisk aktivitet nu, så er det jo bare at tag den med ro, hvis de blir for regelmæssige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det fik jeg så ikke lige læst :-) Så kan jeg jo lære at læse det ordentligt hehe..

Ej men hvis det kun er ved fysisk aktivitet nu, så er det jo bare at tag den med ro, hvis de blir for regelmæssige.

OKay :)

Jeg ringer derind hvis de bliver regelmæssige igen..

Er lige kommet hjem efter en hård dag på arbejde, og kan mærke de ikke er holdt, men nu smider jeg mig lige en time i sengen, og satser på de stopper ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også rigtig mange plukkeveer - især ved fysisk aktivitet.

Det er kroppens måde at sige vi skal geare lidt ned :whistling

De er dog ikke regelmæssige! Igår tog jeg tid på dem i en time, fordi der kom MANGE. Der var mellem 3-9 min imellem. Intet regelmæssigt - bare voldsomt.

De gør ikke ondt, men er da ubehagelige <_<

Idag har jeg ikke haft mere end 2 i eftermiddags, så jeg er spændt på om de kommer, når jeg nu endelig har fået sat mig ned :biglove

Men jeg ville da holde øje med om de bliver regelmæssige, for det må de bestemt ikke. Og slet ikke gøre ondt.

Umiddelbart tror jeg bare det er din krop der siger lidt fra, fordi du knokler for meget :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er dum til at presse min krop - især fordi jeg nyder at være fysisk aktiv, så det der med at få slappet af er jeg bare RIGTIG dårlig til :rolleyes

Har stadigvæk plukkeveer, dog ikke regelmæssigt nu.

De gør slet ikke ondt, de spænder bare i maven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også rigtig mange plukveer, nu er jeg ikke så langt som dig men som 4. gangs gravid må jeg forvente at ha flere, har jeg fået at vide.

Endte også med at ringe og snakke med en JM i sidste uge, fordi de er så langvarige og jeg ikke ku finde ud af om det nu var normalt. Nogen gange forbliver min livmor spændt og øm i ½-1 time ad gangen :blink Nåmen det den søde JM jeg talte med sagde var, at så længe det ikke minder om veer, altså at de er regelmæssige over en periode, er det ikke noget man skal bekymre sig om. Så når du siger de blir regelmæssige tænker jeg jo at det skal de ikke, og hvis du oplever det igen syns jeg bestemt du skal ringe til FG og evt blive undersøgt eller få kørt strimmel. Men som regel hjælper det jo at slappe af, tænker det er kroppen som siger fra her efter for megen fysisk aktivitet el. og det må man respektere. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER