Guest

Hjælp til madplan

8 indlæg i dette emne

Jeg har ENDELIG taget mig sammen til at gøre noget godt for mig selv og min krop og det indebærer altså IKKE usunde fedtstoffer og sukker så for ikke at falde i lyst fælden vil jeg nu lave en madplan bare for de næste 14 dage til at starte med, men jeg mangler lidt inspiration og indput!!!

Imorgen laver jeg bruchetta med tomat og oliven ang mas (mums har man lige lyst til det nu?) Men SÅ er jeg ellers ret lost!!!

Det må IKKE indeholde fisk at andre arter end tun, makrel i tomat og torskerogn (jeps jeg er til dåsefisk) men det bliver oftest på en rugbrøds dag jeg får det.

Det skal helst være nemt at lave og ikke kræve meget tid i køkkenet at stå med. Jeg HADER at lave mad!

Manden er ikke vild med suppe så det er nok heller ikke det bedste bud!

Nogen forslag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Slet ikke nogen forslag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov.... Havde ikke set din tråd her..... Har lige smidt en opskrift på bønneburgere til dig i gravid smalltalk :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak - den er noteret :loveshower (manden vil hade den opskrift, men så må han få en alm burger)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal det være slankemad, eller bare almindelig sund mad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare almindelig sund mad, man må vel ikke som sådan være på slankekur når man er gravid, men lidt flere vitaminer og mineraler end der fx er i et McD måltid, pommes og rødvindsovs, cola og chokolade skildpadder :whistling ikke at jeg kun har spist det, men der er da helt klart sneget sig mere og mere usundt ind i kosten de sidste par måneder.

Har fået kasseret alt slik i huset (min mand er en god skraldespand til sådan noget) så jeg nu kun har et par plader 70% chokolade til lige at tage toppen af sukker trangen og det har virket indtil nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, det er selvfølgelig rigtigt :-)

Anyway, en ret vi laver tit herhjemme for tiden er pocheret kyllingebryst. Altså, vi pakker dem enkeltvis ind i et tykt lag vitawrap og slår knuder på enderne - koger i 13-15 minutter alt efter størrelse. Steger dem så kort på panden, så de lige bliver lysebrune - men man bevarer saft og kraft inde i kødet, og det bliver blødt og lækkert. Tilbehør: Wok af blandede grøntsager, f.eks. løg, broccoli, gulerødder, sukkerærter, fennikel, peanuts, hvidløg og chili efter smag. Jeg plejer også at stege et par kaffirlime blade med. Lidt vand, soya og hoisin sauce for smag og dyppelse. Vi er på slankekur, så alt bliver målt nøje af + vi har droppet risene - men ellers f.eks. brune ris til, som jo er de sundeste. Peanuts'ne er usaltede, og jeg rister dem lige kort på en tør pande til de får farve - drysser dem over til sidst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak - den er noteret :loveshower (manden vil hade den opskrift, men så må han få en alm burger)

Haha, det er det samme herhjemme, hvad er det med mænd altså :rolleyes :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER